ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی سگ رباتیک گوگل همبازی سگ اندی رابین، بنیانگذار اندروید می شود [تماشا کنید]

وقتی سگ رباتیک گوگل توسط شرکت Boston Dynamics طراحی شد، بسیاری بر این باور بودند که این یکی از بهترین جنگ افزارهایی خواهد بود که ارتش آمریکا می تواند از آن در نبردهای خود بهره بگیرد. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

وقتی سگ رباتیک گوگل توسط شرکت Boston Dynamics طراحی شد، بسیاری بر این باور بودند که این یکی از بهترین جنگ افزارهایی خواهد بود که ارتش آمریکا می تواند از آن در نبردهای خود بهره بگیرد. این ایده هم ناشی از این بود که ربات یاد شده قادر به حمل تسلیحات و ابزار برای سربازان است و موجب ترس و وحشت نیروهای دشمن نیز می گردد. 

اما این فکر هیچ گاه به انجام نرسید و چندی پیش نیروی ارتش ایالت متحده اعلام نمود سگ رباتیک گوگل به نام «اسپات» آماده خدمت در میان سربازان آنها نیست و به این ترتیب این ربات چهار پا را کنار گذاشت. دلیلشان هم این بود که این دستگاه همانند یک حیوان واقعی سرو صدا کرده و موقعیت سربازان را لو می دهد.

در حال حاضر، کاری که گوگل با این محصول انجام می دهد، استفاده از آن به عنوان اسباب بازی است. در ویدئویی که کمپانی ساکن مانتین ویو به تازگی منتشر نموده، آنها «اسپات» را در مقابل «الکس»، سگی از نژاد «ترییر» که به «اندی رابین» یکی از بنیانگذاران شرکت اندروید تعلق دارد، گذاشته اند تا با هم بازی نمایند.

یکی از خوبی های این ویدئو این است که «الکس» از «اسپات» ترسیده و برای اعلام خطر دائما پارس می کند. این نشان می دهد که سگ رابین این ربات را به عنوان دشمن فرض نموده.

همچنین باید بگوئیم، نمونه ای که در ویدئو مشاهده خواهید کرد تنها نسخه از این ربات است که به ارتش داده نشده و معلوم نیست که شرکت سازنده چه برنامه ای برای آن در سر دارد.

پیش از دعوت شما به تماشای ویدئوهای زیر، یادآوری می نمائیم که «اسپات» رباتی با پاهای هیدرولیکی است که در هر شرایطی تعادلش را حفظ می‌کند و حسگرهای آن بسیار دقیق هستند و به سادگی نسبت به ضربه و ناهمواری ها عکس‌العمل نشان می‌ دهد. همچنین این ربات به راحتی هم از پله‌ها پایین و بالا می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    در ويديوي اول، چندان هم همبازي نيستنذد. بيچاره سگ طبيعي از اين غول بي شاخ و دم مي‌ترسه و مدام بهش پارس مي‌كنه!

  • صبح بخیر
    صبح بخیر | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    سگ حلاله ساختمونی بدون سر

مطالب پیشنهادی