ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل کارخانه متروکه پپسی را برای توسعه خودروی هوشمند خود کرایه کرده است

[digisqoute person="استیو جابز" image="https://static.digiato.com/digiato/2016/02/remembering-steve-jobs-300x300.jpg" ]می خواهی تا پایان عمر خود در فروش آب شکر مشارکت داشته باشی یا می خواهی با من بیایی و جهان را دست خوش تغییر کنی؟ [/digisqoute] این جمله ای معروف از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰
استیو جابز

استیو جابز

می خواهی تا پایان عمر خود در فروش آب شکر مشارکت داشته باشی یا می خواهی با من بیایی و جهان را دست خوش تغییر کنی؟ 

این جمله ای معروف از جابز است که به «جان اسکالی» (John Sculley) گفت و او را متقاعد نمود تا مقام خود در شرکت پپسی را رها کرده و به اپل بپیوندد.

حال و پس از گذشت ۳۰ سال از آن ماجرا، شاید بتوان بار دیگر این جمله را به گونه ای دیگر در خصوص کارخانه پپسی بیان کرد: «می خواهی تا پایان عمرت در بسته بندی قوطی های نوشابه مشارکت داشته باشی یا می خواهی به تولید خودروی اپل کمک کنی؟»

بر اساس آخرین گزارشات، اپل یکی از کارخانه هایی که به پپسی تعلق دارد و پیشتر کار بسته بندی نوشابه در آن صورت می پذیرفته را به اجاره خود درآورده است؛ کارخانه ای که اکنون احتمال داده می شود برای انجام تحقیقات در خصوص خودروی هوشمند اپل از آن استفاده شود.

محل یاد شده دارای وسعتی حدود ۹۰۰۰ متر مربع است و در جاده ی شهرستان سانی‌ ویل (Sunnyvale) واقع شده؛ جایی که برای رانندگی از مقر اصلی اپل تا همین مکان، تنها به ده دقیقه زمان نیاز است.

این مکان از سال ۲۰۱۳ تا کنون متروکه شده و اکنون خبر رسیده که شرکت ساکن کوپرتینو آن را در نوامبر گذشته اجاره کرده است. لازم به اشاره است که در چند سال اخیر اپل وسعت خود را بیشتر کرده و ساختمان های زیادی را به شکل استیجاری به دست آورده است که بخشی از آنها در اختیار واحد های تحقیق و توسعه قرار گرفته اند. جدا از این کارخانه، مدتی پیش خبر رسیده بود که اپل ساختمانی بسیار بزرگ را اجازه کرده که پیشتر به عنوان یکی از انبارهای اصلی شرکت FedEx مورد استفاده قرار داشته.

جالب اینکه گفته می شود پایگاه اصلی تحقیق و توسعه در خصوص خودروی اپل در سانی ویل واقع شده. حدود بیست روز پیش، یکی از افرادی که خانه اش در نزدیکی این مقر بوده، از اپل شکایت کرده، چرا که در نیمه شب و دیر هنگام نیز سر و صدای موتور ماشین از آنجا به گوش رسیده و باعث آزار ساکنین منطقه شده.

مدتی پیش هم ایلان ماسک در مصاحبه خود با نشریه ای آلمانی بیان کرد که تلاش اپل برای تولید یک خودروی هوشمند در میان جامعه تکنولوژیک همچون یک راز سر گشوده است.

در خصوص پیشرفت خود پروژه اما اختلاف نظر وجود دارد. برخی منابع می گویند که این پروژه اکنون تا حد زیادی تکمیل شده و اپل در آینده نزدیک آماده خواهد بود تا دستاورد خود را به شکل عمومی به همه نشان دهد، در حالی که سایرین باور دارند جاناتان آیو، مدیر ارشد طراحی در اپل از پیشرفت پروسه ناراضی بوده و در پی استخدام متخصصین بیشتری برای اپل و توسعه خودروی مذکور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی هم عالی

مطالب پیشنهادی