ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اطلاعات بیشتری از بازی جدید سازندگان Life is Strange منتشر شد

با توجه به موفقیت تبلیغاتی چشمگیر بازی Life is Strange (بررسی دیجیاتو)، استودیوی ساکن پاریس Dontnod حالا در موقعیتی سخت قرار گرفته است. از یک سو، هر بازی جدیدی که توسط آن ها تولید شود، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

با توجه به موفقیت تبلیغاتی چشمگیر بازی Life is Strange (بررسی دیجیاتو)، استودیوی ساکن پاریس Dontnod حالا در موقعیتی سخت قرار گرفته است. از یک سو، هر بازی جدیدی که توسط آن ها تولید شود، چشم مخاطبان و منتقدان را به خود خواهد دوخت و از سوی دیگر، Dontnod باید اطمینان حاصل کند که بازی بعدی، استانداردهای بسیار بهتری نسبت به عناوین پیشین با خود به همراه می آورد.

بنابراین Dontnod چگونه باید به این هدف جامه عمل بپوشاند؟ ظاهرا پاسخ، بازی جدید Vampyr است که بدون شک، بزرگترین بازی Dontnod تا به امروز به شمار می رود و تیم جوان این استودیو را به چالش های فنی فراوان می کشد.

Vampyr-02-Copy

داستان بازی Vampyr در لندن و سال 1918، بعد از پایان جنگ جهانی اول، می گذرد. بیماری لاعلاجی در لندن شیوع یافته و شرایط این شهر جنگ زده را بدتر از پیش کرده است. شخصیت اصلی بازی، جاناتان رِید نام دارد که پیش از این جز قهرمانان جنگ جهانی بوده، اما حالا به دلایلی نامعلوم، تبدیل به یک خون آشام شده.

داستان بازی، بیش از هر چیز روی تقابل های ذهنی شخصیت اصلی متمرکز است. از یک طرف، رید خود را انسانی باشرافت می داند و از طرف دیگر، به دلیل تغییر ماهیتش به خون آشام، مجبور به کشتار انسان های بیگناه و تغذیه از خون آن ها است.

Vampyr-04-Copy

چگونگی برخورد او با این قضیه و چالش های پیش رو، به گیمر سپرده شده است. جای تعجب ندارد که گیم پلی بازی، همانند عناوین قبلی Dontnod، متشکل از دیالوگ های مختلفی است که گیمر باید بسته به شرایط، از میان آن ها انتخاب کرده و با سایر افراد حاضر در لندن به تعامل بپردازد. بنابراین داستان بازی بستری مناسب برای مکاشفه و جستجو در لندن فراهم می آورد و گیمر باید به دنبال انسان هایی باشد که با گرفتن جان آن ها، دل هیچکس برایشان تنگ نمی شود.

به محض آن که هدف خود را پیدا کردید، دیگر هیچ محدودیتی برای کشتن آن ها و می توان به بهره گیری از المان هایی مشابه Devil May Cry در مبارزات، ماموریت را به پایان رساند. مضاف بر این، آشامیدن از خون انسان ها، سبب می شود تا قابلیت های شخصیت اصلی ارتقا یابد و به تبع آن، توانایی های جدیدی برای شیوه کشتن انسان ها و یا مکالمه با آن ها به ارمغان می آورد. البته سازندگان گفته اند که Vampyr ظاهرا بدون نیاز به کشتن حتی یک انسان هم قابل اتمام است.

Vampyr-03-Copy

بازی Vampyr هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و البته مشخص نیست که روی چه پلتفرم هایی منتشر خواهد شد. با این حال، سازندگان بازی اعلام کرده اند که در بهترین حالت، باید در سال 2017 منتظر آن باشیم. با این همه می توان انتظار داشت که Vampyr روی سه پلتفرم پی سی ، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • شایان
    شایان | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    این همون فصل دومی بود که گفتم...ولی انتظار نداشتم انقدر ترسناک باشه

مطالب پیشنهادی