ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیل گران پیش بینی کرده اند که سال 2016 سال رکود اسمارت فون ها خواهد بود

با اینکه از ابتدای سال 2016 شاهد معرفی اسمارت فون های بسیار خوبی از طرف برندهای مختلف بوده ایم، اما گفته می شود که امسال برای صنعت موبایل چندان پررونق نخواهد بود. رشد این بازار ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

با اینکه از ابتدای سال 2016 شاهد معرفی اسمارت فون های بسیار خوبی از طرف برندهای مختلف بوده ایم، اما گفته می شود که امسال برای صنعت موبایل چندان پررونق نخواهد بود. رشد این بازار از سال 2015 متوقف شده و تحلیل گران اعتقاد دارند در سال جدید هم فرقی نخواهد کرد و به همان منوال باقی خواهد ماند.

بر اساس جدیدترین گزارش فصلی شرکت تحقیقاتی GfK، میزان عایدی شرکت ها از فروش اسمارت فون در سه ماهه چهارم 2015 حدود 115.2 میلیارد دلار بود که در مقایسه با زمان مشابه در سال پیش از آن، 0.2 درصد کاهش داشته.

جالب اینجاست که در همان زمان، 368 میلیون دستگاه موبایل فروخته شده که رشد سالانه ی 6 درصدی را در این حوزه نشان می دهد. اگر چه میانگین قیمت فروش محصول در این بازه ی زمانی 6 درصد کاهش داشته. شرایط به اندازه ای بد بوده که اپل نیز فروش بسیار کمی را برای آیفون های خود پیش بینی می کرد و پیرو همین مسائل، میزان سهام این کمپانی نیز در سه ماهه آخر حدود 26 درصد از سه ماهه سوم کمتر بود.

پیرو کاهش درآمد فروش موبایل، بیشتر کمپانی های فعال در این حوزه به تولید لوازم جانبی، گجت های هوشمند، هدست های واقعیت مجازی، ابزار پوشیدنی و لوازم خانگی هوشمند و مرتبط روی آورده اند. به طور مثال، کمپانی ال جی، اکوسیستم خلاقانه و جدیدی به نام Friends را برای پرچمدار جدید خود یعنی G5 تولید و عرضه کرده یا مثلا HTC با هدست های واقعیت مجازی اش توانسته سود خوبی برای خود رقم بزند.

مدیر بخش پیش بینی و گرایشات GfK به نام «کوین والش» در این رابطه اظهار داشته که نمودار بازار با توجه به موقعیت های جغرافیایی متفاوت است. به طور مثال، در سه ماهه چهارم سال پیش شاهد رشد فروش 34 درصدی اسمارت فون در کشور هند بودیم و بیشتر آن نیز در نتیجه ی حضور موبایل های زیر 100 دلار بوده. چین نیز در فصل آخر سال پیش 12 درصد رشد فروش داشته. اما در مقایسه باید گفت در همان دوره ی زمانی، بازار آمریکا در این حوزه دچار افت فروش شده بود.

بر اساس این گزارشات بیشتر میزان فروش موبایل ها حول محور دستگاه های ارزان قیمت می چرخد و این روند در سال پیش رو نیز همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین پیش بینی می گردد آمار فروش از 1.308 میلیون به 1.4 میلیون در سال جدید افزایش یابد اما عایدی حاصل از آن ثابت مانده و افزایش چندانی را شاهد نخواهد بود و نهایتا 0.5 درصد رشد کرده و به 401.5 میلیارد دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    اوه مای گاد یعنی داریم از دوران پست پی سی به پست فون میرسیم.
    بعیدم نیست مثلا خودم با یه گوشی میانرده کارامو را میندازم با وجود کمبوداش الان دیگه همه حداقل یه میانرده دارن پرچمداراش که راحت تا چند سال جواب میدن لامصب سرعت تغییرات تو این بازار نافرمه ?

مطالب پیشنهادی