ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرتاب فالکون 9 به خاطر وزش بادهای شدید به روز جمعه موکول شد

ایلان ماسک مدیرعامل بلند پرواز شرکت خصوصی اسپیس اکس اعلام کرد که به خاطر وزش بادهای شدید در ارتفاعات، پرتاب سالانه دوم این شرکت به روز جمعه موکول می شود. این چهارمین بار در هفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

ایلان ماسک مدیرعامل بلند پرواز شرکت خصوصی اسپیس اکس اعلام کرد که به خاطر وزش بادهای شدید در ارتفاعات، پرتاب سالانه دوم این شرکت به روز جمعه موکول می شود.

این چهارمین بار در هفته جاری (از چهار شنبه گذشته) است که شرکت مورد بحث ماموریت خود برای پرتاب ماهواره SES-9 ساخت بوئینگ به فضا را به تعویق می اندازد.

فیلیپ لارسون سخنگوی این شرکت با ارسال ایمیلی برای بیزنس اینسایدر خبر داد:

پیش بینی شده که در روز پنجشنبه این هفته، وزش باد از حد قابل قبول فراتر رود. تیم ما نیز همکاری اش را با نیروی هوایی آمریکا و پخش هواشناسی آن ادامه می دهد تا بهترین فرصت مناسب برای پرواز در روزهای آتی را تعیین نماید.

لازم است اضافه نماییم، لغو این ماموریت ها لزوما به معنای وجود مشکل نیست و تا روز یکشنبه که فالکون 9 قرار بود به فضا پرتاب شود در وضعیت خوبی به سر می برد.

اسپیس اکس اما برای اطمینان از خوب پیش رفتن امور بعد از بلند شدن راکت از زمین تدابیر محتاطانه ای را اتخاذ می کند. علت اینکه پرواز این دفعه فالکون 9 تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته هم آن است که قرار شده راکت بعد از پرتاب مجددا روی زمین فرود آورده شود.

بد نیست بدانید که این شرکت حالا بیش از یک سال است که برای فرودآوردن نخستین مرحله از راکت های فالکون 9 خود روی سکوهای دریایی تلاش می کند. قرار شده که این اتفاق بعد از پرتاب روز جمعه جمعه اتفاق بیافتد و چهارمین تلاش اسپیس اکس برای کسب موفقیت در این زمینه به حساب می آید.

البته شرکت تحت سرپرستی ایلان ماسک پیشتر اعلام کرده که سطح انتظاراتش از موفقیت پایین است با این همه، فرودهایی از این دست را می توان به یک اتفاق تازه در سفرهای فضایی قرن 21 تعبیر کرد که قطعا بسیاری را به هیجان خواهند آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hhh
    hhh | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    آخرین بار که خوب فرود اومد ولی پایش خوب نچسپید ایندفه شاید خوب بچسپه

مطالب پیشنهادی