ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس برزیل معاون ارشد فیسبوک در آمریکای لاتین را دستگیر کرد

به نقل از رویترز و وال استریت ژورنال، روز گذشته یکی از مقامات فیسبوک در برزیل بازداشت شده است. این بازداشت بر این اساس صورت گرفته که فیسبوک و واتس اپ، برای همکاری با پلیس ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

به نقل از رویترز و وال استریت ژورنال، روز گذشته یکی از مقامات فیسبوک در برزیل بازداشت شده است. این بازداشت بر این اساس صورت گرفته که فیسبوک و واتس اپ، برای همکاری با پلیس برزیل جهت بازیافت داده های برخی قاچاقچیان مواد مخدر با دولت یاد شده همکاری نمایند.

ماجرا به طور کلی از این قرار بوده که برخی داد و ستد کنندگان مواد مخدر، برای ارتباطات خود از اپلیکیشن واتس اپ استفاده کرده اند و همین موضوع باعث شده تا پلیس برزیل آقای «دیگو دزودل» (Diego Dzodan)، معاون ارشد فیسبوک در آمریکای لاتین را در سائو پائولو بازداشت کند.

اینطور که وال استریت ژورنال خبر می دهد، مقامات دولتی کشور برزیل در پی دست یافتن به پیام های رد و بدل شده از سوی قاچاقیان مواد مخدر هستند.

سخنگوی فیسبوک در همین رابطه می گوید: «متاسف هستیم که برای همکاری و پرس و جو در مورد پرونده ای که اشخاص تبهکار از واتس اپ استفاده کرده اند، با معاون ارشد ما چنین رفتاری شده است. واتس اپ به طور کلی بخشی جداگانه از فیسبوک است و این دو همکاری کاملا تنگاتنگی با هم ندارند. فیسبوک همواره پاسخگوی مسئولین برزیلی بوده و خواهد بود.»

سخنگوی واتس اپ نیز این اقدام مقامات برزیل را "حرکتی بیشتر از حد نیاز" خوانده و بیان نموده که واتس اپ قادر نیست به اطلاعات و پیام های رد و بدل شده به دست قاچاقچیان مواد مخدر را بازیابی کند: «ما هر کاری که در مورد پرونده یاد شده از دستمان بر آمده را برای مقامات برزیلی انجام داده ایم اما با احترام به قانون، باید گفت که خواسته آنها قابل انجام نیست و با تصمیمی که اکنون اتخاذ گشته، مخالفت داریم.»

اولین باری نیست که سرویس واتس اپ در برزیل به مشکل می خورد. در ماه انتهایی از سال ۲۰۱۵ واتس اپ برای مدت اندکی در برزیل از دسترس خارج شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    مسخره بازی در اوردنا.مثله اینه بگی چون قاچاق چیا از شلوار مارک فلان استفاده می کنن باید رییس اون شرکت پاسخگو باشه عجبااا

مطالب پیشنهادی