ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گشایش فروشگاهی در سوئد که همه کارهایش به عهده اسمارت فون هاست

بسیاری از ما در مورد اینکه آینده زندگی بشر به دست ربات ها خواهد افتاد کم و بیش شنیده ایم و هنوز معلوم نیست که آیا واقعا این موجودات فلزی و ساخته شده به دست ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

بسیاری از ما در مورد اینکه آینده زندگی بشر به دست ربات ها خواهد افتاد کم و بیش شنیده ایم و هنوز معلوم نیست که آیا واقعا این موجودات فلزی و ساخته شده به دست بشر قادر خواهند بود به واقع همه زندگی انسان را تحت فرماندهی خود در بیاورند یا خیر. اما هر چه که بشود، در حال حاضر این مسئله برای عده ای ترسناک و برای تعدادی دیگر هیجان انگیز به نظر می رسد.

اگر جزو گروه دوم هستید و تصور می کنید علم باید هر روز بیشتر پیشرفت کرده و انسان باید به تدریج انجام امور ساده ی خود را به دست ربات ها بسپارد، بد نیست بدانید که پیش از حضور پررنگ ربات ها، اسمارت فون ها توانسته اند انجام بخشی از وظایف انسانی را به عهده بگیرند.

داستان این است که به تازگی در سوئد یک فروشگاه باز شده که تنها یک کارمند دارد و آن چیزی نیست جزء تلفن هوشمند فردی که قدم به داخل مغازه می گذارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این فروشگاه کوچک که در Viken سوئد واقع شده هر 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته باز است و تمامی کارها از باز نمودن قفل در ورودی تا خرید نمودن در آن با اسکن کردن بارکد به واسطه اسمارت فون صورت می پذیرد.

مالک این فروشگاه به نام «روبرت ایلیجیسون» که متخصص آی تی نیز هست نوعی اپلیکیشن موبایلی ساخته که تقریبا هر کاری انجام می دهد. این فروشگاه مبتنی بر اپلیکیشن موبایل به دنبال رشد پرداخت های موبایلی در این کشور راه اندازی گشته.

در این راستا بد نیست بدانید فقط یکی از سرویس های پرداختی کشور سوئد به نام WyWallet در سال 2014 میلادی 1.2 میلیون کاربر داشته که معادل 20 درصد از افرادی محسوب می گردد که از اسمارت فون استفاده می نمایند.

«ایلیجیسون» در این رابطه اظهار داشته که امیدوار است این فروشگاه بتواند مغازه های کوچک را که به واسطه ی وجود فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای کمرنگ و تا حدی از رده خارج شده اند را دوباره به اجتماعات کوچک سراسر کشورش بازگرداند.

در رابطه با امنیت و کارکرد فروشگاه باید گفت که بدون شک مدیریت و تامین اجناس آن به نیروی انسانی نیاز دارد و «ایلیجیسون» این مسئله را لحاظ نموده و بر چنین مسائلی نظارت کامل دارد.همچنین جا دارد به مشکلاتی همانند سرقت اجناس اشاره نمائیم که خوشبختانه مالک فروشگاه برای آن نیز تمهیدی اندیشیده و برای این منظور، چندین دوربین نظارتی و امنیتی در سراسر فروشگاه نصب کرده است. او همچنین در صورت باز ماندن طولانی در ورودی (بیشتر از 8 ثانیه) توسط مشتری، با پیغامی نوشتاری این مسئله را به او گوشزد می نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    سوئد که از نظر امنیت خیلی خوبه.درسته که این فروشگاه دارای دوربین و تدابیری خاصی هست ولی مقایسه کن با اینجا که تو سوپرمارکتی که هم دوربین داره هم 4 تا کارمند ، بازم تو انبار گردانی کلی کم میاری

مطالب پیشنهادی