ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Valve به کمک آکیلس ریفت می آید

همیشه در صحنه رقابت کمپانی هایی وجود دارند که بیشتر از مزایای شخصی، به پیشرفت صنعت مورد نظر و رضایت مصرف کنندگان نگاه می کنند. شرکت ولو در جدیدترین اقدام خود نشان داد که می ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

همیشه در صحنه رقابت کمپانی هایی وجود دارند که بیشتر از مزایای شخصی، به پیشرفت صنعت مورد نظر و رضایت مصرف کنندگان نگاه می کنند. شرکت ولو در جدیدترین اقدام خود نشان داد که می تواند در دسته مورد بحث قرار بگیرد.

پس از رونمایی کامل از HTC Vive، هدست واقعیت مجازی ساخته شده توسط ولو و اچ تی سی، تفاوت های بین این وسیله با آکیلس ریفت ملموس تر گشت. یکی از بزرگترین مزایای Vive نسبت به رقیب خود نحوه ارائه تجربه یک دنیای مجازی بود.

به بیان دیگر، برخلاف آکیلس ریفت که بیشتر روی یک تجربه نشسته تمرکز داشت، ولو و اچ تی سی به واسطه سیستم نگهبان Chaperone کاری کردند تا بتوانید با هدست واقعیت مجازی بدون آسیب دیدن در یک اتاق معمولی قدم بزنید.

با وجود این تصور، ولو با اعلام این که برخی ویژگی های سیستم امنیتی خود را برای آکیلس ریفت نیز در دسترس قرار می دهد کمی معادلات را به هم زد. بیایید ابتدا ببینیم Chaperone چه امتیازاتی برای مصرف کنندگان فراهم می نماید.

فکر کنید هدست واقعیت مجازی روی صورتتان قرار داشته و سعی دارید در مسیری قدم بزنید. طبیعتا اگر هشداری دریافت نکنید با برخورد به مکان های گوناگون صدمه خواهید دید. اینجاست که Chaperone وارد عمل می شود.

به واسطه این سیستم و البته کنترلرهای لمسی Vive، هدست یک فضای سه بعدی از مکان مورد نظر را ایجاد می کند. بنابراین در هنگام برخورد، آن چیزی که در رو به رویتان قرار دارد به نمایش در آمده و آسیب نمی بینید.

همچنین، قابلیت تعامل با جهان واقعی نیز در Chaperone تعبیه شده. به عنوان نمونه می توانید بدون خارج کردن هدست از سر خود، یک صندلی را پیدا کرده و بشینید یا حتی لیوان آبی را بنوشید.

Virutal-Reality
بازی های واقعیت مجازی به دو دسته «نشسته» و «ایستاده» تقسیم می شوند. ولو با یک تیر دو نشان زد: راحتی بیشتر مصرف کنندگان و فروش بیشتر بازی های واقعیت مجازی در فروشگاه استیم. چون اگر آکیلس ریفت تنها به نشستن محدود می شد گیمرها نمی توانستند بازی هایی که در آنان باید ایستاد یا حرکت کرد را تجربه نمایند.

بدون شک حضور این ویژگی در آکیلس ریفت به سود مصرف کنندگان خواهد بود اما متاسفانه شاهد حضور گسترده آن در دستگاه مورد بحث نخواهیم بود. علت اصلی این امر به نبود دوربین لازم برای سیستم نگهبان ولو بر می گردد.

بدین ترتیب تنها در زمان حرکت، با جزییات کمتر، متوجه خواهید شد که چه مانعی در انتظارتان بوده و خبری از تعامل با جهان واقعی که بالاتر اشاره شد، نیست. البته ولو امیدوار است در آینده این قابلیت را برای آکیلس ریفت بهبود بخشد.

HTC Vive در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) و با قیمت 800 دلار عرضه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر از وسیله گران قیمت اچ تی سی می توانید به اینجا مراجعه نمایید. آکیلس ریفت نیز به صورت عمومی برای عرضه در 28 مارس (9 فروردین) و با قیمت 600 دلار برنامه ریزی شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عبیدالله
    عبیدالله | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    من که شخصا قدرت خرید ندارم اما اگه میشه یه ویدیو ازش بزارین ممنون از برنامه ی خوبتون

مطالب پیشنهادی