ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ Meta از هدست واقعیت افزوده خود با قیمت 949 دلار رونمایی کرد

در حالی که کمپانی هایی نظیر آکیلس و اچ تی سی سخت در تلاش اند تا حد و مرزهای تکنولوژی واقعیت مجازی را بشکنند، به نظر می رسد که مایکروسافت اهداف دیگری را در سر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

در حالی که کمپانی هایی نظیر آکیلس و اچ تی سی سخت در تلاش اند تا حد و مرزهای تکنولوژی واقعیت مجازی را بشکنند، به نظر می رسد که مایکروسافت اهداف دیگری را در سر می پروراند و در تلاش است تا روزانه محتویات بیشتری برای هدست واقعیت افزوده خود تدارک بیند. چند روز پیش بود که اهالی ردموند اعلام کردند پیش فروش کیت توسعه هدست واقعیت افزوده هولولنز، با قیمت 3000 دلار آغاز شده است. قیمت بالای کیت توسعه، نشان از آن دارد که این ورژن از هولولنز به صورت انحصاری برای توسعه دهندگان تدارک دیده شده و چندان مناسب کاربران عادی نیست.

با توجه به قیمت بسیار بالای هولولنز در مقطع زمانی فعلی، احتمالا بسیاری از کاربران به دنبال جایگزینی ارزان قیمت تر باشند تا بالاخره تکنولوژی مورد انتظار واقعیت افزوده را تجربه کنند. به تازگی کمپانی استارتاپی به نام Meta، سعی داشته که به این هدف جامه عمل بپوشاند و در همین راستا از هدست واقعیت افزوده خود به نام Meta 2 با قیمت 949 دلار رونمایی کرده که در سه ماهه سوم سال 2016 عرضه خواهد شد.

اگرچه قیمت این هدست چیزی در حدود یک سوم هولولنز است و از این لحاظ جایگزینی مناسب برای هدست ردموندی ها به شمار می رود، اما باید توجه داشت که برای استفاده از آن باید به یک پی سی قدرتمند نیز مجهز بود. در واقع برخلاف هولولنز که از پردازنده داخلی بهره می برد، Meta 2 باید همواره به یک پی سی متصل باشد.

در همین حال، هنوز مشخص نیست که Meta 2 چه کارایی هایی دارد و از توان پردازشی برابری با هولولنز بهره می برد یا خیر. اما همان طور که پیش تر هم اشاره شد، با توجه به قیمت پایین Meta 2 نسبت به قیمت 3000 دلاری محصول مایکروسافت، ممکن است جایگزینی ارزشمند برای هدست هولولنز به شمار برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی