ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسکات کلی: انگار تمام عمرم را آن بالا بوده ام

اسکات کلی، فضانورد آمریکایی، چندی پیش پس از سفری 340 روزه، از ایستگاه بین المللی فضایی به کره زمین بازگشت و در قزاقستان فرود آمد. وی در همان لحظات ابتدایی، اولین گفتگوی ویدیویی و مصاحبه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

اسکات کلی، فضانورد آمریکایی، چندی پیش پس از سفری 340 روزه، از ایستگاه بین المللی فضایی به کره زمین بازگشت و در قزاقستان فرود آمد. وی در همان لحظات ابتدایی، اولین گفتگوی ویدیویی و مصاحبه خود را انجام داد و از احساساتش در طول مدت اقامت اش گفت.

وی در مورد اولین تنفس اش روی کره زمین گفت: «نمی خواهم بگویم که هوا در ایستگاه فضایی تازه نیست، اما هیچ چیز مثل هوای تازه و خنکی که وارد کپسول می شود نیست.»

کلی پس از فرود آمدن توسط کمیته ای استقبال شد و بسیاری از آشنایان، همکاران قدیمی و دوستان خود را در همان لحظات اول ملاقات کرد.

زمانی که از اسکات کلی پرسیده شد، اقامت 11 ماهه در فضا چگونه بود، وی صراحتا آن را دشوار خواند: «یک سال زمان بسیار زیادی است. بعد از 6 ماه، احساس کردم که انگار تمام عمرم را آن بالا بوده ام.»

با این تفاسیر وی می گوید اگر یک بار دیگر از او بخواهند به فضا برود، بدون هیچ سوالی قبلو خواهد کرد. هدف ناسا از این سفر تقریبا یک ساله، سنجش تاثیرگذاری جاذبه صفر روی بدن انسان بوده است. اسکات کلی، پیش از سفر و حتی در حین سفر، مرتبا تحت بررسی های دقیق بود و حالا که به زمین بازگشته، نوبت به بررسی های میدانی رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی