ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگیری مقام فیس بوک برزیل
تکنولوژی

دستور آزادی مدیر ارشد بازداشت شده فیسبوک در برزیل صادر شد

همین دیروز بود که خبر دادیم معاون ارشد فیس بوک در آمریکای لاتین توسط پلیس برزیل بازداشت شده است. در خبر دیروز گفته شد که پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور به تازگی دریافته ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

همین دیروز بود که خبر دادیم معاون ارشد فیس بوک در آمریکای لاتین توسط پلیس برزیل بازداشت شده است. در خبر دیروز گفته شد که پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور به تازگی دریافته است که قاچاقچیان در برخی موارد برای ارتباط با یکدیگر از نرم افزار پیام رسان واتس اپ استفاده کرده اند.

به همین دلیل مقامات برزیلی تصمیم گرفتند برای وادار ساختن فیس بوک به استخراج متن این پیام ها، آقای Diego Dzodan را بازداشت کنند. این مسئله پس از آن اتفاق افتاد که فیس بوک به عنوان مالک پیام رسان واتس اپ بیش از دو ماه بود که از همکاری برای در اختیار گذاشتن اطلاعات مذکور امتناع می کرده است.

مدیران این شبکه اجتماعی بزرگ اعلام کرده اند که استخراج متن این پیام ها ممکن نیست، چرا که رمزنگاری اطلاعات ارسالی به طور پیش فرض در پیام رسان واتس اپ فعال است و به همین دلیل نمی توان به محتوای گفتگوها دسترسی داشت.

فیس بوک در واکنش به این بازداشت آن را «حرکتی بیشتر از حد نیاز» خوانده بود. حال به نظر می رسد یکی از قضات عالی در کشور برزیل نیز با این حرف موافق است. او در بیانیه خود آورده: «به نظر من این حرکت بیش از حد نیاز تصمیمی عجولانه بوده است.» البته هنوز مشخص نیست که این ماجرا به کجا ختم خواهد شد. آنها می بایست مقامات این کشور آمریکای جنوبی را متقاعد کنند که نمی توانند درخواست آنها را اجابت نمایند، در غیر این صورت ممکن است متحمل اقدامات دیگری از طرق آنها شوند.

علاوه بر این در طی دو ماه گذشته برزیلی ها محدودیت های زیادی را برای این شبکه اجتماعی ایجاد کرده اند و بارها آن را از دسترس خارج نموده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی