ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نقشه فارکرای 4 در فارکرای پرایمال بازسازی شده است

عرضه سالانه بازی های ویدیویی، کار چندان راحتی نیست و سازندگان این دست از عناوین، دائما مجبور به استفاده از کدها و Asset های نسخه های قبلی، در عناوین جدید خود هستند. کمپانی یوبی سافت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

عرضه سالانه بازی های ویدیویی، کار چندان راحتی نیست و سازندگان این دست از عناوین، دائما مجبور به استفاده از کدها و Asset های نسخه های قبلی، در عناوین جدید خود هستند. کمپانی یوبی سافت به عنوان یکی از سردمداران عرضه سالانه عناوین مختلف، معمولا از این استراتژی برای بالا بردن سرعت روند ساخت بازی های جدید خود استفاده می کند.

در همین راستا و بنابر گزارش وب سایت GamePressure، به نظر می رسد که نقشه بازی ماقبل تاریخی «فارکرای پرایمال»، به صورت تمام و کمال با بازیافت نقشه فارکرای 4 ساخته شده است. ساده ترین راه برای تشخیص تشابه میان نقشه های دو بازی فارکرای 4 و فارکرای پرایمال، توجه به رودخانه ها و آبراهه هاست.

با توجه به این المان ها، می توان به راحتی پی برد که یوبی سافت، لوکیشن Kyrat در فارکرای 4 را برداشته و ضمن کوچک تر ساختن آن و اِعمال تغییراتی جزیی، یکبار دیگر همان نقشه را در اختیار گیمرها گذاشته و البته احتمالا امیدوار بوده که کسی به این موضوع پی نبرد. برای آن که به این تشابه پی ببرید، به مقایسه تصویری زیر نگاه کنید (برای مقایسه، ماوس را به سمت چپ و راست حرکت دهید):

image

همان طور که در تصاویر بالا قابل مشاهده است، نقشه پرایمال شباهتی غیرقابل انکار به فارکرای 4 دارد هرچند که با تغییراتی اندک همراه است. برای مثال بخش هایی از رودخانه ها که در فارکرای 4 روی آن ها پل قرار داشت، حالا تغییر کرده اند و البته برخی از رودخانه ها در چند نقطه، شعبه های جدیدی یافته اند. اما شاید جالب ترین مسئله آن باشد که روستای شخصیت تاکار، دقیقا در همان نقطه ای قرار دارد که یکی از روستاهای فارکرای 4 در آن جا واقع شده بود.

اما پاسخ یوبی سافت به این مسئله چیست؟ به نظر می رسد که ناشر فرانسوی، دیگر کار را به جایی رسانده که عملا عناوین مختلف فرنچایزهای خود را با کمترین تفاوت ممکن نسبت به دیگری عرضه می کند و بدون در نظرگیری خواسته های مخاطبان، تنها به دنبال کسب درآمد بیشتر است. نظر شما درباره حرکت یوبی سافت چیست؟ آیا زمان آن رسیده که گیمرها دست از خرید عناوین این کمپانی بردارند تا شاید در آینده روند کاری آن ها تغییر کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • میثم
    میثم | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    اینه همه یه جور بهانست. وقتی با ایده ای که بازی بهت عرضه میکنه حال میکنی شباهت های اینطوری اشکالی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی