ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به صف مبارزین با زیکا می پیوندد

گوگل امروز جهت ممانعت از شیوع ویروس زیکا در برزیل و آمریکای لاتین دست به ابتکاری جدید زده. غول موتورهای جستجو تصمیم گرفته تا با افزایش داده های نقشه برداری و اطلاعات آنلاین با جزئیات ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

گوگل امروز جهت ممانعت از شیوع ویروس زیکا در برزیل و آمریکای لاتین دست به ابتکاری جدید زده. غول موتورهای جستجو تصمیم گرفته تا با افزایش داده های نقشه برداری و اطلاعات آنلاین با جزئیات بیشتری روی ویروس مذکور کار کند.

در پستی که امروز منتشر شد، غول جستجو همکاری خود با صندوق کودکان ملل متحد یا به اختصار یونیسف را اعلام نمود. این دو قصد دارند تا با ایجاد پلتفرمی متن باز، نقشه ی گسترش زیکا و نواحی احتمال شیوع را مشخص کنند.

zika_two.0

این ابزار جدید، داده ها را از منابع مختلفی جمع آوری می کند. از جمله آن ها می توان به الگوهای آب و هوایی و مسافرت ها اشاره کرد. گوگل مدعی شده که آنچه تولید کرده می تواند به دولت و ارگان های مختلف، جهت اختصاص منابع شان کمک کند.

گوگل همچنین مبلغ 1 میلیون دلار نیز به یونیسف اهدا کرده تا در جهت نابودسازی ویروس، ساخت واکسن و اطلاع رسانی هزینه شود. نتایج جستجو نیز به این اطلاع رسانی کمک شایانی می کند. با جستجو در گوگل می توانید به 16 زبان مختلف اطلاعات این بیماری را بخوانید. غول جستجو با همکاری کانال های معروف یوتوب قصد دارد این روند را تسریع بخشیده و افراد بیشتری را آگاه سازد.

از اکتبر 2015 تا به امروز، بیش از 3000 درصد رشد در زمینه جستجوی واژه زیکا مشاهده شده که این مسئله نشان از اهمیت بیماری برای جهانیان دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی