ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دایرکت شب گذشته نینتندو

شب گذشته، صنعت بازی های ویدئویی همراه بود با دایرکت مستقیم شرکت نینتندو، نینتندویی که حالا روز های کم فراز و نشیب خود را طی می کند. تمرکز اصلی این ارائه روی عناوینی بود که ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

شب گذشته، صنعت بازی های ویدئویی همراه بود با دایرکت مستقیم شرکت نینتندو، نینتندویی که حالا روز های کم فراز و نشیب خود را طی می کند. تمرکز اصلی این ارائه روی عناوینی بود که در بهار و تابستان پیش رو عرضه می شوند. در این دایرکت شرکت نینتندو اقدام به معرفی بازی های بزرگی چون Paper Mario: Color Splash و Kirby: Planet Robobot کرد. همچنین به جز این موارد مجموعه بازی هایی که در آینده ی نه چندان دور در فروشگاه اینترنتی نینتندو (eShop) برای دو کنسول بازی Wii U و 3DS عرضه می شوند را مشخص کرد.

در ابتدای نمایش شیگرو میاموتو تولید کننده ی بازی Star Fox Zero اقدام به سخنرانی کرد و از وضعیت حضور خود در نیویورک گفت. پس از آن راجب وضعیت کلی بازی و مکانیزم های گیم پلی آن سخن گفت و به توضیح قابلیت دو نفره ی بازی پرداخت. پس از آن Star Fox Guard به نمایش در آمد. این دو عنوان در یک پکیج و به عنوان باندل [به صورت فیزیکی و یا خرید از فروشگاه آنلاین نینتندو] در 22 آپریل سال جاری برای Wii U در دسترس هستند.

hero-hd-og

اما مورد بعدی که به آن اشاره شد توضیح دو آپدیت برای بازی Splatoon بود. اولین آپدیت رایگان بازی در تاریخ 8 مارچ منتشر شده و برخی از وسایل بازی را بالانس می کند. علاوه بر این مورد به بهبود Matchmaking بازی اسپلاتون هم می پردازد. دومین آپدیت که آن هم به رایگان در اختیار گیمرها قرار می گیرد اما تاریخ مشخصی برای عرضه ی آن در نظر گرفته نشده نیز کمبوهای جدیدی را به سلاح های بازی تحت عنوان <<Sheldon's Pick>> را به این عنوان اضافه می کند. عنوان اسپلاتون در سبک پلتفرمر در تاریخ 28 می 2015 و با بازخورد مثبت منتقدین برای Wii U عرضه شد.

در ادامه نیز تریلری از بازی Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games به نمایش در آمد. آخرین ساخته ی سگا اسپورت شامل تمامی ورزش های المپیک بوده و می توانید در قالب گروه ها ی چند نفره به رقابت بپردازید. این بازی توسط Sega Sport R&D در دست توسعه بوده و قرار است 24 ژوئن برای پلتفرم Wii U و 18 مارچ برای پلتفرم 3DS عرضه شود.

به گفته ی نینتندو هم اکنون 6.2 میلیون نسخه برای بازی Super Mario Maker آپلود شده است. این بازی در تاریخ 9 مارچ سال جاری آپدیت خود را دریافت می کند. با دریافت این آپدیت چند آیتم جدید از قبیل یک کلید و یک در قفل شده به بازی اضافه می شود. همچنین با انجام 100 چلنج در بازی مد جدید Super Expert برا شما آزاد می شود.

SI_3DS_HyruleWarriorsLegends

اما یکی از بازی های جدید که قرار است برای Wii U عرضه شود عنوان Tokyo Mirage Sessions #FE است. آخرین ساخته ی Atlus برپایه ی دو بازی پیشین این استودیو یعنی Shin Megami Tensei و سری Fire Emblem ساخته می شود. TMS #FE بازی در سبک RPG بوده که توسط استودیوی Atlus در دست ساخت است. گیم پلی بازی مبتنی بر سیستم مبارزات نوبتی است که در طی آن با بکارگیری انواع توانایی ها و حملات به مبارزه با دشمنان می پردازید. یکی از خصیصه های اصلی بازی وجود موسیقی های متنوع در بازی است و مطمئنن با پس زمینه ای که دارد می تواند طرفداران JRPGـهای ژاپنی را راضی کند. Tokyo Mirage Sessions #FE قرار است در تاریخ 24 ژوئن سال جاری و انحصاراً برای Wii U عرضه گردد.

در چندسال گذشته بازی های رایگان آنلاین و به اصطلاح Free Too Play رشد چشمگیری داشتند و توسعه دهندگان این عناوین با ارائه ی سیستم پرداخت درون برنامه ای و مواردی از این دست برای خود پول سازی می کنند. Lost Reavers یکی از بازی های آنلاین رایگان برای پلتفرم Wii U است که توسط Bandi Namco در حال توسعه می باشد. می توانید بازی را به صورت Co-op و در قالب تیم 4 نفره به پیش ببرید. گیم پلی بازی برپایه مبارزه با زامبی ها و حل پازل های گوناگون در نظر گرفته شده. این اولین عنوان رایگان و تماماً آنلاین از سمت باندی نامکو است که انحصارا برای Wii U عرضه می شود. نسخه ی Open Beta بازی در تاریخ 14 آپریل و نسخه ی کامل آن در تاریخ 28 آپریل از طریق فروشگاه اینترنتی نینتندو [eShop] منتشر می شود.

23494986559_3a910b52fa_o

نینتندو قول داده است تا ماه مارچ ماه بزرگی برای نینتندو باشد.

نینتندو وعده داده است که با Paper Mario Color Splash گیمرها می توانند کمی به زندگی خود رنگ و لعاب بدهند. با بازگشت به جزیره ی Prism این وظیفه ی خطیر بر عهده ی ماریو و چکش رنگی اش است. Paper Mario Color Splash توسط Intelligent Systems در دست ساخت بوده و قرار است در سال 2016 برای Wii U عرضه شود. همچنین نرم افزار جدید شرکت نیتندو Mittomo نام دارد. به واسطه ی آن می توانید به اکانت خود سرک بکشید، به خرید بازی های دیجیتالی بپردازید و درجه ی جدید بدست آورید. همچنین می توانیدبا ساخت حساب کاربری جدید درجه ی پلاتینیوم را بدست می آورید. به گفته ی نینتندو در آینده شاهد اطلاعات بیشتری از این سرویس خواهیم بود.

Mini Mario & Friends: Amiibo Challenge به شما مینی گیم های جدیدی شامل اسکن کردن چهره ی amiibos را پیشنهاد می دهد. با شروع 25 مارچ با خرید هر amiibos قادر خواهید بود تا به صورت رایگان به این عنوان دست یابید. همچنین در 28 آپریل این عنوان از طریق فروشگاه eShop به صورت رایگان دردسترس همگان قرار می گیرد.

اما با چه بازی های خاطره انگیز جدیدی در فروشگاه اینترنتی eShop و فروشگاه 3DS مواجه هستیم؟ در طول این ارائه نینتندو وعده ی عرضه ی مجموعه ای جدید از بازی های SNES را به وسیله ی Vitrual Console برروی کنسول دستی 3DS داد. در این آپگرید 9 بازی از کنسول SNES و با حالت “Perfect Pixel mode” در حالت رزولوشن کامل برای 3DS عرصه می شود. اولین سری از این بازی ها امروز منتشر شد که شامل موارد زیر می شود:

  • Pilotwings
  • Super Mario World
  • F-Zero

در 24 مارچ بازی های زیر عرضه می شود:

  • Super Mario Kart
  • EarthBound
  • Donkey Kong Country

و در آخر در تاریخ 14 آپریل سری آخری این بازی ها عرضه می شود:

  • The Legend of Zelda: A Link to the Past
  • Super Metroid
  • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest

federation-force

در طی نمایش هیچ سخنی از قیمت و تخفیفات احتمالی به میان نیامد. در ادامه Pocket Card Jockey معرفی شد. یک بازی کارت مانند که شامل مدیریت یک اصطبل از اسب های مسابقه است. این بازی با شورع ماه می در فروشگاه eShop در دسترس است. همچنین عنوان Azure Striker Gunvolt 2 که ادامه ی بر عنوان اکشن با قابلیت های ساید-اسکرول است در تابستان پیش رو عرضه می شود. علاوه بر این نسخه ی اورجینال و اصلی نیز بین 2 مارچ تا 1 ژون با قیمت 9.99 دلار در فروشگاه eShop در دسترس است تا علاقه مندان خود را برای نسخه ی دوم بازی آماده کنند.

Hyrule Warriors Legends یکی از بازی های دوست داشتنی 3DS به صورت کامل و همراه با 4 پک DLC آن در تاریخ 24 مارچ عرضه می شود. به علاوه ی این مورد نینتندو برای بازی Season Passـی ارائه کرده است که شامل تمامی Add-onـهای جدید بازی که در ادامه و سال 2016 شاهد هستیم می شود. به علاوه ی این موارد یک لباس برای Ganondorf به عنوان هدیه در اختیار گیمرها قرار می گیرد. همچنین یک کاراکتر جدید نیز در قالب  DLC به نام Medli from Zelda Wind Walker نیز برای بازی در نظر گرفته شده. این DLC برای Hyrule Warriors روی پلتفرم Wii U نیز به صورت رایگان عرضه می شود.

Disney Art Academy برای 13 می در آمریکا و 15 جولای در اروپا رو پلتفرم 3DS تاریخ خورد و شامل کاراکترهای دیزنی و پیکسار می شود. با نمایش تریلری جدید از Bravely Second: End Layer آتش هوادارن این عنوان برای عرضه ی بازی نیز بیشتر شد. آخرین ساخته ی اسکوئر انیکس به همراه Silicon Studio قرار است در 23 آپریل امسال برای 3DS عرضه شود. عنوان Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past نیز که یک بازسازی کامل از نسخه ی PlayStation می باشد، شامل گرافیکی با ویژگی های جدید ، دشمنانی با ویژگی های جدید و ترجمه های جدیدتری است. پیش از این نینتندو وعده ی انتشار بازی در تابستان 2016 را داده بود اما پس از نمایش دایرکت جدید این شرکت، تاریخ عرضه ی بازی به بعد از این 3 ماهه در سال 2016 تغییر یافت.

maxresdefault

Monster Hunter Generations که با پسوند X در ژاپن شناخته می شود سرانجام در تابستان امسال در غرب منتشر می شود. مانستر هانتر یک بازی در سبک اکشن RPG است، که از محبوبیت خاصی در بین طرفداران این سبک برخوردار. در آن به مبارزه می پردازید و موجودات عجیب را می گیرید. طرفداران اختصاصی این سری قادر خواهند بود تا سیو خود را از نسخه ی 4 به Generations منتقل کنند و به واسطه ی آن محتوای گوناگونی را به عنوان هدیه دریافت کنند. از عنوان Metroid Prime: Federation Force با حضور کنسوکه تانابه تریلری بحث بر انگیز به نمایش درآمد.

Rhythm Heaven Megamix که نسخه ی انگلیسی از عنوان Rhythm Tengoku: The Best Plus است در سال 2016 عرضه می شود. مانند تمام RHـها این عنوان نیز از ده ها مینی گیم گیج کننده در سطوح مختلف تشکیل شده است. همچنین بازی جدید Kirby: Planet Robobot برای 3DS نیز تایید شد که قرار است در تاریخ 10 ژون در اختیار همگان قرار گیرد. بازیکنان می توانند با اسکن amiibos خود موارد خاصی را آزاد کنند، از جمله توانای آتش با اسکن ماریو، قابلیت و توانایی شمشیر با اسکن Link کاراکتر سری بازی های زلدا و توانایی مرموز  “Smash Bros” با اسکن Kirby.

دایرکت شب گذشته ی نینتندو به بازی های جدید و شرقی پسند زیادی اشاره داشت که قشر کژوال را کاملاً راضی می کند. شاهد مطالبی حول کنسول جدید این شرکت با نام رمز NX نبودیم و تماماً بازی های خوش آب و رنگ در سبک های گوناگون به نمایش در آمد. در ادامه باید دید نینتندو برای رهایی از وضعیت فعلی خود در نسل جدید چه ابکاراتی را در دست دارد و این که آیا در E3 حضور می یابد تا پاسخ بسیاری از سوالاتمان را بیابیم یا خیر!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی