ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمایی گام به گام حل پازل های بازی The Witness

عنوان تحسین شده The Witness در سبک پازل چندی پیش عرضه شد. این عنوان، شامل حدود 650 پازل گوناگون هزار تو مانند می شود که بازیکنان برای حل هر پازلی باید از یک مبدا، به ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

عنوان تحسین شده The Witness در سبک پازل چندی پیش عرضه شد. این عنوان، شامل حدود 650 پازل گوناگون هزار تو مانند می شود که بازیکنان برای حل هر پازلی باید از یک مبدا، به مقصدی مشخص برسند. در بررسی این بازی در دیجیاتو، گفتیم که هر کدام از این پازل ها، قوانین مخصوص به خودشان را دارند و برای حل آن ها، لازم است ابتدا، قانون حاکم بر هر کدام را بدست آورید.

در حقیقت، کسب دانش لازم برای بدست آوردن این قوانین، اگر اغراق نکنیم، به اندازه راه حل خود پازل مهم است. ویتنس، ابدا به بازیکنان راهنمایی نمی کند، بلکه انتظار دارد که آنان با تکیه بر تفکر و منطق خود بتوانند قانون حاکم بر هر پازل و راه حل آن ها را پیدا کنند.

تمامی این ها را گفتیم، برای این که بدانید که لذت اصلی ویتنس، این است که خود بازیکن، با اتکا به منطق خودش بتواند پازل های موجود در این بازی را حل کند. ارجاع به راهنمایی برای حل پازل ها، با روح بازی در تضاد است و از لذت آن می کاهد.

با این حال، این راهنما برای کسانی است که در پازل خاصی گیر کرده اند و هیچ راه حلی برای آن نیافته اند. باز هم تاکید می کنیم که استفاده از این راهنما برای حل تمامی پازل های بازی، به تجربه بازیکن از آن ضربه وارد خواهد کرد.

ابتدا لازم است با انواع پازل ها و قوانین حاکم بر آن ها آشنا شویم.

پازل های بصری

2016-01-22_00047

حل برخی از پازل ها، نیازمند توجه به محیط اطرف است، زیرا اغلب نشانه هایی در دنیای ویتنس نهفته است که جواب این گونه معما ها را آشکار می سازد.

حل این گونه پازل ها نیازمند دقت فراوان است، حتی در عادی ترین و جلوی چشم المان های محیط هم ممکن است جواب آن ها نهفته باشد. برای مثال در تصویر بالا، اگر به درخت سبز و جابگاه سیب روی شاخه های آن دقت کنید، احتمالا جواب پازل را متوجه می شوید.

این پازل ها به مرور، سخت تر و سخت تر می شوند، اما شیوه حل آن ها همواره همین گونه است، باید با دقت، محیط اطراف را جست و جو کنید تا نشانه ای برای حل آن ها بیابید.

نقطه ها

روی صفحه برخی از پازل ها، احتمالا به نقطه های سیاه و سفید و یا رنگی بر خواهید خورد. پیدا کردن قانون حاکم بر این پازل ها چندان دشوار نیست. باید مسیر شما از مبدا به مقصد، این نقطه ها را بپوشاند. رنگ نقطه ها هم باید با رنگ خطوط، مطابقت داشته باشند، برای مثال، خطوط زرد فقط باید از نقاط هم رنگ خودشان بگذرند.

به مثال زیر دقت کنید

2016-01-22_00103

این پازل، جدا از وجود نقاط بر مسیرش، بر پایه تقارن است، خط زرد، دقیقا قرینه خط آبی است و بازیکن، هر کدام از خطوط را در صفحه رسم کند، خط دیگر هم به صورت خودکار و قرینه، رسم خواهد شد. بازیکن باید یکی از خطوط را از همه نقاط همرنگش بگذارند، اما باید دقت داشته باشد که خط قرینه هم از نقاط همرنگ خودش عبور کند. نقاطی که هم رنگ هیچ کدام از خطوط نیستند، می توانند توسط هر یک از خطوط، در بر گرفته شوند.

نتیجه نهایی این گونه خواهد بود:

2016-01-22_00104

مربع های سیاه و سفید

نحوه هر این پازل ها هم نسبتا ساده است، اما مانند تمامی مکانیزم های موجود در ویتنس، این پازل ها هم رفته رفته، بسیار سخت خواهند شد.

مربع های سیاه و سفید، هیچ گاه نباید در یک طرف خط جدا کننده قرار بگیرند. خط جدا کننده، همان مسیری است که از مبدا به مقصد رسم می شود، اما باید صفحه پازل را به قسمت هایی تقسیم کند که در این گونه پازل ها، در هیچ کدام از قسمت ها، مربع های غیر هم رنگ کنار هم قرار نگیرند. واژه قسمت که در این تعریف بیان شد را به خاطر داشته باشید، در ادامه مقاله، به دفعات از آن استفاده خواهیم کرد. این قسمت ها اغلب توسط رسیدن خط راه حل به یکی از ضلع های صفحه پازل ایجاد می شود.

2016-01-22_00017

برای مثال به پازل بالا، یکی از نخستین پازل های این چنینی نسبتا دشوار، دقت کنید، خط سبز، به گونه ای کشیده شده که تمامی جعبه های سفید، که داخل خط راه حل هستند، از جعبه های سیاه، که بیرون خط قرار دارند، جدا شده اند. دقت کنید که درست پایین نقطه شروع مسیر، ضلع سمت راست باز گذاشته شده. از آن جایی که ضلع ها اساسا بسته به شمار می روند، این مورد در حل مسئله ایرادی به وجود نمی آورد. تنها باید دقت کنید که در همان چهار چوب صفحه پازل، جعبه های سیاه و سفید در یک قسمت قرار نداشته باشند.

جعبه های رنگی و ستاره ها

این گونه پازل ها که شامل جعبه ها و ستاره های رنگی می شوند، هر چند مکانیزمی مشابه پازل های حاوی جعبه های سیاه و سفید دارند، اما از آن ها معمول تر و البته سخت تر هستند.

2016-01-25_00012

به پازل بالا دقت کنید، نحوه کار با جعبه های رنگی، مشابه کار به جعبه های سیاه و سفید است، هیچ دو جعبه غیر هم رنگی نباید در یک سمت خط جدا کننده قرار بگیرند. به عبارتی جعبه های هم رنگ، کاملا باید توسط خط حل کننده پازل، از هم جدا شوند.

ستاره های رنگی هستند که کار را کمی سخت تر می کنند. ستاره هایی به رنگی خاص، یعنی این که در هر قسمت از پازل که توسط خط راه حل از بقیه فضای پازل جدا می شود، حداکثر باید دو شکل از آن رنگ خاص وجود داشته باشد.

در شکل بالا، جعبه های نارنجی و سبز از هم جدا شده اند و 6 ستاره بنفش، بین سه قسمت ایجاد شده توسط خط جدا کننده به مساوات توزیع شده اند.

فراموش نکنید که ستاره ها با جعبه ها هم معنی نیستند، بعنی ستاره های غیر هم رنگ، می توانند در یک قسمت از صفحه پازل قرار بگیرند. برای مثال به پازل زیر دقت کنید

2016-01-25_00021

همان طور که می بینید، در یک قسمت، بیش از یک رنگ از ستاره ها قرار گرفته اند، برای مثال قسمت بزرگ تر شامل دو ستاره سبز، بنفش و نارنجی است، اما نکته قابل توجه این است که تعداد ستاره های این قسمت ها، هیچ گاه از دو تجاوز نکرده اند.

2016-01-25_00029

آخرین نکته ای که باید در مورد این پازل ها گفتیم، در تعریف ستاره ها نهفته اند. گفتیم وجود یک ستاره با رنگی مشخص در یک قسمت از صفحه، یعنی حدکثر دو شکل با آن رنگ مشخص باید در آن قسمت قرار بگیرند. دو شکل، نه دو ستاره! پس می توان یک ستاره و یک جعبه را در هر یک از قسمت ها، قرار داد. شاید کمی گیج کننده باشد، اما پازل بالا نشان می دهد که در دو قسمت از صفحه، یک ستاره و یک حعبه بنفش قرار داده شده اند.

قطعات تتریس

2016-01-23_00162

در برخی از پازل ها، مجموعه از بلوک های زرد مشاهده خواهید کرد که کاملا شبیه قطعات تتریس هستند. برای حل این گونه پازل ها، باید خط راه حل را به گونه ای رسم کنید که دقیقا فضایی به اندازه جایگیری آن قطعات تتریس در صفحه ایجاد شود.

برای مثال در تصویر بالا به پازل سمت چپ نگاه کنید، پایین صفحه یک قطع L شکل قرار گرفته، خط هم به گونه ای رسم شده که یک قسمت L شکل ایجاد شود. تصویر پایین، نحوه حل این گونه پازل ها را روشن تر می کند.

puzzle-shop

نکته ای که در مورد قطعات تتریس باید در نظر داشته باشید این است که در برخی پازل ها، این قطعا کاملا افقی یا عمودی هستند (بر خلاف تصویر بالا)، در این صورت، قسمتی هم که در صفحه پازل با خط مسیر ایجاد می کنید، باید حتما افقی یا عمودی باشد.

علامت نابود کننده

این علامت ها، فقط یک علامت دیگر که در یک بخش با آن قرار گرفته را از بین می برند.

2016-01-25_00002

برای مثال در تصویر بالا، به پازل وسط نگاه کنید، در صفحه پازل سه ستاره قرار گرفته، اما یکی از آن ها در یک قسمت کنار علامت نابود کننده قرار گرفته شده. بنابراین آن ستاره محو می شود و نیازی نیست در آن قسمت حتما دو ستاره قرار بگیرد. در پازل سمت راست هم، خط راه حل، یک قسمت را در صفحه ایجاد کرده که شامل سه علامت تتریس، یک ستاره و یک علامت نابود کننده می شود، سه علامت تتریس به خوبی در فضای محدود به خط راه حل کنجانده می شوند، در حالی که فقط یک ستاره در این قسمت وجود دارد. پس علامت نابودد کننده آن ستاره را محو می کند.

برای پازل سمت چپ، از آن جایی که دقیقا 4 ستاره در صفحه قرار دارند، نیازی به حذف ستاره ها نیست، می توان بالاترین قطعه تتریس را به واسطه علامت نابود کننده از بین برد. راه حل نهایی این گونه خواهد بود.

2016-01-25_00003

حال که با قانون های معمول حل پازل در ویتنس آشنا شدید، می توانید خود با کمی سر و کله زدن با آن ها، حل شان کنید، اما اگر باز هم در حل هر قسمتی مشکل دارید، می توانید از ویدیو های زیر استفاده کنید که حل هر سری از پازل ها را نشان می دهد.

شکل زیر نشان دهنده جزیره ویتنس است، مکان تقریبی هر سری از پازل ها روی آن با شماره مشخص گردیده، برای دیدن حل هر سری از پازل ها، کافی است به قسمتی از مقاله رجوع کنید که مربوط به آن سری می شود.

The-Witness-map-key-new

1. درختان صورتی

2. اسکله

3. دروازه قرمز

4. معبد شنی

5. معبد درختی

6. پرچین

7. درختان نارنجی

8. معدن سنگ

9. باتلاق

10. خانه درختی

11. گلخانه

12. جنگل استوایی

13. میدان شهر

14. کوهستان

15. اتاق چالش

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    برا اینکه از این بازی لذت ببرید نباید هیچ کاری جز بازی کردن داشته باشید

مطالب پیشنهادی