ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حافظه SSD جدید سامسونگ با ظرفیت ۱۶ ترابایت
تکنولوژی

سامسونگ عرضه پرحجم ترین حافظه SSD دنیا را آغاز کرد

در گذشته به اطلاعتان رسانده بودیم که کمپانی سامسونگ به دنبال تولید بزرگترین حافظه SSD دنیا از لحاظ حجم ذخیره سازی است. بالاخره این ذخیره ساز پرسرعت ۱۶ ترابایتی (به طور دقیق ۱۵.۳۶ ترابایت) از راه رسید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در گذشته به اطلاعتان رسانده بودیم که کمپانی سامسونگ به دنبال تولید بزرگترین حافظه SSD دنیا از لحاظ حجم ذخیره سازی است. بالاخره این ذخیره ساز پرسرعت ۱۶ ترابایتی (به طور دقیق ۱۵.۳۶ ترابایت) از راه رسید تا به سرورها و ابررایانه ها جان تازه ای ببخشد.

سامسونگ مدعی است که این درایو ۲.۵ اینچی از لحاظ ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در میان حافظه های SSD دنیا مقام اول را دارد. البته هنوز مشخص نیست که برای مالکیت این پادشاه چقدر باید هزینه کرد. اما این سخت افزار به کار کاربران عادی نمی آید، بلکه بیشتر مناسب سرورها و مراکز پردازش داده و ابررایانه ها است.

حجم فیزیکی کم این حافظه ۲.۵ اینچی باعث می شود که مدیران سرورها بتوانند تعداد بیشتری از این سخت افزار را در فضایی کمتر جای دهند.

موفقیت سامسونگ در تولید حافظه SSD با این ظرفیت بالا و حجم کم به لطف چیپ های اختصاصی حافظه NAND عمودی ۲۵۶ گیگابایتی آنها میسر شده است. چیپ هایی که نسبت به نمونه های تولیدی سایر کمپانی ها دو برابر ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات دارند.

سامسونگ در بیانیه ای که به این مناسبت منتشر کرده آورده که به لطف این فناوری جدید کاربران می توانند هر روز بارها و بارها تمام این ۱۶ ترابایت حافظه SSD را پر و خالی کنند، بدون این که هیچ نگرانی از بابت نقص در اطلاعات خود داشته باشند، چراکه به همراه این حافظه ابزاری برای حفاظت از اطلاعات و نرم افزاری برای بازیابی اطلاعات از دست رفته در اثر خاموشی ناگهانی ارائه می شود.

همانطور که در بالا گفتیم این حافظه SSD جدید چندان به کار کاربران عادی نمی آید، اما اگر دوست دارید تا از تکنولوژی جدید حافظه های NAND سامسونگ بهره مند شوید، می توانید تا اواخر سال میلادی و عرضه نمونه های ۸، ۴، ۲، ۱ و ۰.۵ ترابایتی این نوع حافظه ها از طرف شرکت کره ای منتظر بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • شایان
    شایان | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    همیشه سامسونگ ایده های بسیار زیبا و بزرگ و عالی داشته و بهترین و جدیدترین مدل های تکنولوژی رو سامسونگ با خلاقیت خودش به ارمغان آورده. واقعا حرف نداره.

    • RZ@
      RZ@ | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

      آفریییین .... اینو همیشه من قبول داشتم و مگیمش .... ولی موقع که راجبش نظر میذارم دیجیاتو تایید نمیکنه نمیدونم چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی