ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mi 5
تکنولوژی

کاهش فرکانس پردازنده در نسخه استاندارد شیائومی Mi 5

مدتی قبل بود که شرکت چینی شیائومی بالاخره از پرچمدار امسال خود Mi 5 رونمایی کرد. همچنین برای تان گفتیم که پیش فروش این اسمارت فون جذاب با استقبال خیلی خوبی از طرف خریداران مواجه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

مدتی قبل بود که شرکت چینی شیائومی بالاخره از پرچمدار امسال خود Mi 5 رونمایی کرد. همچنین برای تان گفتیم که پیش فروش این اسمارت فون جذاب با استقبال خیلی خوبی از طرف خریداران مواجه شده است.

شیائومی پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود را در سه مدل مختلف راهی بازار کرده است. این مدل ها از لحاظ میزان حافظه رم، فضای ذخیره سازی، طراحی ظاهری و قیمت باهم تفاوت دارند. نمونه استاندارد از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره مند است. نسخه High Edition همان میزان رم را با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می دهد، و نسخه Special Edition نیز ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظی داخلی دارد.

بر طبق اعلام شیائومی هر سه این مدل ها قدرت خود را از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ خواهند گرفت، اما نتایج بنچمارک های جدید نشان می دهد که ظاهراً کلاک پردازنده در مدل استاندارد Mi 5 با کاهش مواجه شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که فرکانس کاری هسته های پردازشی در مدل استاندارد ۱.۸ گیگاهرتز است، در حالی که این هسته ها در دو مدل دیگر می توانند به حداکثر فرکانس کاری خود، یعنی ۲.۱۵ گیگاهرتز برسند.

نسخه ۳۲ گیگابایتی Mi 5 توانسته بود در بنچمارک AnTuTu به امتیاز بیش از ۱۱۰ هزار دست یابد. امتیاز این اسمارت فون در تست تک هسته ای GeekBench برابر با ۱۹۰۱ و در چند هسته ای ۴۷۰۷ است. این رکوردها برای یک موبایل هوشمند ۳۰۰ دلاری بسیار تحسین برانگیز است، اما امتیازات کسب شده توسط نمونه استاندارد Mi 5 حدود ۲۰ درصد کمتر از ارقام به دست آمده توسط برادران بزرگترش است. مدل های گرانتر توانسته بودند پرچمداران امسال سامسونگ و ال جی را در تست AnTuTu شکست دهند.

گرچه باید پذیرفت که این تفاوت در کلاک پردازنده تغییر محسوسی در تجربه کاربری این اسمارت فون ها ایجاد نمی کند و به احتمال فراوان اکثر قریب به اتفاق استفاده کننده ها به هیچ وجه متوجه آن نخواهند شد، اما بازیخورها می بایست با دقت بیشتری مدل Mi 5 دلخواه خود را انتخاب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • RZ@
    RZ@ | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    سلام نوت ۵، دقیقا نوت پنجه این

    • Arminsat
      Arminsat | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

      استاد نوت ۵ دقیقا می نوت پرو هست که تقریبا یه سال پیش عرضه شد،یعنی سامسونگ طراحی پشت نوت۵ رو از گوشی قدیمی شیاىومی اسکی رفته!

      • RZ@
        RZ@ | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

        اووووف بابا تو چه باهوشییی خرگوش نشی، میمیری درست تر حرف بزنی ....

  • امیر
    امیر | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    اقا ما که نفهمیدیم این اسوشید که ۲ماه قبل اورد ایران داره چکار میکنه؟؟؟???

    • kayba
      kayba | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

      نمایندگی مناسب محصولات شیائومی
      (هرچی میگم حذف میشه)

    • وحید
      وحید | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

      با توجه به تحقیقاتی که کردم ، این شرکت یه شرکت دورنی از همراه اوله که برای تهیه مدل های خاصی از شیائومی با باندل همراه اول اقدام به تهیه برخی گوشی ها برای همراه اول میکنه و اصلا قرار نیست محصولات شیائومی رو به صورت عمومی وارد بازار کنه
      چند دلیل بر این مدعا وجود داره : 1 ) قیمت بسیار بیشتر گوشی ام ای 4 که قراره همراه اول عرضه کنه نسبت به سایت مرجع (نزدیک 2 برابر)
      2) عدم وجود مدرکی مبنی بر نمایندگی ایران در سایت مادر ( حتی سایت رسمی چینی )
      3) عدم تطابق با سیاست های شرکت مادر که گوشی رو انحصارا به شرکت خاصی ارائه دهد و از عرضه نسخه آنلاک جلو گیری کند
      ( شرکت شیائومی در صورت عرضه هر گوشی در کشوری خاص ، حتما آنرا به صورت آنلاک هم عرضه میکند )

مطالب پیشنهادی