ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

16 کمپانی دیگر نیز به جمع حامیان اپل در پرونده سن برناردینو می پیوندند

تا به حال، چندین کمپانی مختلف، حمایت خود از اپل در پرونده رمزگشایی آیفون یکی از تروریست های سانحه سن برناردینو اعلام کرده اند. اما امروز، وکلای 16 کمپانی دیگر از جمله توییتر، به صورت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

تا به حال، چندین کمپانی مختلف، حمایت خود از اپل در پرونده رمزگشایی آیفون یکی از تروریست های سانحه سن برناردینو اعلام کرده اند. اما امروز، وکلای 16 کمپانی دیگر از جمله توییتر، به صورت رسمی، اعلام نمودند که از اهالی کوپرتینو حمایت خواهند کرد. در میان این 16 حامی جدید، نام کمپانی هایی چون Airbnb ،eBay ،GitHub ،Reddit، کیک استارتر و نیز لینکدین به چشم می خورد.

به صورت خلاصه، این 16 کمپانی توضیح داده اند که اعضایشان «به صورت معمول، در تحقیقات مراجع قانونی همکاری می کنند» و اطمینان می یابند که «درخواست های دولتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران، در حد و مرزهای قانونی به انجام رسد.» اما وکلای 16 کمپانی معتقدند که درخواست فعلی دولت در جهت ساخت یک در پشت برای موبایل های آیفون، حد و مرزی قانونی ندارد.

گروه وکلای 16 کمپانی با پر کردن مدارک رسمی و قانونی، از دادگاه قضایی کالیفرنیا می خواهند که حکم پیشین خود را لغو کند. اگر به یاد داشته باشید، اپل هم پیش از این درخواست مشابهی از دادگاه کالیفرنیا داشت و اعلام کرد که درخواست پلیس فدرال آمریکا با قانون اساسی ایالات متحده مغایرت دارد.

مضاف بر این، کمپانی AT&T نیز پرونده ای جداگانه به نام «دوست دادگاه» تشکیل داده و همانند سایر کمپانی های حامی اپل، از دادگاه کالیفرنیا می خواهد که حکم خود را لغو سازد. در یادداشت AT&T آمده است که «بدون شک، دولت باید از تمام اختیارات قانونی خود برای تحقیق درباره این جرائم استفاده کند و این موضوع اپل را موظف می سازد که تا حد امکان با دولت همکاری داشته باشد. با این حال در این پرونده، دولت به دنبال چیزی است که تا به امروز هیچ قانونی در رابطه با آن نگاشته نشده است.»

لیست کمپانی های حامی اپل در پرونده سن برناردینو، روز به روز در حال افزایش است و کمپانی هایی چون فیسبوک، مایکروسافت و آمازون هم به صورت رسمی، حمایت خود از ساکنین کوپرتینو را اعلام کرده اند. در همین راستا، اپل به تازگی صفحه ای در وب سایت خود راه اندازی کرده که لیست تمام حامیان آن در این درگیری قضایی قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    حرکت خوبی بود

    • تیم کوک
      تیم کوک | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

      میدونم

مطالب پیشنهادی