ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون تغییر عقیده داد؛ دوباره قابلیت رمز گذاری اطلاعات را ارائه خواهد کرد

دیروز در خبری برایتان نوشتیم که آمازون قابلیت رمزگذاری اطلاعات را از آخرین نسخه سیستم عامل «فایر» حذف نموده. حالا امروز، درست یک روز پس از تائید این خبر اعلام کرده که تصمیم خود را ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

دیروز در خبری برایتان نوشتیم که آمازون قابلیت رمزگذاری اطلاعات را از آخرین نسخه سیستم عامل «فایر» حذف نموده. حالا امروز، درست یک روز پس از تائید این خبر اعلام کرده که تصمیم خود را عوض کرده و در بهار سال آتی این ویژگی را دوباره به محصولات خود باز خواهد گرداند.

این شرکت در بیانیه ی روز 5 شنبه خود اعلام نموده بود که کاربران از این ویژگی استفاده نمی کنند و از این رو، دلیلی نمی بیند پشتیبانی خود از این قابلیت را همچنان ادامه دهد.

شاید اگر هر زمان دیگری این مسئله مطرح می گشت تا این اندازه مهم جلوه نمی کرد. اما اکنون که اپل برای غیر قابل نفوذ بودن موبایل های خود با FBI دچار مشکلاتی شده و حاضر نیست حتی با دستور قضائیِ پلیس نسخه ای ویژه از iOS تولید نموده و به رمزگشائی آیفون تروریست مورد نظر اف بی آی بپردازد، این اقدام آمازون بسیار عجیب به شمار می رود.

بدون سیستم رمزگذاری، تمامی اطلاعات موجود در دیوایس هایی که مبتنی بر سیستم عامل فایر هستند در دسترس همه هکرها و سارقان اینترنتی قرار خواهند گرفت و امنیت این دستگاه ها تا حد زیادی پائین می آید.

پر واضح بود که حذف نمودن این قابلیت امنیتی از تبلت های فایر آمازون به هیچ عنوان راهکار منطقی و مناسبی نبوده و شرکت مورد بحث نیز یک روز پس از این اقدام، پشیمان شده و به این اشتباه خود اعتراف نمود.

بد نیست یادآوری نمائیم که آمازون در جدیدترین آپدیت سیستم عامل فایر، پشتیبانی از رمزگذاری اطلاعات را از آن حذف نموده یعنی حتی اگر پیش از این، اطلاعاتتان روی دستگاه های فایر رمزگذاری شده باشد، آپدیت جدید این رمزها را خواهد شکست. از این رو، یا باید دستگاه خود را آپدیت نکنید یا آن را به آخرین ورژن سیستم عامل به روزرسانی کرده و برای حفظ امنیت، اطلاعات محرمانه تان را از روی دستگاه حذف نمائید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی