ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاویر اولیه از صفحه تنظیمات باز طراحی شده اندروید N به دست آمد

چندی پیش اسکرین شات هایی از اندروید N منتشر شد که نشان می داد سیستم نمایش اعلان های این نسخه تغییرات زیادی را به خود خواهد دید و برای نمونه علاوه بر اینکه نوتیفیکیشن های آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

چندی پیش اسکرین شات هایی از اندروید N منتشر شد که نشان می داد سیستم نمایش اعلان های این نسخه تغییرات زیادی را به خود خواهد دید و برای نمونه علاوه بر اینکه نوتیفیکیشن های آن اطلاعات بیشتری را نمایش می دهند، این امکان برای کاربر فراهم خواهد بود تا تنظیمات دلخواهش را به شکل سریع در آنها اعمال نماید.

حالا نمونه سازی های دیگری براساس اسکرین شات های واقعی به دست آمده از اندروید N صورت گرفته که نشان می دهند صفحه تنظیمات سیستم این نسخه نیز دستخوش تغییراتی می شود.همانطور که در تصویر می بینید، نواری در بالای این صفحه با عبارت «مزاحم نشوید» دیده می شود که امکان فعال یا غیرفعال کردن آن با استفاده از منوی کشویی مجاورش موجود خواهد بود.

علاوه براین، خطی که آیتم های مختلف را از هم جدا می کند نیز از بین رفته است و حالا صرفا بخش های مختلف از هم تفکیک می شوند. لازم است اضافه نماییم که امکان قرار دادن استاتوس در بخش های مختلفی از تنظیمات برای شما فراهم خواهد بود.

برای مثال، بخش Data Usage یا مصرف دیتا می تواند داده های مصرفی را در بالای صفحه نشان دهد یا Display به شما بگوید که آیا قابلیت روشنایی انطباقی نمایشگر فعال است یا خیر.

androidn

به لطف منوی اصطلاحا «همبرگری» اندروید N می توانید بخش های مختلفی از تنظیمات را مشاهده نمایید و این منو نیز صرفا زمانی نمایش داده می شود که دست کم یک سطح در تنظیمات جلو رفته باشید.

همانطور که در تصویر می بینید، آیتم های موجود در لیست مارشملو و اندروید N با هم یکی هستند اما تفاوت هایی هم میان آنها دیده می شود. برای نمونه، گزینه Home دیگر در بالا قرار ندارد و احتمالا به بخش دیگری منتقل شده است.

بخش مربوط به اعلام ها و صداها نیز به دو منوی جداگانه تقسیم شده که میتوانید در تصویر آن را مشاهده نماییم.

nexus2cee_Settings-Dev-options-329x585

nexus2cee_Settings-Dev-options-Drawer-open-329x585

با در نظر داشتن تقسیم بندی های صورت گرفته نمی توان انتظار داشت که طراحی جدید، به صرفه جویی در زمان کاربران این نسخه از اندروید منجر شود چراکه باز کردن یک «همبرگر» و اشاره روی یک گزینه به همان تعداد مراحلی نیاز دارد که در نسخه مارشملو شاهد هستیم.

چون نام منوی همبرگری در اسناد مربوط به توسعه دهندگان این سیستم عامل آمده قطعا شاهد حضور آن در بیلد نهایی خواهیم بود، با این همه، احتمال اعمال پاره ای تغییرات در آن نیز چندان دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حاجی
    حاجی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    کی گفته نیومده ؟؟ نسخه کشور عراق ام ریلیز شده منو فارسی داره.تو گوگل سرچ کنین اندروید ۶ برای نوت ۵

  • رضا پسر خوبی است
    رضا پسر خوبی است | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    برای چه اندروید مارشمالو برای نوت 5 نمیاید؟

    • hesam
      hesam | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

      اره منم کلافم انگار فروردین میاد

مطالب پیشنهادی