ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین نظارتی 4K سونی با قابلیت تشخیص حرکت ها در تاریکی

به نظر شما بهترین هدیه برای افراد ثروتمند چیست؟ بهترین دوربین نظارتی دنیا می تواند یکی از این گزینه ها باشد. جدیدترین محصول سونی از سری Alpha دقیقاً به همین کار می آید. SNC-VB770 یک دوربین بدون آینه با کیفیت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

به نظر شما بهترین هدیه برای افراد ثروتمند چیست؟ بهترین دوربین نظارتی دنیا می تواند یکی از این گزینه ها باشد. جدیدترین محصول سونی از سری Alpha دقیقاً به همین کار می آید. SNC-VB770 یک دوربین بدون آینه با کیفیت 4K است که حدود ۷۵۰۰ دلار قیمت دارد.

این دوربین می تواند با نرخ فریم 30fps ویدیوهایی شفاف و واضح را از سوژه هایی تهیه کند که چشم انسان در حالت عادی حتی قادر به دیدنشان نیست. سونی در ساخت این دوربین از یک سنسور فول فریم ۱۲.۲ مگاپیکسلی استفاده کرده. به نظر می رسد این همان سنسوری باشد که در دوربین بدون آینه منحصر به فرد Alpha A7S II به کار رفته است. به لطف این سنسور، SNC-VB770 می تواند در محیطی تاریک (با شدت نور ۰.۰۰۴ لوکس) به ضبط ویدیو با فرمت 4K بپردازد.

سونی برای دوربین خود کاربردهای زیادی را در نور کم متصور است. مثل تشخیص یخ زدگی جاده ها، نظارت بر تونل های خطوط راه آهن، کنترل شبانه موزه ها و ثبت رفتار حیوانات در خلال تاریکی.

با در اختیار داشتن چنین رزولوشن تصویری، شما می توانید چهار تکه از تصویر را بریده و مانند مثال زیر در کنار یکدیگر به نمایش بگذارید.

sony-security-camera-2016-03-03-05به طور قطع دزدان هم از این که تصویرشان توسط یک لنز ۳۵ میلیمتری کارل زایس با گشادگی دیافراگم f/1.4 به ثبت برسد، به خود می بالند! البته این لنز به صورت مجزا و با قیمت حدود ۱۶۰۰ دلار عرضه می شود.

نکته جذاب اینجاست که شما می توانید به دلخواه خود لنز مورد نیاز را برای این دوربین نظارتی تهیه کنید. می توانید لنزی با میدان دید باز و یا لنزی با قدرت بزرگنمایی زیاد داشته باشید.

سونی حتی معتقد است که از این دوربین می توان در صنعت فیلمسازی نیز استفاده کرد. به خصوص برای تصویربرداری در لوکیشن های با نور کم. حال باید دید سینماگران حاضر هستند فیلم های میلیون دلاری خود را با یک «دوربین نظارتی» فیلمبرداری کنند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    این دوربین قابلیت عالی داره ولی دوربین نظارتی 4k خیلی پیش از این توسط شرکت های معتبر در صنعت CCTV ارائه شده ، دوربین های سونی خیلی خوبه ولی سونی در این جزو رده های پایین حساب میشه
    در کل قابلیت های عالی بجز 4K داره

    • مصطفی
      مصطفی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

      تصحیح می کنم " در این صنعت جزو رده های متوسط حساب میشه "

      • safi
        safi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

        در صنعت دوربین مداربسته اره چون فک کنم تازه واردش شده. ولی فیلم برداری همیشه سونی بهترین بوده کلی هم دلیل بر اثباتش هست.

        • مصطفی
          مصطفی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

          خودم یکی از طرفدارهای صنعت فیلمش هستم دوست عزیز
          سونی پیکچرز ، البته یکی از شاخه های سود ده شرکت سونی همین صنعت فیلمش هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی