ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امکان نصب نرم افزارها در حافظه جانبی در گلکسی S7

برخلاف گفته های سامسونگ در S7 امکان نصب نرم افزارها روی حافظه جانبی وجود دارد

یکی از بهترین قابلیت های گلکسی S7 نسبت به نسل قبل خود، بازگشت امکان استفاده از حافظه جانبی microSD بود. البته خبری دیگر این شیرینی را تا حدودی به کام هواداران تلخ کرد، چرا که سامسونگ ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

یکی از بهترین قابلیت های گلکسی S7 نسبت به نسل قبل خود، بازگشت امکان استفاده از حافظه جانبی microSD بود. البته خبری دیگر این شیرینی را تا حدودی به کام هواداران تلخ کرد، چرا که سامسونگ اعلام داشت در پرچمداران جدید خبری از قابلیت Adoptable Storage مارشملو که باعث می شود سیستم عامل با کارت حافظه همانند فضای ذخیره سازی داخلی موبایل برخورد کند، نیست.

به عبارت دیگر، در کهکشانی های جدید نمی توان اپلیکیشن ها را روی کارت حافظه ذخیره کرد. یکی از مدیران ارشد سامسونگ در خلال کنگره جهانی موبایل دلیل این تصمیم را جلوگیری از سردرگمی کاربران اعلام داشت.

اما اوایل این هفته اتفاقی افتاد که بسیاری را شوکه کرد. نویسنده وبسایت droid-life.com در حین کار با این اسمارت فون جدید متوجه شد که علی رغم گفته های قبلی، هنوز هم مثل گذشته امکان نصب یا انتقال بسیاری اپلیکیشن ها روی حافظه microSD وجود دارد.

Screenshot-2016-03-02-at-18.51.511-1200x707

این مسئله درست برعکس آن چیزی بود که سامسونگ در زمان رونمایی از گلکسی S7 و S7 اج گفته بود.

همان طور که droid-life.com نشان داده، وقتی شما در حین روشن بودن دستگاه کارت حافظه را خارج کنید، آیکون اپلیکیشن های نصب شده روی آن به رنگ خاکستری درآمده و برچسب SD روی آنها قرار می گیرد تا نشان دهد تنها در صورت وجود حافظه microSD قابل اجرا خواهند بود.

Screenshot-2016-03-02-at-18.52.31-1200x719

البته یک مشکل همچنان پابرجاست، این مشکل مربوط به دیتای برخی برنامه ها می شود که حجم آنها به مرور زمان و با افزایش استفاده از این نرم افزارها زیاد شده، ولی قابلیت انتقال آنها به حافظه ای جانبی وجود ندارد. باید دید آیا سامسونگ با بروزرسانی های بعدی راه حلی برای این مسئله نیز ارائه می دهد یا نه.

گذشته از همه اینها، یک سوال در این میان بی پاسخ می ماند، چرا مدیران سامسونگ در زمان معرفی گلکسی S7 و S7 اج حرفی از وجود قابلیت نصب نرم افزارها در حافظه جانبی به میان نیاوردند و حتی خبر از عدم امکان آن دادند؟ آیا می توان این مسئله را به کمک به افزایش فروش نسخه های ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی این اسمارت فون ها نسبت داد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    به نظر میرسه که نویسنده اصلی مطلب این دو مسئله رو باهم قاطی کرده...
    آخه قابلیت Adoptable Storage با قابلیت قرارگیری برنامه در کارت حافظه فرق داره و برنامه ها از مدت ها پیش و در نسخه های قدیمیتر اندروید میتونستن در کارت حافظه نصب بشن و ذرواقع این ویژگی گوشیهای اس ۷ از همین قابلیت به ارث برده شده...

  • milad
    milad | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    چرا بی جنبه بازی در میارین بی سواد چیه؟
    یه غلط املایی ساده بود ک تصحیحش کرد عجبا

  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    گوشی فقط نسخه 32 داره
    هیچ جا ندیدم تو مشخصات کانفیگ دیگه ای داشته باسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی