ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقق یک رویا؛ Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی

بسیاری از موتور سیکلت به عنوان هیجان انگیزترین وسیله حمل و نقل یاد می کنند، قدرت بالا، وزن اندک، حجم کم و قابلیت مانور پذیری فوق العاده در کنار ریسک دائمی تصادف و زمین خوردن ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

بسیاری از موتور سیکلت به عنوان هیجان انگیزترین وسیله حمل و نقل یاد می کنند، قدرت بالا، وزن اندک، حجم کم و قابلیت مانور پذیری فوق العاده در کنار ریسک دائمی تصادف و زمین خوردن از جمله مهم ترین دلایل این تفکر است.

با این حال موتورسیکلت ها نیز محدودیت های در زمینه سرعت و شتاب دارند، آنچنان که برای مثال در فرانسه، عرضه موتورسیکلت های جاده ای با توان بیش از 100 اسب بخار با محدودیت روبروست و تمامی سازندگان ناچارند حتی در مدل های فوق سریع برای رعایت این قانون از قدرت محصولات خود بکاهند.

BIKE-2

در چنین شرایطی ممکن است برخی عشاق دنیای موتورسیکلت به فکر راه حل های ابتکاری برای دور زدن قوانین موجود بیافتند.

Ludovic Lazareth یکی از این افراد است که البته ید طولایی هم در ساخت وسایل نقلیه متفاوت برپایه موتورسیکلت ها دارد.

این صنعت گر خوش ذوق فرانسوی در تازه ترین پروژه خود، دست به کار ساخت یک ابرموتور سیکلت با استفاده موتور 470 اسب بخاری هشت سیلندر مزراتی شده است.

BIKE-3

او در واقع این موتور هشت سیلندر را در مرکز طرح خود قرار داده و در اطراف آن موتورسیکلتی خارق العاده را با چهار چرخ خلق کرده است.

چرخ های اضافه از یک سو به عنوان واسطه انتقال این قدرت عظیم و از سوی دیگر برای دور زدن قوانین موجود در مورد موتورسیکلت ها (دارای دو چرخ) برای LM 847 در نظر گرفته شده اند.

البته کلیت این موتورسیکلت جذاب، چندان جدید نیست و سال ها قبل نیز شاهد نصب یک موتور V10 مربوط به دوج وایپر بر روی شاسی چهارچرخ مشابهی توسط دوج بودیم.

BIKE-4

یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی موتور را به چرخ عقب بر عهده دارد و برای دنده عقب نیز از یک موتور برقی استفاده شده است.

با این حال نوآوری بزرگ در ساخت LM 847 را باید در سیستم تعلیق و نحوه اتصال چهارچرخ به شاسی جستجو کرد که با پیچیدگی و نکات زیادی همراه است.

BIKE-5

همانطور که می توان تصور کرد، وجود چرخ دوم در عقب، مانع خوابیدن موتور به جناحین در زمان دور زدن می شود. از این رو نحوه راندن LM 847 بیش از آنکه به موتورسیکلت های معمول شباهت داشته باشد، مشابه خودروها خواهد بود.

سیستم فرمان نیز به همین شکل عمل می کند و به لطف یک اتصال بازویی و جعبه فرمان، امکان چرخش چرخ های جلو فراهم می شود.

BIKE-6

به هرحال کمی بعید است که LM 847 هیچ گاه به یک پروژه تولید انبوه بدل شود اما حجم خلاقیت و ظرافت مهندسی بکار رفته در این پروژه به راستی تحسین برانگیز است.

BIKE-7

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rezanori
    rezanori | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی عالیه ولی کاشکی قيمتشم ميزاشتين

  • مهران
    مهران | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    چندين سال قبل دوج آمريكا يك همچين موتور ٤ چرخ ٨ سيلندري توليد كرده
    ايده اين موتور قبلا توسط دوج اجرا شده است

  • فرید یوسفی
    فرید یوسفی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    شاهکاره طراحی و مهندسی میکانیکه... البته این که تا چه حد ممکنه قابلیت ها و ظرفیت های فنی این وسیله در عمل و واقعیت بکار گرفته بشه جای بحث خواهد بود اما ایده و اجرای این طرح واقعا قابل تامل هست. ای کاش اطلاعات بیشتری در این یادداشت ارائه می شد. مرسی جناب زنگنه

  • Reza
    Reza | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    به 100تا پراید میارزه!●O

  • mohammad
    mohammad | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    لامصب موتور نیست که جت فضاییه.

مطالب پیشنهادی