ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین نسخه بتا از ویندوز 10، باعث از کار افتادن موقت سرفس بوک و سرفس پرو می شود

سرفس پرو ۴ و سرفس بوک از چند ماه پیش با مشکلات مختلفی دست به گریبان بوده اند که برخی از آنها رفع گشته و بعضی دیگر هنوز باقی مانده اند. در این میان مایکروسافت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

سرفس پرو ۴ و سرفس بوک از چند ماه پیش با مشکلات مختلفی دست به گریبان بوده اند که برخی از آنها رفع گشته و بعضی دیگر هنوز باقی مانده اند. در این میان مایکروسافت تمام تلاش خود را انجام داده تا با بروز رسانی های نرم افزاری، ایراداتی که در دو محصول مورد اشاره دیده می شوند را رفع کند.

بر همین اساس چند روز پیش شرکت ساکن ردموند بلید شماره ۱۴۲۷۹ را در اختیار کاربران حقله سریع ویندوز اینسایدر قرار داد. حلقه سریع اینسایدر، متشکل از کاربرانی است که بلافاصله پس از انتشار یک بروز رسانی از سوی مایکروسافت، آن را دریافت می کنند. مشخصا چنین کاربرانی با باگ های بیشتری از کاربران عادی یا سایر افراد حاضر در پروژه اینسایدر مواجه خواهند شد.

حال اما خبر می رسد که بیلد ۱۴۲۷۹ برای حقله سریع کاربران اینسایدر، باعث توقف کارکرد (هنگ کردن) سرفس بوک، سرفس پرو ۳ و ۴ می شود. پس از این رخداد، به عنوان استفاده کننده از این سه محصول، دیگر قادر نخواهید بود از کیبورد کاور یا ترکپد یا حتی نمایشگر لمسی دستگاه استفاده نمایید. راه حل مایکروسافت برای این مشکل: «کلید پاور را نگه دارید تا دستگاه به طور کلی خاموش شود.»

اهالی ردموند در بلاگ رسمی ویندوز می نویسند:

«ما در حال بررسی توقف کارکرد سه دستگاه سرفس بوک، سرفس پرو ۳ و نسل چهارم آن هستیم که باعث از کار افتادن تمام ورودی ها و نحوه کارکردن کاربر با دستگاه می شود. راه حل کنونی این است که کلید پاور را نگه دارید تا دستگاه به طور کلی هارد-ریبوت و خاموش شود.»

به نظر می رسد که مایکروسافت در پی حل این مشکل بوده و به زودی کاربرانی که به نسخه یاد شده از بیلد جدید بروز رسانی کرده اند، می توانند بیلد تازه تری را دریافت کنند. هر چند که پدید آمدن مشکلات اینچنینی در نسخه های بتا از سیستم های عامل، امری غیر قابل انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی