ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

حافظه و تمرکز؛ معرفی بازی نینجای گمشده

تا به حال پیش آمده تا حافظه ی کوتاه مدت خود را تست کنید؟ روی مسئله ای تمرکز کنید و با سرعت عمل خود سعی در حل آن داشته باشید؟ در دنیای پرمشغله ی امروز ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

تا به حال پیش آمده تا حافظه ی کوتاه مدت خود را تست کنید؟ روی مسئله ای تمرکز کنید و با سرعت عمل خود سعی در حل آن داشته باشید؟ در دنیای پرمشغله ی امروز کمتر مسئله ی بی اهمیتی وجود دارد که در ذهن باقی بماند و کمتر کسی است که با تمرکز کامل بر سر موضوعی به آن رسیدگی کند.

بازی Lost Ninja [نینجای گمشده] یک بازی اندرویدی ساده از تصویر گستر آپلو است. بازی که دارای حجم زیاد و گرافیک و گیم پلی پر زرق و برق نیست بلکه از حجمی کم و تمی اشاره و کلیکی برخوردار است.

هدف اصلی بازی از ابتدای ورود سنجش ذهن مخاطب و در عین حال بالا بردن تمرکز و سرعت عمل است، همه ی این موارد در کنار هم گیم پلی ساده و در عین حال اعتیاد آور را به وجود می آورد. بخش مرحله ای بازی دارای 40 مرحله بوده که در نگاه اول کم به نظر می رسد اما با ورود به قسمت رکوردی بازی با تعداد بی نهایتی از مراحل مواجه می شوید که رفته رفته سخت تر شده و سعی در محک زدن مخاطب دارد.

Lost Ninja 1

با ورود به بازی و رسیدن به منوی اصلی شاهد طراحی ظاهری خوب با موسیقی جلب کننده هستیم. هرچند احتمالاً بیشتر مخاطبان ترجیح می دهند برای تمرکز بیشتر صدای بازی را قطع کنند. علاوه بر این در صورت نیاز قادر خواهید بود زبان بازی را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید. شاید با دیدن نام بازی انتظار حضور نینجایی در گیم پلی بازی را داشته اید اما نینجا ها در خانه هایی از 16 خانه موجود در هر مرحله قرار دارند.

روند کلی بازی به این صورت است که یک صفحه با 16 خانه در مقابل شما قرار می گیرد و باید به واسطه ی الگوی نمایش داده شده و به خاطر سپردن محل هایی که در آن ها نینجا قرار دارد، محل صحیح این نینجاهای گمشده را انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد بازی دارای 40 مرحله است، هر مرحله خود شامل 5 مرحله می شود و در طی این مسیر مراحل رفته رفته سخت تر شده و نیاز به تمرکز بیشتری دارند. سخت شدن مراحل تنها به پراکنده شدن و یا زیاد شدن خانه های انتخابی ختم نشده، بلکه بازی با به وجود آوردن یک حالت نوبتی به سختی آن بیش از پیش می افزاید.

Lost Ninja 2

در مراحل ابتدایی بدون رعایت نوبت باید خانه های نارنجی نمایش داده برروی الگو را به خاطر بسپارید اما رفته رفته به این رنگ آبی و رنگ های دیگر نیز اضافه شده و به صورت نوبتی ابتدا باید خانه های نارنجی و سپس خانه های آبی را پیدا کنید.

همچنین در هر مرحله سه فرصت به شما داده می شود که با آیکن قلب مشخص شده و با هر اشتباه یکی از قلب های شما  نیز کم می شود  و قادر نخواهید بود مرحله را با 3 ستاره ی کامل به اتمام برسانید. علاوه بر این در صورت فراموش کردن محل نینجاها می توانید از موارد انتخابی و کمکی که در پایین صفحه ی بازی وجود دارد استفاده و با خرج سکه های خود محل صحیح نینجا ها را حدس بزنید.

اولین مورد کمکی جای صحیح نینجا را به شما کمک می کند ، مورد دوم تعدادی خانه که احتمال وجود نینحا در آن ها هست را به رنگ سفید در آورده و مورد سوم الگو را دوباره برای شما به نمایش در می آورد.

Lost Ninja 3

این سکه ها در طول بازی و با انجام مراحل به شما تعلق می گیرد، اما اگر نیازی به سکه های بیشتر داشته باشید می توانید از قسمت فروشگاه سکه های بیشتری خریداری کنید. با گذر از قسمت مرحله ای می توانید وارد قسمت رکوردی بازی شوید که روند کلی حل مراحل آن، مانند بخش مرحله ای است. با این تفاوت که بازی دارای بی نهایت مرحله است و رفته رفته به دشواری هر مرحله اضافه می شود. دلیل اصلی وجود چنین بخشی رقابت مخاطبان با هم و مقایسه ی رکوردهای خود با یکدیگر در بخش لیدربورد است.

نینجای گمشده اگر چه از پس زمینه  و موسیقی شرقی ثابتی در طول مراحل برخوردار است و ممکن است پس از مدتی تکراری شود، اما مطمئنا روند صعودی مراحل و حس تمرکز بیشتر در هر مرحله، می تواند مخاطب را چندساعتی پای بازی نشانده و با بیشتر کردن چالش ها حس رقابت را در کاربران مختلف افزایش دهد. بازی را می توانید به رایگان از کافه بازار دریافت و اگر از آن لذت برده اید با انجام پرداخت های درون برنامه ای به حمایت از تولید کنندگان آن بپردازید.

نینجای گمشده

نینجای گمشده

سازنده: تصویر گستر آپلو قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 28.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی