ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چین می خواهد به واسطه «اینترنت پلاس» رهبر سایبری دنیا شود

به گزارش رویترز، دولت چین اعلام کرده چشم انداز کلی آنها برای 5 سال آتی این است که در حوزه صنایع پیشرفته همانند نیمه رساناها، نسل بعدی چیپست ها و علوم رباتیک و تجهیزات هوانوردی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

به گزارش رویترز، دولت چین اعلام کرده چشم انداز کلی آنها برای 5 سال آتی این است که در حوزه صنایع پیشرفته همانند نیمه رساناها، نسل بعدی چیپست ها و علوم رباتیک و تجهیزات هوانوردی و ماهوره ای، خود را به صدر جدول پیشگامان رسانده و به عنوان رهبر این عرضه در جهان خودنمائی نمایند.

در همین راستا و در پی برنامه ریزی 5 ساله ی خود که دیروز منتشر گشته، پکن اعلام نموده قصد دارد از اینترنت نیز در جهت تقویت وضعیت اقتصادی کشور بهره گرفته و سرزمین ازدهای سرخ را به یکی از قطب های سایبری دنیا بدل گرداند.

پیرو همین امر حدود 2.5 درصد از درآمد ناخالص داخلی این کشور برای بازه ی زمانی یاد شده به هزینه های تحقیق و توسعه اختصاص خواهد یافت. این در حالیست که در دوره پیش یعنی سال های 2011 تا 2015 این رقم، 2.1 درصد بود.

چین امیدوار است به واسطه بهره گیری از هوشمندی و توانائی بخش فناوری خود در گردآوری و پردازش اطلاعات، بتواند به بخش های سنتی اقتصاد نیز نفوذ کرده و موجب پیشرفت بیشتر و تاثیرگذاری بیشتر آنها بشود.

خط مشی این کشور “Internet Plus” نام دارد و برای دولت و بخش های مربوط به مراقبت های سلامتی و آموزش نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به دنبال همه گیر شدن اینترنت و حضور آن در تمامی بخش های کشور، دولت چین قادر خواهد بود از این فناوری برای کنترل بیشتر کسب و کارها و مسائل جامعه استفاده نماید. با برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یکی از قدرت های برتر سایبری در دنیا، سرزمین اژدهای سرخ از اینترنت برای کنترل امنیت ملی در داخل کشور و همچنین تبدیل شدن به صدایی رسا در عرصه بین المللی وب بهره خواهد گرفت.

چین در نظر دارد امکانات کنترل اینترنتی را افزایش دهد و برای این منظور، یک سیستم بررسی امنیت شبکه راه اندازی و تفتیش های سایبری را تقویت نموده است.

در آخر جا دارد اشاره نمائیم از زمانی که رئیس جمهور چین، Xi Jinping، از ابتدای سال 2013 میلادی بر مسند قدرت نشست، تاکید بسیاری روی اینترنت و بهره گیری از آن برای بهبود اوضاع کشور و ارتقاء سطح امنیت ملی داشته و در این رابطه نیز اعتقاد دارد که به واسطه این فناوری می توان دشمنان را از فضای آنلاین حذف نموده و کنترل بیشتری بر گرایشات و تمایل شهروندان داشت.

تصویب این قوانین و پیش رفتن در مسیر این چشم انداز به دولت چین کمک می کند تا از تهدیدات احتمالی پیشگیری نموده و روی فعالیت های مردم در فضای مجازی کنترل بیشتری داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    لعنت بشون
    فقط 1 میلیون نفر استخدام کردن کامنت های مردمو میخونن

  • آریا
    آریا | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    همینو کم داشتیم این اشغال ساز دیکتاتور بشه رهبر سایبری دنیا
    وقتی ترامپ بیاد تکلیف این چین رو روشن میکنه. کاری میکنه برگردن به همون نکبت 30 سال پیششون

  • reza
    reza | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    امیدوارم نشه
    وگرنه دیگه امیدی به آزادی نیست در آینده

  • میثم
    میثم | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    ایران هم یاد بگیره ببین اونا کجانو ما کجا ما یه گوشی هم نمیتونیم بسازیم

  • محسن
    محسن | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    دیکتاتوری سایبری

مطالب پیشنهادی