ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت «کتاب تعاملی» گوگل به نشریات چاپی، محتوای دیجیتال اضافه می کند

گوگل به تازگی دو پتنت در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسانده که اگر به تولید برسند، می توانند دنیای رسانه های چاپی را متحول گردانند. نخستین اختراع، «کتاب تعاملی» نام دارد ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

گوگل به تازگی دو پتنت در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسانده که اگر به تولید برسند، می توانند دنیای رسانه های چاپی را متحول گردانند.

نخستین اختراع، «کتاب تعاملی» نام دارد که درون صفحه های آن حسگرهای فشار و حرکت جای داده شده اند. این سنسورها هر زمانی که خواننده، صفحه های کتاب را ورق بزند فعال می گردند و با تکیه بر فناوری واقعیت افزوده، محتویات تصویری را نمایش خواهند داد.

برای بهره گیری از این کتاب ها نیازی نیست عینک های مخصوص AR داشته باشید زیرا در شیرازه ی آنها دیوایس کوچکی تعبیه گشته که وظیفه آن نمایش تصاویر روی صفحات است. از همه هیجان انگیز تر اینکه اینگونه کتاب ها اسپیکر درونی نیز دارند که به پویایی و تعامل بیشترشان می افزاید.

دومین پتنتی که شرکت ساکن مانتین ویو به ثبت رسانده، Media Enhanced Pop-up Book (به معنای کتاب پاپ آپ تقویت شده با رسانه) نام دارد که به جای بهره گیری از پروژکتور ثانویه، برای ارائه محتوا از تبلت یا موبایل کاربر استفاده می کند.

3057464-inline-screen-shot-2016-03-03-at-12056-pm

تمامی صفحات این کتاب، یک برگه ی دوم دیجیتالی خواهند داشت که به صورت عمودی در دستگاه موبایل «گشوده می شود». البته درست مانند همه پتنت هایی که گوگل به ثبت می رساند، هنوز معلوم نیست که آیا این اختراع ها به مرحله تولید انبوه یا حتی ساخت نمونه ی آزمایشی خواهند رسید یا خیر، اما اگر به واقعیت بدل گردند می توانند تحولی بزرگ و البته جالب در حوزه نشریات چاپی ایجاد نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی