ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن قرار است امسال وارد بازار شود و انتظار می رود که در کنار کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4، محبوبیت بسیار زیادی یابد. اما سونی به تازگی اعلام کرده که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن قرار است امسال وارد بازار شود و انتظار می رود که در کنار کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4، محبوبیت بسیار زیادی یابد. اما سونی به تازگی اعلام کرده که هدست پلی استیشن برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست و نباید توسط آنان مورد استفاده قرار گیرد.

وبسایت Eurogamer به تازگی گزارش کرده که در بخش مربوط به «سلامت و امنیت» آپدیت فرمور 3.50 پلی استیشن، توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی ارائه شده است. در این بخش آمده:

هدست واقعیت مجازی برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست. پیش از استفاده، اطراف خود را بررسی کنید و موانع را بردارید. اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود حیوانات خانگی، کودکان و سایر موانع به محیط پیرامون خود را به عمل آورید. بعضی از مردم ممکن است هنگام استفاده از واقعیت مجازی، دچار ناخوش احوالی، حالت تهوع و تاری دید شوند. در این صورت، فورا هدست را از روی سرتان بردارید.

تا به امروز کمپانی های مختلف سازنده هدست های واقعیت مجازی، بارها به این مسئله اشاره کرده اند که تکنولوژی مورد بحث برای همه مردم مناسب نیست و ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات شود؛ اما شاید این اولین باری باشد که استفاده از واقعیت مجازی برای کودکان زیر 12 سال نامناسب تلقی شده است.

در نهایت باید گفت هدست واقعیت مجازی پلی استیشن کماکان تاریخ انتشار و قیمت گذاری دقیقی ندارد. اما برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که سونی احتمالا با تحمل ضرر و زیان برای مدتی اندک، هدست خود را با کمترین قیمت ممکن (یعنی بین 300 الی 400 دلار) به بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • عشق شیائومی
    عشق شیائومی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    ولی زمانی که هدست سامسونگ gear vr رو روی سرت میذاری پیغام میده که این هدست برای افراد زیر 13 سال مناسب نیست.
    احتمالاً سونی یک سال تخفیف داده!

مطالب پیشنهادی