ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت، نرم افزار SQL Server را برای لینوکس ارائه می کند

امروز خبر می رسد که نرم افزار محبوب مدیریت بانک های اطلاعاتی یا دیتابیس مایکروسافت موسوم به SQL Server، در سال آینده به پلتفرم لینوکس (Linux) خواهد آمد. لازم به اشاره است که پیش از این، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

امروز خبر می رسد که نرم افزار محبوب مدیریت بانک های اطلاعاتی یا دیتابیس مایکروسافت موسوم به SQL Server، در سال آینده به پلتفرم لینوکس (Linux) خواهد آمد. لازم به اشاره است که پیش از این، نرم افزار  SQL Server در هیچ سیستم عامل دیگری جز ویندوز در دسترس نبوده است.

تغییر رویکرد مورد بحث، حکایت از آن دارد که اهالی ردموند به جای تمرکز بر فروش سیستم عامل و کسب درآمد به شیوه سنتی، در حال تغییر استراتژی بوده و می خواهند از نرم افزار مدیریت دیتابیس خود در سایر سیستم عامل ها کسب درآمد کنند.

مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه با نیویورک تایمز می گوید: «اکنون داده ها در مرکز توجه قرار دارند و استراتژی کنونی تاکید ویژه ای بر خود سیستم عامل ندارد.»

شایان ذکر است که از همین امروز، پیش نمایش SQL Server برای لینوکس در دسترس است که البته نسخه کامل، در میانه سال ۲۰۱۷ به دست مشتریان خواهد رسید. تحلیلگران نیز اکنون باور دارند که این اقدام مایکروسافت، منجر به افزایش پذیرش کلی نرم افزار SQL Server خواهد بود.

بالمر: لینوکس همچون سرطان است

مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه خود با نیویورک تایمز بیان می کند که رویکرد مایکروسافت اکنون مربوط می شود به افزایش کاربران بازارهای مختلف. به همین دلیل است که این شرکت حالا تصمیم گرفته نرم افزار یاد شده را برای لینوکس عرضه کند چرا که بیشتر دیتابیس ها، در سال های اخیر به سوی پلتفرم لینوکس پیش رفته اند و خود مایکروسافت نیز به این موضوع اذعان دارد.

در این میان باید اشاره داشت که اقدام اخیر، اولین تلاش مایکروسافت برای بهبود روابط با کاربران لینوکس نیست. این شرکت مدتی پیش پلتفرم مدیریت فضای ابری خود به نام «آژور» را نیز با لینوکس هماهنگ کرد که همین امر، موجب تعجب اهالی دنیای تکنولوژی شد، چرا که مدیر عامل سابق مایکروسافت، آقای استیو بالمر، لینوکس را همچون «سرطان» خوانده و به هیچ عنوان از آن پشتیبانی به عمل نمی آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir jj
    Amir jj | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    آفرین

مطالب پیشنهادی