ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت دادگستری آمریکا درخواست تجدید نظر در پرونده اپل و رمزگشایی از آیفون را دارد

در هفته پیش، اپل در دادگاهی در برابر مقامات دولتی قرار گرفت. دادگاهی که شکل گرفته بود البته ربطی به پرونده تیراندازی در سان برناردینو نداشت و مرتبط با پرونده ای در مورد یک قاچاقچی بزرگ مواد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

در هفته پیش، اپل در دادگاهی در برابر مقامات دولتی قرار گرفت. دادگاهی که شکل گرفته بود البته ربطی به پرونده تیراندازی در سان برناردینو نداشت و مرتبط با پرونده ای در مورد یک قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در شهر نیویورک بود. در آن پرونده، دادگاه رای را به نفع اپل صادر کرد و بیان نمود که دلیلی ندارد مقامات دولتی قادر باشند اپل را ملزم به همکاری کنند.

اکنون خبر می رسد که وزارت دادگستری تقاضای تجدید نظر به این رای دارد. تقاضای تجدید نظر به یک قاضی عالی رتبه تر واگذار شده است.

پرونده مواد مخدر شهر نیویورک تفاوتی با پرونده سان برناردینو ندارد و در هر دو کیس، دولت تلاش می کند تا با فشار آوردن به اپل، این شرکت را موظف به همکاری و ضعف سیستم امنیتی اش در آیفون کند.

در دادخواست تجدید نظر، ذکر گشته که رمزگشایی از آیفون این قاچاقچی مواد، نقشی کلیدی در حل پرونده دارد و از سوی دیگر، آیفونی که مورد بحث است،‌ از نسخه هفتم پلتفرم iOS استفاده می کند که اکنون دیگر ضریب امنیتی بالایی ندارد و اپل قبلا بارها با مقامات دولتی در رمزگشایی آنها همکاری کرده اما اکنون و پس از پرونده سان برناردینو، این کار را برای نسخه های قدیمی تر هم انجام نمی دهد.

مدیر عامل اپل، آقای تیم کوک اخیرا اظهار داشته که حاضر است پرونده های کنونی را به دیوان عالی ایالات متحده ببرد، چرا که در صورت پذیرفتن درخواست مقامات دولتی، باید یک رخنه امنیتی یا درب پشتی برای آیفون ایجاد کند که همین رخنه امنیتی، می تواند توسط سایر هکرها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی