ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمهوری خواهان در جلسه ای سری با مدیران برتر سیلیکون ولی: چگونه ترامپ را متوقف کنیم؟

به نقل از «هافینتن پست»، مدیر عامل اپل، تیم کوک، مدیر عامل تسلا و اسپیس اکس، ایلان ماسک و مدیر عامل آلفابت، لری پیج و یکی دیگر از کارآفرینان معروف ایالات متحده به نام شان پارکر، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

به نقل از «هافینتن پست»، مدیر عامل اپل، تیم کوک، مدیر عامل تسلا و اسپیس اکس، ایلان ماسک و مدیر عامل آلفابت، لری پیج و یکی دیگر از کارآفرینان معروف ایالات متحده به نام شان پارکر، همه در جلسه ای خصوصی و سری در کنار اعضای برتر حزب جمهوری خواه آمریکا حضور داشته اند.

موضوع اصلی جلسه: چگونه می توان از تبدیل شدن «دونالد ترامپ» (Donald Trump) به نامزد اصلی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، جلوگیری به عمل آورد؟

World Forum، جلسه ای سالانه است که از سوی مؤسسه امریکن انترپرایز (American Enterprise Institute)، در جزیره ای دور افتاده برگزار می شود. در این جلسه، مدیران ارشد دنیای تکنولوژی و سیاست در جزیره ای خصوصی گرد هم می آیند و در مورد مسائل مختلف گفتگو می کنند. البته این جلسه سری، در حاشیه World Forum برگزار شده است. برخی از این سیاستمداران، افراد برتر مجلس سنا و از جمهوری خواهان به نام های Mitch McConnell، Karl Rove و Paul Ryan بوده اند.

95d66468011556f290b29fa90c0969ed-w600
دونالد ترامپ (چپ) در کنار تد کروز (راست)

از سال ها پیش در این رویداد، هیچ خبرنگاری حق حضور نداشته و مشخص نیست که کدام یک از رهبران دنیای تکنولوژی، بیشتر دغدغه توقف دونالد ترامپ را داشته اند.

در این میان ولی منبع یاد شده خبر می دهد که آقای تیم کوک، در مورد مبحث رمزگشایی از آیفون و درخواست FBI، با یکی از جمهوری خواهان به نام «Tom Cotton» که حامی FBI و خواسته اش است، درگیری لفظی پیدا کرده. گویا این درگیری تا حدی ادامه و Cotton به اندازه ای با کوک بد و خشن صحبت کرده که همین موضوع، موجب رنجش سایر اعضای حاضر شده است.

در این میان یکی از سیاستمداران به نام آقای Rove، از حرکت رو به جلوی ترامپ ابراز نگرانی نموده و بیان کرده جامعه، نمی تواند او را به عنوان یک رئیس جمهور بپذیرد. اینطور که منبع مورد اشاره گزارش کرده است، حاضران در جلسه در خصوص نحوه پیشرفت ترامپ تا به امروز گفتگو کرده و دلایل موفقیت وی را ارزیابی نموده اند، با امید به اینکه او بالاخره از سوی اشخاص دیگر متوقف شود.

در هر حال، به طور کامل مشخص نیست که در این جلسه سری چه گذشته اما دست کم می توان گمانه زنی کرد که تیم کوک، احتمالا پیش از اینکه به سوی این جزیره پرواز کند، می دانسته که وارد چنین بحث هایی خواهد شد.

در کنار همین مسئله، می توان مشاهده کرد که رهبران سیلیکون ولی تا چه اندازه در تصمیم گیری های سیاسی نیز دخیل گشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    میبینم که ترسیدن از این که یه پوپولیست بشه ریس جمهور
    مثل این که اونا هم قرار تجربیات قشنگی از سر بگذرونن

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    یه سرچ بزنین ملانی ترامپ درهای جدیدی از حقیقت به روتون بازمیشه

مطالب پیشنهادی