ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در ویدئوی مفهومی نیسان، ماشین های آینده در نقش نیروگاه های برق ظاهر می شوند [تماشا کنید]

صنعت خودرو زمان زیادی را صرف آن می کند تا مردم را با رویای خود از آینده ماشین های سازگار با محیط زیست و اتومبیل های خودران آشنا کند اما به ندرت پیش آمده که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

صنعت خودرو زمان زیادی را صرف آن می کند تا مردم را با رویای خود از آینده ماشین های سازگار با محیط زیست و اتومبیل های خودران آشنا کند اما به ندرت پیش آمده که چنین چشم اندازی به شکل قابل درک برای عموم ترسیم شود.

از همین رو، نیسان ویدئویی مفهومی را تهیه کرده که تلاش دارد آینده ای را به تصویر بکشد که در آن، ماشین ها، خانه و شهر در چرخه ای ناگسستنی انرژی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

در این ویدئو که با هنرنمایی یک دستگاه خودروی لیف نیسان تهیه شده است اتومبیل های مختلف به صورت خودکار مقابل منزل شما پارک می کنند و سپس با استفاده از ایستگاه های شارژ بیسیم شارژ می شوند.

آنچه این ویدئو در وهله نخست سعی در ترسیمش دارد، سناریویی است که در آن، باتری خودروی شما در تامین برق مورد نیاز منزلتان و همچنین شبکه برق شهری به ایفای نقش می پردازد.

در یکی از انیمیشن های تهیه شده پیرامون این موضوع، مشاهده می شود که پنل های خورشیدی به یک سمت خانه متصل شده اند و خود ماشین نیز به سمت دیگر آن و خانه برق مصرفی اش را از این دو تامین می کند.

البته بسیاری از این تکنولوژی ها هم اکنون نیز وجود دارند اما ویدئوی منتشر شده توسط نیسان به ما کمک می کند دنیایی را متصور شویم که در آن این تکنولوژی ها بخش های رایجی از یک اکوسیستم یکپارچه انرژی به حساب می آیند.

carprkng

و درست مانند تمامی ویدئوهای مفهومی، دست کم یکی از ایده های مطرح شده در این ویدئو هم غیرعملی به نظر می آید، چراکه در آن، فرد خودروی خود را مستقیما به قلب دفتر کارش می برد و در آنجا برای شارژ شدن پارکش می کند.

البته تصویر سازی صورت گرفته در این باره بسیار خوب است اما آنطور که تونی استارک می گوید، هیچکس دوست ندارد در محیطی کار کند که در آن، برای رفتن به اتاق کنفرانس لازم باشد از میان خیل انبوه ماشین ها عبور نماید.

در این ویدئو حتی ساعت هوشمند قدیمی نیسان با نام Nismo نیز خودی نشان می دهد و به ما یادآور می شود که این شرکت رویای تولید پوشیدنی های کمکی برای رانندگان را فراموش نکرده است.

nssncncpt

نیسان در پایان این ویدئو از مخاطبان خود چنین سوالی می کند: چه می شد اگر انرژی آنقدر فراوان می شد که به رایگان در اختیار بخش های مختلف شهر و مردم قرار می گرفت؟ البته چنین تصویری بسیار زیبا و قابل تحسین است اما ایجاد زیرساخت های انرژی به سادگی توسعه نرم افزار نیست و لازم است که چالش های متعددی به لحاظ تکنیکی و حتی فرهنگی کنار زده شوند تا این مساله امکان پذیر شود.

بنابراین حالا که دولت ها تازه تلاش می کنند با دنیای نوظهور ماشین های خودکار خو بگیرند و منابع انرژی جدید را کشف کنند، ایده مطرح شده از سوی نیسان شاید چند دهه دیگر رنگ واقعیت به خود بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی