ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت شگفت انگیز NEXT 100؛ به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس کمپانی ب ام و

چنین روزی در سال 1916 بود که کمپانی ب ام و در پی ادغام چند کارگاه و شرکت کوچیک در حوالی شهر مونیخ آلمان پا به عرصه وجود نهاد. خدمات فنی و مهندسی، طراحی و ساخت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۴۵

چنین روزی در سال 1916 بود که کمپانی ب ام و در پی ادغام چند کارگاه و شرکت کوچیک در حوالی شهر مونیخ آلمان پا به عرصه وجود نهاد.

خدمات فنی و مهندسی، طراحی و ساخت موتورهای احتراق داخلی و در گام های بعدی عرضه موتورسیکلت و خودرو به فاصله ده سال از زمان تاسیس و درگیر شدن در ساخت موتورهای جت و پیشرانه های توربینی و پیستونی هواپیماها و کشتی ها در طول دوران جنگ از جمله مهمترین فعالیت های این کمپانی شهیر آلمانی بوده اند.

BM-1

حالا اما یکصد سال از پیدایش ب ام و می گذرد و این شرکت موفق تر از هر زمان دیگری در حال شکستن رکورد های تازه در بازار خودروهای لوکس است.

ب ام و این روزها تیراژی نزدیک به 2 میلیون دستگاه دارد و در بخش موتورسیکلت نیز به عنوان یکی از معدود شرکت های آلمانی در این صنعت از جایگاه ویژه ای برخودار است.

BM-3

به هرحال روز گذشته مراسمی به پاس صدمین سالگرد تاسیس ب ام و برگزار شد و در قالب آن کانسپتی به نام NEXT 100 توسط مدیران ارشد و برگزیده کمپانی به عموم معرفی شد.

BM-12

این خودرو مفهومی اولین مدل از چهار نمونه وسایل نقلیه مفهومی گروه ب ام و (شامل یک نمونه لوکس برمبنای خودروهای رولزرویس، یک موتورسیکلت و یک مدل کوچک از خانواده مینی) خواهد بود که ظرف سال جاری به معرض نمایش در می آید.

BM-4

NEXT 100 از برخی جهات اشتراکاتی با ب ام و های سری i دارد، از پلاستیک و فیبرکربن ساخته شده است و خودرو کاملا مدرن و اسپرتی از نظر طراحی به حساب می آید.

ضریب مقاومت آیرودینامیکی بسیار ناچیز 0.18 در کنار ابعاد مناسب برای حمل 4 سرنشین را باید از جمله مهمترین ویژگی های این خودرو قلمداد کرد.

BM-6

برای نکست 100 علاوه بر رانندگی تمام خودکار در حالت (ease) یک حالت رانندگی سنتی با استفاده از فرمان تحت عنوان بوست نیز تعریف شده است، اما در چنین حالتی خودرو به شکل غیر مستقیم بر عملکرد راننده و وقایع اطراف نظارت می کند تا امکان پیشگیری از خطر وجود داشته باشد.

BM-2

در فضای داخل نیز ایده پردازی زیادی برای رانندگی مطرح شده است و مجموعه ای 800 واحدی از انواع کنشگر در حالت رانندگی BOOST، وظیفه سنجش محیط پیرامون خودرو، موقعیت سرنشینان و شرایط راننده را برعهده دارند تا امکان واکنش به هر نوع موقعیتی در داخل و خارج خودرو در اسرع وقت وجود داشته باشد.

BM-11

در فضای درون کابین نیز از موادی با قابلیت بازیافت استفاده شده است و هوشمندی فراوانی در نورپردازی و چیدمان اجزای داخلی دیده می شود که در اوج سادگی، امکان لذت بردن از رانندگی با خودرویی سبز، سریع و دوستدار محیط زیست را فراهم می آورد.

BM-7

با وجود همه این موارد باید منتظر ماند و دید که آیا طراحی ظاهری متفاوت این مدل خاص با جلوپنجره ای کشیده و مرتفع و چراغ های خاص می تواند بر شکل و شمایل نسل بعدی خودروهای ب ام و تاثیر بگذارد یا این نمونه تنها به مناسبت پرده برداری از ایده های تکنولوژیک مهندسان ارشد شکل گرفته و مدلی تاثیر گذار از نظر طراحی جزییات بدنه نخواهد بود.

BM-10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • dorani
    dorani | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

    ای چیزیه؟!!

  • Amir
    Amir | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    در مقابل بنز حرفی برای گفتن نداره ، بنز خیلی پیشرفته تر کار کرده
    برای تولد ۱۰۰ سالگی اگه این رو ساخته فکرش رو کنین در تولد ۲۰۰ سالگی چی میخواد بسازه!!

  • nik
    nik | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    سلام
    دوستان يه بار يه مطلب درباره نحوةي تصور مردم سال ١٩٠٠ از مردم و روزگار سال ٢٠٠٠ رو خوندم
    الان اگه ماهم به صد يا دويست سال ديگه فكر كنيم يا بهمون بگن يه تصوير خيالي بكشين از علم و پيشرفت اون روز شما چطور ترسيمش ميكنين!
    جالبه
    اگه قرار باشه دنيا به اين زوديا خراب نشه ،با اين سرعت پيشرفتي كه اونا(حيفه بگيم :ما) دارن فيلماي تخيلي هم حقيقت پيدا ميكنن

  • amirdz
    amirdz | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    چه جالب.
    بالاخره اون چیزایی که تو فیلم ها میدیدم و میخندیدم و میگفتیم خیالیه الان داره همونا واقعی میشه.

    @علی احمدی

    شما هم اخرش ببین من کی گفتم.یه روزی همین پراید کاریش میکنن که توی هوا پرواز کنه.اسمشم میزارن پراید 151XL :)))))) محصولی امن از سایپا :)))

    این بار دیگه رو زمین منفجر نمیشی .اینبار رو هوا منفجر میشه جذابیتشم بیشتره :)))))

  • علی احمدی
    علی احمدی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    من برم سوار پرایدمون شـــمـ...

مطالب پیشنهادی