ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از این پس می توانید برای سفرهایتان در جستجوی گوگل برنامه ریزی کنید

قابلیت جدید جستجوگر گوگل به شما اجازه می دهد تا برای سفرهایتان در تعطیلات، تنها با یک جستجوی ساده در این پلتفرم برنامه ریزی کنید. این اولین اقدام گوگل برای ورود به حوزه سفر و گردشگری در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

قابلیت جدید جستجوگر گوگل به شما اجازه می دهد تا برای سفرهایتان در تعطیلات، تنها با یک جستجوی ساده در این پلتفرم برنامه ریزی کنید. این اولین اقدام گوگل برای ورود به حوزه سفر و گردشگری در پلتفرم موبایل محسوب می شود.

برای استفاده از این قابلیت می توانید یک منطقه بزرگ (مثلا قاره اروپا) را در جستجوی خود نظر بگیرید، سپس در شهرها و نقاط دیدنی آن دقیق تر شده و بعدا به سراغ مواردی همچون رزرو هتل و بلیط هواپیما و جزئیات دیگر بروید.

وقتی که بخشی از نقشه را به عنوان مقصد سفرتان برگزیدید، گوگل توضیحاتی متنی به همراه عکس و ویدئو برایتان گردآوری می کند و بسته به نقاطی که خواهان بازدید از آنها هستید، مسیری در جاده ها به شما پیشنهاد می کند که در یک روز بتوانید همگی آنها را ببینید. نقاطی که گوگل برایتان برجسته می کند ترکیبی از پیشنهادات خود کمپانی و مواردی هستند که طبق الگوریتم های برنامه نویسی به شما ارائه می شوند.

نکته ای که نیویورک تایمز در مورد قابلیت رزرو بلیط های هواپیما در جستجوی گوگل کشف کرده این است که قیمت و نوع بلیط ها بسته به نقطه ای که جستجو را از آن انجام می دهید تغییر خواهد کرد.

اما تب Explore مورد دیگری است که شاید از بقیه امکانات کاربردی تر ظاهر شود. در این صفحه می توانید جزئیاتی کامل در مورد وضعیت آب و هوای سالیانه مقصد سفرتان را بخوانید، و طبق نظر توریست ها و اطلاعات تاریخی بدانید که چه موقع از سال برای سفر به آن نقطه مناسب تر است.

شاید پیشنهاداتی که جستجوگر گوگل ارائه می کند بهترین نباشند، اما نکته مهم اینجاست که چقدر برنامه ریزی یک مسافرت کامل را تنها از طریق یک جستجوی ساده آسان می نماید.

گفتنی است که سرویس هایی همچون آمازون، TripAdvisor،‌ Kayak و Hotels.com از دیگر رقبای جدی غول موتورهای جستجو در زمینه برنامه ریزی سفر و گردشگری هستند که با توجه به محدودیت های قابلیت جدید جستجوگر گوگل، امید چندانی به موفقیت و دوام آن ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    و همچنان گوگل ناو برای ایران تحریمه!!
    :(

مطالب پیشنهادی