ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت فروش آیفون در فصل جاری بیشتر از میزان برآورد شده خواهد بود

براساس برآوردهای صورت گرفته، در فصل جاری، برای نخستین بار در تاریخ آیفون، اپل افت فروش سال به سال را برای این محصول شاهد خواهد بود و جالب است بدانید که حتی تیم کوک نیز چنین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

براساس برآوردهای صورت گرفته، در فصل جاری، برای نخستین بار در تاریخ آیفون، اپل افت فروش سال به سال را برای این محصول شاهد خواهد بود و جالب است بدانید که حتی تیم کوک نیز چنین انتظاری دارد.

او در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام داشته: ما تصور می کنیم فروش آیفون در این سه ماهه با کاهش روبرو باشد. البته فکر نمی کنیم این کاهش در حدی باشد که مردم از آن صحبت کنند.

گفتنی است که فروش این تلفن هوشمند در جریان فصل تعطیلات رشد اندکی را تجربه کرد که با توجه به فروش رکورد شکن 74.5 میلیونی این دستگاه در سال 2014، قابل تامل است.

جالب است بدانید که این شرکت ساکن کوپرتینو در سال 2015 نیز توانست با فروش 74.8 میلیون آیفون رکورد سال قبل خود را پشت سر بگذارد اما اگر شرکت مورد بحث نتوانسته باشد در بازه زمانی ژانویه تا مارس فروش خوبی را رقم زده باشد، برای نخستین بار در تاریخ خود با کاهش فروش سال به سال این محصول روبرو می شود.

Andy Hargreaves یکی از تحلیلگران شرکت Pacific Crest Securities است که اخیرا پیش بینی های خود در مورد درآمدهای اپل برای این سه ماهه را مطرح ساخته؛ وی انتظار دارد که فروش آیفون از ماه ژانویه تا مارس افت قابل توجهی را تجربه نماید.

البته این کاهش فروش سال به سال آیفون موقتی خواهد بود چراکه پیش بینی شده در سه ماهه آتی و همزمان با عرضه آیفون 4 اینچی SE تغییراتی در این مساله رخ دهد. سه ماهه بعد از معرفی آیفون SE نیز به خاطر عرضه آیفون 7 و 7 پلاس با طراحی تازه شان، بازه زمانی پررونقی برای اپل خواهد بود و فروش سال به سال این شرکت را به بیشترین میزانش می رساند.

باید در نظر داشت که اپل جمعیت عظیمی از خریداران بالقوه را در اختیار دارد که می توانند فروش هر فصل آن را متحول نمایند. 60 درصد از افرادی که در زمان معرفی آیفون 6، یکی از مدل های آیفون را داشتند هنوز موبایل خود را به مدل های دارای نمایشگرهای بزرگ تر آپدیت نکرده اند.

نکته اینجاست که اگر این افراد ارتباط خوبی با مدل های دارای نمایشگر بزرگ برقراری نمی کنند، شاید عرضه یک آیفون 4 اینچی قدرتمند نظیر SE بتواند چاره کار آنها باشد. در هر حال روشن است که چنین محصولی می تواند بر شمار خریداران احتمالی این محصول بیافزاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی