ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: (Galaxy A7 (2016

حتماً به خاطر دارید که سامسونگ تا مدتی قبل حتی برای ساخت بدنه پرچمدارانش هم پلاستیک را مورد استفاده قرار می داد و نیازی هم نمی دید که در مقابل انتقادات به این موضوع پاسخگو باشد. اما ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

حتماً به خاطر دارید که سامسونگ تا مدتی قبل حتی برای ساخت بدنه پرچمدارانش هم پلاستیک را مورد استفاده قرار می داد و نیازی هم نمی دید که در مقابل انتقادات به این موضوع پاسخگو باشد. اما ظهور تولید کنندگان چینی در زمان کوتاهی بازار محصولات میان رده را دگرگون ساخته و موجب شد سامسونگ در مورد مقاومت در برابر درخواست های کاربران برای عرضه محصولات فلزی و شیشه ای تجدید نظر نماید.

نشانه های چنین تغییری نخستین بار با عرضه Galaxy Alpha در سال ۲۰۱۴ نمایان شده و استقبال کاربران در ادامه به معرفی سری A منتهی گشت که به محصولات میان رده مجهز به بدنه ای با کیفیت مشابه ابزارهای پرچمدار اختصاص داشت.

سامسونگ تاکنون میان رده های متنوعی را از جمله گلکسی A8، A7, A5 و A3 در این سری عرضه کرده که نقطه اشتراکشان بدنه فلزی و عمده ترین تفاوتشان به اندازه نمایشگر باز می گردد.

با گذشت یکسال از عرضه، سامسونگ اکنون دومین نسل برخی از مدل ها را به بازار عرضه کرده است، از جمله مدل گلکسی A7 که این بار از بدنه شیشه ای مشابه پرچمداران شرکت کره ای بهره می برد.

این تلفن هوشمند از خصوصیاتی مشابه با نسخه ۲۰۱۶ گلکسی A5 برخوردار است و عمده ترین تفاوت آن را می توان اندازه بزرگتر به حساب آورد. با بررسی دیجیاتو از (Galaxy A7 (2016 همراه باشید.

طراحی

_MG_2491

گلکسی A7 با ابعاد ۵.۵ اینچی بین نسخه های تازه بزرگترین مدل است و می توان آن را مشابه گلکسی A5 مدل ۲۰۱۶ به حساب آورد که دچار افزایش اندازه شده و به حوزه فبلت ها قدم گذاشته است.

هرچند بدنه فلزی نسل پیشین نمای زیبایی داشت، اما استفاده از فلز بسیار باریک موجب شده بود ارزان قیمت بودن محصول در مقایسه با پرچمداران نمایان باشد و وزن دستگاه نیز بسیار سبک تر به نظر برسد.

این بار اما سازنده شیشه 2.5D به همراه لایه محافظ گوریلا گلکس ۴ را در هر دو سمت تلفن هوشمند جدید مورد استفاده قرار داده تا کیفیت ساخت و ظاهر این محصول میان رده با پرچمدار شرکت کره ای چندان متفاوت به نظر نرسد.

_MG_2436

بر همین اساس وزن دستگاه در مدل تازه بیش از افزایش یافته و از ۱۴۱ به ۱۷۲ گرم رسیده که رقم قابل توجهی به حساب می آید و مدتی طول خواهد کشید تا به آن عادت نمایید.

البته از سوی دیگر خمیده بودن لبه های شیشه در پشت و جلوی دستگاه موجب شده این محصول میان هنگام استفاده حس مناسبی داشته و تیزی های لبه مثل زبان طراحی اومنی بالانس سونی در دست احساس نگردد.

_MG_2433

ابعاد دستگاه نیز خصوصیت دیگری است که در ارگونومی «گلکسی A7» جدید اثر مثبت داشته است، چرا که ابعاد این تلفن هوشمند با وجود نمایشگر ۵.۵ اینچی هم اندازه، از iPhone 6S Plus کمتر است و به حدود ۱۵۱ در ۷۷ میلی متر می رسد.

ضخامت ۷.۳ میلی متری دستگاه با وجود اینکه نسبت به نسل پیش یک میلی متر افزایش یافته، اما با این حال کاملاً مناسب به حساب می آید و باعث شده این تلفن هوشمند میان رده از جدیدترین پرچمدار سامسونگ نیز باریک تر باشد.

_MG_2507

نوار فلزی اطراف بدنه به خوبی ساخته و پرداخته شده و تفاوت چندانی بین ظاهر و کیفیت ساخت دستگاه با پرچمدار همین شرکت احساس شود. در سمت راست بدنه دکمه پاور در کنار درگاه مربوط به کارت حافظه و سیم کارت مشاهده می گردد و در نمای چپ بدنه نیز دکمه های کنترل صدا قرار دارند که البته به دلیل اندازه ۵.۵ اینچی دسترسی به آنها به سادگی محصولات کوچکتر سازنده کره ای انجام نمی گیرد.

_MG_2460

نمای بالای بدنه به درگاه سیم کارت دوم اختصاص دارد و دیگر متعلقات از جمله ورودی هدفون و تنها اسپیکر دستگاه در کنار درگاه MicroUSB قرار گرفته اند. نمای روبروی گلکسی A7 جدید نیز مثل همیشه به دکمه های لمسی ناوبری اندروید و دکمه بیضی شکل هوم دستگاه اختصاص دارد که البته بر خلاف نسل پیشین، این بار حسگر اثر انگشت درون آن تعبیه شده است.

_MG_2415

سامسونگ ضمناً نسخه جدید را در ۴ رنگ مشکی، صورتی، طلایی و سفید ارائه می کند که البته لازم است بدانید حداقل نسخه مشکی رنگ از نظر مقاومت در برابر جذب اثر انگشت به هیچ عنوان عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد و این موضوع به سرعت ظاهر زیبای بدنه شیشه ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

_MG_2500

در مجموع می توان گفت طراحی نسخه جدید نسبت به نسل پیشین تفاوت چندانی نداشته و عمده ترین تغییرات آن اضافه شدن حسگر اثر انگشت به دکمه هوم و استفاده از شیشه به جای فلز در پشت بدنه به حساب می آید، موردی که کیفیت ساخت و البته وزن این تلفن هوشمند میان رده و زیبا را به شکل محسوسی افزایش داده است.

نمایشگر

_MG_2470

گلکسی A7 جدید به نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ مجهز است که هرچند روی کاغذ تفاوتی نداشته، اما هنگام مقایسه با نسل پیشین بهبودهای آن مشخص خواهند شد.

برای نمونه می توان به اختلاف رنگ یا همان Delta E اشاره کرد که در مدل تازه افزایش یافته و در صورت قرار دادن تنظیمات نمایشگر روی حالت Basic شاهد یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار از دقت رنگ را مشاهده خواهید کرد. البته کاربرانی که به رنگهای اشباع در پنل های AMOLED علاقه دارند نیز در این میان فراموش نشده و می توانند تنظیمات را بنا به سلیقه خود روی حالت Adaptive قرار دهند.

_MG_2531

میزان روشنایی نمایشگر نیز خصوصیت دیگری است که روی حالت خودکار در محیط های پر نور به بیش از ۵۳۰ نیت افزایش یافته و در زمره بهترین های این رده قیمت قرار می گیرد، خصوصیتی که ضمناً به خوانایی مناسب صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید منجر شده است.

_MG_2481

البته گذشته از همه این بهبودها و با وجود اینکه سامسونگ عموماً عملکرد بسیار مناسبی در این زمینه دارد، نمایشگر این تلفن هوشمند هم مثل نسل پیشین به مشکل چشمک زدن دچار است، موردی که هرچند با چشم عادی قابل مشاهده نیست، اما می تواند برای کاربران حساس به سردرد منجر گردد.

در پایان لازم است اشاره کنیم که این مشکل بیش از همه در روشنایی پایین تر از ۴۰ درصد نمایان است و در صورتی که چنین خصوصیتی برای شما مشکل ساز است می توانید روشنایی نمایشگر را تا حد امکان افزایش دهید.

نرم افزار

_MG_2439

سامسونگ هنگام عرضه نسخه جدید «گلکسی A7» هنوز اندروید مارشملو را برای محصولات خود آماده نکرده بود در نتیجه این تلفن هوشمند به نسخه ۵.۱.۱ آب نبات چوبی مجهز است که البته رابط کاربری سازنده به نام TouchWiz روی آن مورد استفاده قرار گرفته است.

ظاهر و عملکرد این رابط کاربری تغییر چندانی نداشته و مثل دیگر محصولات سازنده است، البته با یک تفاوت که در نسخه جدید گلکسی A7 بر خلاف مدل ۲۰۱۶ A5، به دلیل فضای بیشتر نمایشگر، اپلیکیشن ها در ستون های ۵ تایی چیده شده اند.

Digiato Galaxy A7 2016 Review SS02

عمده ترین خصوصیت رابط کاربری دستگاه را نیز می توان قابلیت تقسیم صفحه به ۲ بخش به حساب آورد که با توجه به نمایشگر ۵.۵ اینچی Full HD این تلفن هوشمند میان رده، کاملاً کاربردی به نظر می رسد.

Digiato Galaxy A7 2016 Review SS01

سازنده ضمناً درون قسمت Themes بخشی اختصاصی برای محصولات سری A در نظر گرفته که با استفاده از آن می توانید تم های مناسب و بهینه شده برای ظاهر این تلفن های هوشمند زیبا را نصب نمایید.

Digiato Galaxy A7 2016 Review SS03

در نهایت لازم است اشاره کنیم که این تلفن هوشمند به قابلیتی به نام KNOX active protection مجهز است که بطور فعال از دستگاه در مقابل حملات و آسیب های امنیتی محافظت می کند.

کاربر همچنین با استفاده از نرم افزار My KNOX می تواند به ایجاد یک گاوصندوق مجازی اقدام کرده و اپلیکیشن های حاوی اطلاعات حساس خود را درون آن قرار دهد. این بخش همانند قرنطینه عمل می کند که امکان دسترسی به اطلاعات و ایجاد تغییرات در اپلیکیشن های موجود در آن بسیار محدود بوده و صرفا در اختیار کاربری قرار دارد که آن را ایجاد کرده است.

_MG_2485

ایجاد چنین بخشی مثل یک لایه حفاظتی اضافه عمل کرده و با استفاده از آن می توان اطلاعات حساس شغلی یا شخصی را از فضای عمومی دستگاه جدا کرده و درون یک بخش با دسترسی کنترل شده و محدود قرار داد، خصوصیتی که البته علاوه بر افزایش امنیت، برخی راهکار های مبتکرانه را نیز امکان پذیر می کند، از جمله نصب همزمان ۲ نسخه از اپلیکیشن های اجتماعی مثل واتس اپ و تلگرام برای ۲ شماره مختلف.

در مجموع می توان گفت هرچند رابط تاچ ویز اکنون به بلوغ مناسبی رسیده و در بهترین شرایط خود قرار دارد، اما سابقه سامسونگ نشان می دهد در صورت تهیه این تلفن هوشمند، مدت زیادی را در انتظار دریافت بروزرسانی اندروید مارشملو باقی خواهید ماند؛ در صورتی که اگر این خصوصیت برای شما اهمیت داشته باشد، در حال حاضر می توانید با همین رقم محصولات مشابهی را از سازنده های دیگر خریداری نمایید که از آخرین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل بهره مند باشند.

دوربین

_MG_2493

«گلکسی A7» جدید به لطف سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر دستی اپتیکال قادر است تجربه عکاسی تاحدی نزدیک به پرچمدار این شرکت ارائه کند، محصولی که از این نظر در زمره بهترین های بازار قرار دارد.

رابط کاربری دستگاه از طراحی همیشگی برخوردار است و با ۲ بار فشردن دکمه Home به سرعت در برابر شما ظاهر خواهد شد.

Screenshot_2016-03-09-17-07-18

پیش از بررسی کیفیت تصویربرداری لازم است اشاره کنیم که این تلفن هوشمند به شکل پیش فرض تصاویر را با نسبت ۱۶:۹ و رزولوشن ۹.۶ مگاپیکسل ثبت می کند که در صورت تمایل می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات نسبت ۴ به ۳ و رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را انتخاب نمایید.

این تلفن هوشمند ضمناً از حالت های تصویر برداری مختلفی پشتیبانی می کند که از جمله آنها می توان تنظیمات دستی، پانوراما، عکاسی در شب را نام برد. سازنده البته در این محصول حالت HDR را نیز به بخش حالت های ثبت تصویر انتقال داده است.

Screenshot_2016-03-09-17-07-44

دوربین «گلکسی A7» بدون تردید در مقایسه با دیگر محصولات میان رده از عملکرد مناسبی برخوردار است و تصاویر را با رنگ های طبیعی و جزئیات قابل قبول به ثبت می رساند.

20160309_091729

البته در برخی شرایط نوری به نظر می رسد که دستگاه از نظر کنتراست و نورسنجی صحیح عمل نمی کند و سایه ها را بیش از حد تاریک به ثبت می رساند. در چنین شرایطی می توانید حالت HDR را مورد استفاده قرار دهید که کنتراست تصویر را به شکل قابل توجهی بهبود می دهد.

20160309_091735_Richtone(HDR)

علاوه بر این هنگام عکاسی یک درجه روی تصویر وجود دارد که می توانید با جابجا کردن آن، میزان جذب نور را به شکل دستی تنظیم نمایید. هرچند این خصوصیت نقطه ضعف عملکرد دستگاه را رفع می کند، اما بهتر بود تنظیمات به شکل خودکار صحیح عمل کرده و نیازی به دخالت کاربر وجود نداشت.

در ادامه می توانید نمونه ای از تصویر ثبت شده روی حالت خودکار را با تصاویری که جذب نور آنها به شکل دستی و تا آخرین درجه تغییر یافته مشاهده نمایید.

(تصویر سمت راست حالت خودکار و تصویر سمت چپ حالت HDR)

image
image

برای مقایسه نشانگر ماوس را روی تصویر حرکت دهید. عکس سمت چپ به شکل دستی با حداکثر روشنایی و تصویر سمت راست با حداقل جذب نور ثبت شده اند.

هنگام عکاسی در شب نیز عملکرد دستگاه قابل قبول است. جذب نور در سنسور این تلفن هوشمند به نسبت قیمت قابل قبول است و نویز چندانی نیز در تصویر مشاهده نمی شود.

20160309_001806

فلش دستگاه نیز از قدرت کافی برخوردار است و در شرایط بسیار تاریک، می توانید آن را برای ثبت عکس هایی با روشنایی کافی و رنگ های طبیعی مورد استفاده قرار دهید.

20160309_001750

دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز به لطف ضریب اف ۱.۹ قادر است سلفی های مناسبی به ثبت برساند که هرچند اندکی نویز درونشان مشهود است، اما کیفیت و جزئیاتشان بالاتر از Galaxy S6 به نظر می رسد.

20160309_092353
در مجموع می توان گفت این تلفن هوشمند از عملکرد قابل قبولی در این بخش برخوردار است و عمده تفاوت های آن با Galaxy S6 (به عنوان یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار) به جزئیات کمتر، پردازش های ثانویه نرم افزاری ضعیف تر و اندکی نویز بیشتر محدود می گردد.
در پایان از شما دعوت می کنیم گالری نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین «گلکسی A7» مدل ۲۰۱۶ را مشاهده نمایید.

سخت افزار

_MG_2484

پیش از هرچیز لازم است بدانید که با وجود اینکه سامسونگ رابط کاربری خود را در سالهای اخیر ساده و سبک کرده، اما TouchWiz هنوز به نسبت سنگین است و در نتیجه مواجه شدن با تاخیر در تلفن های هوشمند میان رده این شرکت تعجبی نخواهد داشت، خصوصاً محصولی مثل «گلکسی A7» که به نمایشگر Full HD مجهز است.

سازنده برای این تلفن هوشمند چیپست اسنپدراگون ۶۱۵ مدل ۸۹۳۹ را در نظر گرفته که از ۸ هسته پردازشی برخوردار است و قدرت آن به ۱۵۰۰ مگاهرتز می رسد و در مجموع نسبت به مدل سال گذشته تغییری نداشته است.

بررسی نتایج بنچمارک Geekbench نشان می دهد ۸ هسته پردازشی چیپست «گلکسی A7» جدید، به خوبی قادر هستند با دیگر محصولاتی مجهز به اسنپدراگون ۶۱۵ به رقابت بپردازند، اما بدون تردید در مقابل Galaxy S6 حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

Screen Shot 2016-03-09 at 2.51.03 PM

«گلکسی A7» جدید ضمناً به ۳ گیگابایت حافظه رم و واحد پردازش گرافیکی ادرینو ۴۰۵ مجهز است که در صورت در نظر گرفتن آنها، معادله تا حدی به نفع رقبای هم رده تغییر خواهد کرد، چرا که بسیاری از این محصولات به نمایشگری با رزولوشن ۷۲۰ مجهز هستند و این موضوع، فشار کمتری روی پردازشگر گرافیکی و توان پردازشی دستگاه اعمال می کند.

Screen Shot 2016-03-09 at 2.54.27 PM

بر همین اساس لازم است بدانید که این تلفن هوشمند در اجرای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین به روان ترین شکل عمل نمی کند و در صورتی که به توان پردازشی بالا نیاز داشته باشید محصولات دیگری در این بازه قیمت وجود دارند که هرچند به زیبایی «گلکسی A7» تازه نیستند، اما عملکرد قدرتمند تری ارائه می کنند.

سازنده علاوه بر این ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی را نیز برای محصول خود در نظر گرفته که ۱۱ گیگابایت از آن در اختیار کاربر قرار دارد، اما در صورت نیاز می توانید این میزان را با استفاده از کارت حافظه MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که درگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه یکسان است و در نتیجه لازم است برای استفاده بین آنها انتخاب کنید.

حسگر اثر انگشت

_MG_2456

یکی از معدود تغییرات نسخه ۲۰۱۶ «گلکسی A7» نسبت به نسل پیشین به اضافه شدن حسگر اثر انگشت باز می گردد که مثل دیگر محصولات سازنده، درون دکمه Home دستگاه تعبیه شده است.

روند ثبت اثر انگشت در این حسگر به سرعت و سادگی انجام می گیرد و حسگر در تشخیص اثر انگشت کاربر عملکرد سریع و دقیقی از خود نشان می دهد. علاوه بر این امکان لاگین کردن در صفحات وب نیز با این حسگر امکان پذیر است و در مجموع می توان عملکرد آن را کاملاً قابل قبول ارزیابی کرد.

البته باید در نظر داشته باشید که قرار گیری این حسگر در پایین بدنه یک فبلت ۵.۵ اینچی نه چندان سبک در راحتی دسترسی تاثیر منفی داشته و شاید بهتر بود سامسونگ با اندکی ساختار شکنی، حسگر دستگاه را به پشت یا کنار بدنه انتقال می داد.

پخش صدا

_MG_2489

تنها اسپیکر نسل جدید «گلکسی A7» در بخش پایین بدنه قرار گرفته که نسبت به پشت دستگاه محل مناسب تری به حساب می اید. بلندی این اسپیکر برای محیط های شلوغ کافی به نظر نمی رسد و در مورد کیفیت پخش آن نیز باید به عدم تفکیک و وضوح کافی، نویز زیاد و قدرت بیس نه چندان مناسب اشاره کنیم.

در مجموع می توان گفت عملکرد این تلفن هوشمند در زمینه پخش صدا تقریباً با مدل کوچکتر خود یعنی Galaxy A5 2016 برابر است و بیش از هرچیز با میان رده بودن دستگاه تناسب دارد.

سازنده البته برخی از امکانات نرم افزاری خود را نیز در رابط کاربری دستگاه ارائه می کند که با استفاده از آنها می توانید تا حدی نحوه پخش صدا را مطابق با سلیقه خود بهبود بخشید. از جمله این قابلیت ها می توان به اکولایزر و +SoundAlive اشاره کرد که با شبیه سازی صدای فراگیر باعث می شود پخش موسیقی با حس و حال زنده تری پخش شود.

Tube Amp نیز قابلیت دیگری است که تاحدی طنین پخش صدای آمپلی فایر های آنالوگ و لامپی را هنگام استفاده از هدفون شبیه سازی می کند و در نهایت Adapt Sound که با پخش صدا در فرکانس های مختلف و گرفتن بازخورد کاربر، بهترین حالت پخش برای هدفون مورد استفاده توسط کاربر را انتخاب می کند.

امکانات ارتباطی

_MG_2463

نسخه دو سیم کارت «گلکسی A7» جدید از ۲ سیم کارت نانو پشتیبانی می کند که البته درگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه مشترک است و باید برای استفاده بین آنها انتخاب نمایید. البته با توجه به حافظه ۱۱ گیگابایتی دستگاه به نظر می رسد نتیجه انتخاب بین این دو گزینه از هم اکنون مشخص باشد، چرا که به فاصله کوتاهی حافظه دستگاه پر شده شما را وادار به صرف نظر از سیم کارت دوم خواهد کرد.

این تلفن هوشمند در عوض از آخرین نسل وای-فای دوبانده پشتیبانی می کند و از دیگر قابلیت های آن در این بخش می توان به NFC، بلوتوث ۴.۱ و رادیوی FM اشاره کرد، اما لازم است بدانید که «گلکسی A7» جدید نیز مثل پرچمداران اخیر شرکت چینی فاقد فرستنده مادون قرمز است و در نتیجه نمی توانید آن را برای کنترل ابزارهای صوتی تصویری مورد استفاده قرار دهید.

باتری

_MG_2518

باتری دستگاه یکی از معدود بخش های بهبود یافته در نسخه جدید «گلکسی A7» است که ظرفیت آن به شکل قابل توجهی افزایش به ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده است. با وجود رزولوشن بالای نمایشگر، این تلفن هوشمند میان رده از عملکرد بسیار مناسبی در این بخش برخوردار است و با پخش ممتد نزدیک به ۱۳ ساعت ویدیو نشان داد قادر است با هر شارژ به راحتی بیش از ۲ روز کاربر را همراهی کند.

البته باید توجه داشته باشید که در صورت تهیه نسخه ۲ سیم کارت و استفاده از سیم کارت دوم، این زمان تا حدی کاهش خواهد یافت. سامسونگ البته امکانات مختلفی را در این بخش برای رابط کاربری خود تدارک دیده که از جمله آنها می توان به حالت Ultra Power Saving Mode اشاره کرد که در صورت فعال کردن آن، امکانات اساسی سیستم مثل پیام رسانی، تماس و ساعت زنگدار در یک بازه طولانی مدت در اختیار شما قرار خواهند داشت.

در پایان لازم است بدانید که نسخه ۲۰۱۶ «گلکسی S7» از فناوری شارژ سریع بهره مند است و ظرف ۱۰۰ دقیقه به شکل کامل شارژ می شود، زمانی که با توجه به ظرفیت باتری کاملاً مناسب به حساب می آید.

جمع بندی

_MG_2522

در مجموع می توان گفت سامسونگ محصولات سری A را برای خریداران جوان تری در نظر گرفته که هرچند برای ظاهر و کیفیت ساخت دستگاه اهمیت بالایی قائل هستند، اما تمایلی به تهیه محصولات پرچمدار گران قیمت ندارند.

اما بر خلاف نسخه تازه Galaxy A5، مدل ۲۰۱۶ «گلکسی A7» نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته و عمده ترین بهبودهای آن به افزایش ظرفیت باتری، اضافه شدن حسگر اثر انگشت و استفاده از بدنه شیشه ای به جای فلز محدود می گردد.

این تلفن هوشمند البته با این وجود هنوز میان جذابی به حساب می آید که از برخی امکانات پیشرفته مثل نمایشگر AMOLED با رزولوشن Full HD و دوربین با کیفیت برخوردار است. اما نکته اینجاست که قیمت مدل قبلی در طول سال گذشته به شکل مناسبی کاهش یافته و در نتیجه شما هستید که باید انتخاب کنید آیا تهیه مدل تازه با ظاهر جدید و امکانات اضافه شده به صرفه تر است یا مدل سال گذشته با قیمتی ارزانتر.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • عمر باتری
  • کیفیت دوربین
  • پشتیبانی از کارت حافظه

نکات منفی

  • عدم تفاوت چندان نسبت به مدل پیشین
  • وزن بالا
  • عملکرد پردازشگر گرافیکی و قدرت پردازش متوسط دستگاه
  • قیمت اندکی بالاتر نسبت به رقبا
  • اندروید آب نبات چوبی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (56 مورد)
  • Mahdi
    Mahdi | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    دوستان نویسنده گفته سخت افزارش قوی نیست یعنی نمیتونه بازیهایی مثل اسفالت 8 رو روان اجرا کنه؟

  • amir arsalan soltani
    amir arsalan soltani | ۱۱ دی ۱۳۹۵

    سلام من این گوشیرو خریدم اندروید این گوشی۵.۰.۱خواستم رامش رو دانلود کنم واسه اندروید۶
    گوشی هیچ مدل فنی نداره فقط نوشتهa7ولی باید a710باشه میشه گوشیه من اصلی نباشه
    وقتیم رمز های مخفی رو میزنم هیچ چیزی نشون نمیده⁦:-(⁩فکرمیکنم گوشی اصلی نیست.لطفا راهنماییم کنید.متشکرم.

  • Ahmadi
    Ahmadi | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    سلام.من میخوام این گوشیو بخرم ترو خدا راستشو بگین گوشیه خوبیه هنگ میکنه یا نمیکنه.دوربینش خوبه یا ن؟؟؟اگه ب اندروید 6 آپدیتش بشه بد میشه یا بهتر میشه لطفا بگین ک ممنون میشم...!!!!

  • sadegh
    sadegh | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    دوست عزیز شما ک میگی a7ب درد نمیخوره و a5بهتره محض اطلاعتون باید بگم ک a7رام ۳داره وa5رام ۲ دوربین و سرعت cpuوبزرگتر بودن صفحه هم هست و a5 بخاطر داشتن رام2سرعت پایین تری داره

    • reza
      reza | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

      همونطور که مشاهده کردید تو تست بنچمارک a5ازa7سرتره قیمتشم مناسب تره یه سر دوباره تصاویر بنچمارک رو نگاه کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی