ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جف بزوس: Blue Origin در سال آینده انسان را به سفر فضایی و تفریحی می برد

امروز بالاخره اطلاعات دقیق تری از شرکت Blue Origin و اهداف این کمپانی مشخص و ارائه شد. جف بزوس (Jeff Bezos) مدیر عامل آمازون، که بیش از یک دهه پیش این شرکت فضایی را تاسیس کرده، خبر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

امروز بالاخره اطلاعات دقیق تری از شرکت Blue Origin و اهداف این کمپانی مشخص و ارائه شد. جف بزوس (Jeff Bezos) مدیر عامل آمازون، که بیش از یک دهه پیش این شرکت فضایی را تاسیس کرده، خبر داد که پروازهای فضایی-تفریحی از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهند شد.

وی به خبرنگاران نیویورک تایمز و گاردین که فرصت مشاهده مقر اصلی این کمپانی در واشنگتن را یافته بودند گفت که تا شش مسافر می توانند در موشک فضاپیمای این کمپانی قرار گرفته و برای مدت کوتاهی در مدار حضور داشته و شرایط بی وزنی را تجربه کنند. وی البته خاطر نشان کرده که اکنون و با توجه به برآوردهای فعلی، دو سال از این اقدام فاصله داریم و شاید در آینده مشکلاتی به وجود آیند که همین فرایند با اندکی تاخیر مواجه شود.

البته نشریه «گاردین» گزارش می دهد که افراد ثروتمند، اولین مسافران سفر فضایی نخواهند بود؛ گویا قرار است پروازهای آزمایشی با افرادی، در سال ۲۰۱۷ آغاز شوند. این در حالیست که موتور جدید توسعه یافته از سوی بلو اورجین به نام BE-4 در پایان سال جاری رسما آزمایش خواهد شد.

جف بزوس خبر می دهد که در فاصله دو ساله تا آغاز پروژه سفرهای فضایی، شرکت بلو اورجین از افرادی که علاقه دارند از اولین مسافران سفر فضایی تفریحی باشند، سپرده ای دریافت کرده و به آنها نوبت پرواز می دهد. وی همچنین می گوید که تا کنون هزاران نفر برای پرداخت چنین مبالغی و حضوری چند دقیقه ای در فضا، ابراز تمایل کرده اند. پیش از این خبر رسیده بود که این پرواز حدود ۱۵ دقیقه به طول خواهد انجامید در حالی که بین ۴ الی ۵ دقیقه، مسافران می توانند شرایط بی وزنی را تجربه کنند.

جالب است بدانید که بزوس، شرکت Blue Origin را در سپتامبر سال ۲۰۰۰ تاسیس کرده و این اولین بار است که خبرنگاران به داخل شرکت یاد شده راه پیدا می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    بلو اورجین سیاستهای مخفی کاریش غیر قابل درکه اسپیس ایکس اگه یک موشکش منفجر بشه یا شکست بخوره فیلمشون خودش اپلود میکنه تو اینترنت بعد اینها بعد از این همه سال خبر نگار راه دادند تو شرکتشون !
    اهداف بلو اورجین صرفا تفریحاتیه گردشگر ببرند بیارند

مطالب پیشنهادی