ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هتل هیلتون مشتریان خود را به کمک یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی «واتسون» راهنمایی خواهد کرد

هیلتون یکی از معتبرترین نام ها در صنعت هتلداری به حساب می آید. این شرکت با همکاری کمپانی IBM ربات راهنمایی را برای هتل های زنجیره ای خود در آمریکا توسعه داده که قرار است بر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

هیلتون یکی از معتبرترین نام ها در صنعت هتلداری به حساب می آید. این شرکت با همکاری کمپانی IBM ربات راهنمایی را برای هتل های زنجیره ای خود در آمریکا توسعه داده که قرار است بر مبنای هوش مصنوعی توسعه یافته توسط IBM موسوم به واتسون کار کند.

این ربات کوچک که "Connie" نام دارد می تواند به میهمانان برای پیدا کردن مکان های مختلف از جمله رستوران ها و موزه ها یاری برساند. نام Connie به افتخار موسس این مجموعه هتل ها، یعنی «Conrad Hilton» انتخاب شده است.

اولین نمونه از این ربات هوشمند در هتل شعبه ویرجینیا شروع به کار کرده است. مهمانان می توانند از آن در خصوص غذاخوری های خوب، جاذبه های گردشگری و اطلاعاتی راجع به هتل پرسش نمایند.

Connie در اصل بر اساس ربات ۸۰۰۰ دلاری محبوب Nao ساخت شرکت فرانسوی Aldebaran توسعه داده شده. ربات چندزبانه Nao در حال حاضر در کشورهای مختلفی برای ارائه راهنمایی های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

نسخه مشترک هیلتون و IBM به هوش مصنوعی واتسون مجهز شده تا بتواند به خوبی حرف های سوال کننده ها را درک کرده و پاسخ دهد. Connie اطلاعات خود را در خصوص مکان ها از دیگر شریک IBM یعنی WayBlazer دریافت می کند. WayBlazer سرویسی است که با کمک واتسون می تواند پیشنهادهای شخصی سازی شده ای را برای مسافرت به افراد مختلف ارائه دهد.

ارائه خدمات هوش مصنوعی واتسون توسط IBM محدود به این مورد نمی شود. شرکت های مختلفی هستند که با استفاده از نرم افزارهای مرتبط با این ابر رایانه به ارائه خدمات به کاربران خود می پردازند. البته کارکردهای تجاری واتسون هنوز محدود است، اما IBM تلاش دارد آن را وارد دیگر حوزه های خدمات پردازش و هوش مصنوعی نماید.

در ادامه می توانید ویدیوی معرفی ربات Connie را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی