ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید N راه های جدیدی برای سوئیچ میان اپلیکیشن ها پیش رویتان می گذارد

همانطور که در اخبار روزهای قبل خواندید، تغییرات بسیار زیادی در ساختار اندروید N صورت گرفته که شاید جذاب ترین آنها برای کاربران حالت جدید Split Screen و ارتقای قابلیت های Doze بوده اند. با این حال ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

همانطور که در اخبار روزهای قبل خواندید، تغییرات بسیار زیادی در ساختار اندروید N صورت گرفته که شاید جذاب ترین آنها برای کاربران حالت جدید Split Screen و ارتقای قابلیت های Doze بوده اند. با این حال در اندروید آینده یک سری تغییرات کوچکتر هم انجام پذیرفته که می توانند استفاده روزانه کاربران از این سیستم عامل را آسان تر نمایند.

از جمله این تغییرات می توان به روش جدید سوئیچ یا جابجایی میان اپلیکیشن ها اشاره کرد. تغییر عمده، اضافه شدن گزینه دابل تپ به دکمه مربعی شکل جابجایی است که با عناوین دیگری مثل دکمه چندوظیفگی یا دکمه اپلیکیشن های اخیر هم آن را می شناسیم.

در اندروید N با دابل تپ (دو بار ضربه زدن) روی این دکمه شاهد فهرست آخرین اپلیکیشن هایی که باز شده اند خواهید بود. این بدان معناست که اگر در اپلیکیشنی مشغول کار باشید، با دو بار اشاره روی این دکمه می توانید به اپلیکیشن قبلی بازگردید، یا هنگام کار در صفحه خانه با فشردن دکمه مربعی قادر به باز کردن مجدد آخرین اپلیکیشن ها خواهید بود.

n-recents-3

مضاف بر این، از حالا به بعد وقتی روی دکمه اپ های اخیر برای نمایش فهرست اپلیکیشن ها اشاره کرده و این کار را پشت سر هم ادامه دهید، شاهد سوئیچ پیاپی اپلیکیشن ها با هم خواهید بود که در تصویر گیف بالا به نمایش گذاشته شده.

اما مورد آخر این که حالا می توان از دکمه مربعی برای ورود و خروج از حالت Split Screen استفاده کرد. هنگام کار در یک اپلیکیشن اگر دکمه مربعی را فشرده و نگه دارید، وارد این حالت می شوید و با انجام مجدد همین کار از آن خارج خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    دقیقا مثل کارایی دکمه بک که تو ویندوزفون 8 بود... :|

مطالب پیشنهادی