ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر اساس پتنت جدید اپل دکمه هوم آیفون با آلیاژ فلز مایع ساخته خواهد شد

دکمه ی هوم آیفون ها را به یقین می توان یکی از پر استفاده ترین اجزای این تلفن های هوشمند به حساب آورد و البته آمار خرابی این قطعه نیز به شدت بیشتر از سایر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

دکمه ی هوم آیفون ها را به یقین می توان یکی از پر استفاده ترین اجزای این تلفن های هوشمند به حساب آورد و البته آمار خرابی این قطعه نیز به شدت بیشتر از سایر موارد است. هر چند به نظر می آید اپل خودش هم از این موضوع آگاهی دارد و بر اساس پتنتی که به تازگی به ثبت رسانده شاید بنا را بر این گذاشته تا در آینده تحولی را در دکمه ی مذکور پدید آورد.

بر مبنای این پتنت، برند ساکن کوپرتینو در پی آن است تا از "فلز مایع" در ساختار دکمه ی پیش تر اشاره شده بهره بگیرد. ناگفته نماند منظور از فلز مایع، آلیاژهای بدون فرم فلزی و ویژه ای هستند که در قیاس با دکمه های مکانیکی فعلی قادرند ارتعاشات و فشار وارده را به شکل بهتری جذب نمایند.

این آلیاژ بعد از فشرده شدن به راحتی می تواند به فرم اولیه خود بازگردد و به این ترتیب به کابوس خرابی دکمه ی هوم خاتمه بخشد. اپل از گذشته های دور ایده های مختلفی را برای به کارگیری فلز مایع در دیوایس های خود داشته هر چند که تقریباً‌ اکثریت آنها به مرحله ی عمل نرسیده اند.

ضمناً برخی کارشناسان بر این باور هستند به کارگیری ماده ی مورد بحث سبب خواهد شد تا اهالی کوپرتینو بتوانند دکمه ی هوم را متحول کرده و حتی آن را نسبت به میزان فشار وارده حساس نمایند. در اصل بر اساس این حدس و گمان ها این دکمه ویژگی هایی مشابه نمایشگرهای دارای قابلیت لمس سه بعدی پیدا خواهد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید در آیفون ها شاهد حضور چنین دکمه ای خواهیم بود یا این مورد نیز تنها در حد یک طرح تجاری ثبت شده و بی استفاده باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امین
    امین | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    مطمئن باشید ابل اگه میتونست نفس کشیدن رو هم پتنت میکرد که همه مجبور شن برای زندگی پول به این کمپانی شیاد بدن.

مطالب پیشنهادی