ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چند وظیفگی و حالت تصویر در تصویر؛ دو خصوصیت جدیدی که در اندروید N خواهید دید

یکی از دلایلی که برخی کاربران اندروید را به سمت نسخه شخصی سازی شده این سیستم عامل توسط کمپانی های دیگر سوق می دهد، این است که اندروید خالص گوگل فاقد قابلیت های چندوظیفگی است ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

یکی از دلایلی که برخی کاربران اندروید را به سمت نسخه شخصی سازی شده این سیستم عامل توسط کمپانی های دیگر سوق می دهد، این است که اندروید خالص گوگل فاقد قابلیت های چندوظیفگی است که در دستگاه های دیگر شاهدش هستیم. اما از نسخه بعدی این سیستم عامل اوضاع تغییر خواهد کرد، چرا که اندروید N با قابلیت هایی جدید آمده تا این نقصان را به خوبی پوشش دهد.

با تست نسخه پیش نمایش اندروید N که امروز منتشر شد، خواهید دید که گوگل بالاخره حالت اسپلیت اسکرین را به طور بومی در اندروید N گنجانده و ضمنا از یک حالت تصویر در تصویر (مشابه آنچه در iOS 9 دیده بودیم) هم پشتیبانی می کند.

پیش از آنکه در مورد این قابلیت جدید هیجان زده بشوید باید بگوییم که برای بکارگیری آن، توسعه دهندگان اپلیکیشن حتما می بایست پشتیبانی از چندوظیفگی را در برنامه نویسی شان لحاظ کنند. در صورت انجام این کار، حالا می توانید دو اپلیکیشن را به طور همزمان در کنار یکدیگر اجرا نمایید. به عنوان بخشی از قابلیت اسپلیت اسکرین، شما می توانید ابعاد صفحه ها را به دلخواه تنظیم کنید و ضمنا توسعه دهندگان هم قادرند یک سایز حداقل برای آنها در نظر بگیرند.

android-n-multiwindow-840x570

نحوه فعال کردن حالت اسپلیت اسکرین هم بسیار جالب است: با اشاره روی آیکن سیاه رنگی که در بالای تک تک اپ های موجود در فهرست برنامه های اخیر می بینید، درست همانند پرچمداران جدید سامسونگ می توانید نیمی از صفحه را به یکی از آنها اختصاص داده و نیمه دیگر را در اختیار اپی که مشغول کار با آن هستید بگذارید. (تصویر پایین)

android-n-split-screen-button-840x630

هر چند که حالت اسپلیت اسکرین خیلی دیر به اندروید آمده، اما شکی نیست که اندروید N با داشتن این قابلیت به طور پیش فرض، کار کمپانی های تولیدکننده گجت های مبتنی بر این سیستم عامل را برای شخصی سازی رابط کاربری ویژه شان آسان تر خواهد کرد.

اما دیگر قابلیت جدید اندروید N، حالت تصویر در تصویری است که به یک اپلیکیشن اجازه می دهد تا تا در صفحه ای مشخص به طور شناور حضور داشته باشد. البته به نظر می رسد که قابلیت مورد بحث فعلا به Android TV محدود شده.

android-n-picture-in-picture

گوگل همچنین اعلام کرده که این قابلیت در تبلت های دارای نمایشگرهای بزرگ هم پشتیبانی می شود. نظرتان در مورد قابلیت های چند وظیفگی جدید اندروید N چیست؟ آیا گوگل موفق شده تا انتظارات کاربران را در آخرین نسخه این سیستم عامل برآورده کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Benzin
    Benzin | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    خو همه این ها که از 3 سال پیش تو گوشی های سامسونگ بود که!

    • hesam
      hesam | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

      اگ این خصوصیت تو خود نکسوس ها بیاد شرکت های دیگ اپ های بیشتری میسازن که از این بحث پشتیبانی میکنه

    • همایون
      همایون | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

      بحث فقط بودن امکانات نیست، بحث اینه که این امکانات بتونه توی گوشی‌های رده پایین هم استفاده بشه وگرنه تاچ‌ویز روی آخرین سخت‌افزار سامسونگ هم کند عمل می‌کنه.

  • Mostoul
    Mostoul | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    http://www.phonearena.com/news/Still-hope-for-the-Nexus-5-as-Google-starts-testing-Android-N-on-the-device_id79161

    امکان عرضه اندروید N برای نکسوس ۵
    ??

مطالب پیشنهادی