ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چگونه از اتصال اپلیکیشن های اندروید به اینترنت جلوگیری کنیم؟

آیا محدودیت حجمی شما موجب شده که در استفاده از اینترنت بسیار حساس باشید؟ آیا به هر دلیلی، مایل نیستید که برخی از اپلیکیشن ها به اینترنت دسترسی داشته باشند؟ نگران نباشید، زیرا برای هر ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

آیا محدودیت حجمی شما موجب شده که در استفاده از اینترنت بسیار حساس باشید؟ آیا به هر دلیلی، مایل نیستید که برخی از اپلیکیشن ها به اینترنت دسترسی داشته باشند؟ نگران نباشید، زیرا برای هر کاری راه حلی هم پیدا می شود. برای منع دسترسی اپلیکیشن های نصب شده به اینترنت، کافی است به سراغ اپلیکیشن NetGuard بروید.

تا قبل از عرضه اپ NetGaurd، قطع کردن دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت، بدون روت کردن دیوایس اندرویدی امکان پذیر نبود. اما حالا به لطف این اپ که روی نسخه 5 و بالاتر اندروید قابل اجراست، به راحتی هرچه تمام می توان این عمل را انجام داد.

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد که چگونه باید با این اپلیکیشن کار کنید. نصب این اپ و کار با آن بیشتر از ده دقیقه وقت شما را نمی گیرد و نیاز به هیچ فرایند پیچیده ای مانند روت کردن هم ندارد.

قدم اول

لازم است که اپلیکیشن Netgaurd را دانلود کنید. این اپ کاملا مجانی است و همان کاری را انجام می دهد که فایروال روت دیوایس اندرویدی انجام می دهد، یعنی قادر است جلوی اتصال سایر اپلیکیشن ها به اینترنت را بگیرد.

NetGuard - no-root firewall

NetGuard - no-root firewall

سازنده: Marcel Bokhorst قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.63 مگابایت زبان:

قدم دوم

بعد از اجرا این اپ، یک سری پیام های رفع مسئولیت نمایش داده خواهند شد. این اپلیکیشن برای بندآوردن اتصال سایر اپلیکیشن ها به اینترنت از یک نوع سرویس شبکه مجازی خصوصی بهره می گیرد، این پیام ها هم در قبال همین موضوع هستند و کافی است با فشردن Ok آن ها را رد کنید.

در نوار بالای اپ کنار نام آن، دکمه سویچ را بفشارید تا اپلیکیشن شروع به کار کرده و مسیر انتقال داده ها از اپلیکیشن های مورد نظر شما به مقصدشان مسدود شود. با روشن کردن سرویس این اپ، در نوار ابزار وضعیت دستگاه تان علامت یک کلید به چشم خواهد خورد. این کلید به این معناست که شبکه مجازی خصوصی مرتبط با این اپ در حال اجرا است.

قدم سوم

How-to-selectively-control-which-Android-apps-can-access-the-Internet-at-any-time (1)

حال باید اپلیکیشن های مد نظر مان را انتخاب کنیم تا از ارسال و دریافت هر گونه ترافیکی توسط آن ها جلوگیری به عمل بیاید. اگر مایلید اپلیکیشن های مشخص و محدودی را انتخاب کنید، کافی است نام آن را در لیست NetGuard بیابید. مقابل نام آن ها دو علامت به چشم می خورد که از چپ به راست به ترتیب مربوط به Wi-Fi و اینترنت دیتا هستند.

حال بستگی به شما دارد که بخواهید دست چه اپ هایی را از چه نوع شبکه هایی کوتاه کنید. کافی است کلید متناظر با شبکه و اپلیکیشن متناظرتان را بفشارید.

How-to-selectively-control-which-Android-apps-can-access-the-Internet-at-any-time

اما اگر مایل هستید که تمامی اپ ها را به صورت یک جا از اینترنت محروم کنید، نیازی نیست دانه دانه این کار را بکنید. به تنظیمات این برنامه رفته و در بین گزینه های موجود، Block Wi-Fi by default ،Block Data by Default و Block Roaming by default را مشاهده خواهید کرد. همان طور که مشخص است اولی مربوط به وای فای، دومی مربوط به اینترنت دیتا و گزینه سوم مربوط به رومینگ است. با روشن کردن هر کدام از این سه، از ارسال و دریافت تمامی ترافیک های اینترنتی از طریق آن نوع شبکه جلوگیری می شود.

قدم چهارم

شاید مایل باشید که تنظیماتی که در مراحل قبل انجام داده بودید را حنثی کنید تا آن اپ ها بدون مشکل به اینترنت متصل شوند، اما با این حال، باز هم بخواهید که بعدا این سرویس را فعال کنید. کافی است سویچ کنار نام اپلیکیشن را خاموش کنید تا شبکه خصوصی مجازی این اپ قطع شود و اپ های مشخص شده، دوباره به اینترنت اتصال پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • alone boy
    alone boy | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    http://www.dailymobile.ir/13857/netguard-no-root-firewall/
    دانلود مستقیم

  • محمود
    محمود | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    وقتی میخواید از برنانه رفع محدودید اینترنت استفاده کنید این قطع میشه و نمیشه از جفتش هم زمان استفاده کرد و بدل میشه یکی از برنامه هایی که شارژ باتری اضافه استفاده میکنه درست بعد از اسکرین این بیشترین شارژ باتری را مصرف میکنه هرچند که از مصرف شارژ اون برنامه های که محدود میکنه میکاهد

  • الف
    الف | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    no root firewall هم عین همینه

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jianjia.firewall

  • حسین
    حسین | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    میتونید نسخه جدید برنامه نت گارد رو از این سایت بگیرید
    http://www.mobilefarsi.ir/netguard-for-android/

  • سجاد پروینی
    سجاد پروینی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    دانلود نمیشه.نه توی گوگل پلی نه توی لینگ کمکی

    • amirataee@mail
      amirataee@mail | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

      ایران اپس داره

مطالب پیشنهادی