ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بازطراحی شده اپلیکیشن ویکیپدیا در iOS با قالبیت های جدید معرفی شد

ویکیپدیا را باید یکی از بزرگترین منابع دانستنی های دنیا در حال حاضر در نظر گرفت. کتابخانه عظیم این دائره المعارف مملو از اطاعاتیست که بسیاری هیچ از آنها نمی دانند. این کمپانی امروز نسخه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

ویکیپدیا را باید یکی از بزرگترین منابع دانستنی های دنیا در حال حاضر در نظر گرفت. کتابخانه عظیم این دائره المعارف مملو از اطاعاتیست که بسیاری هیچ از آنها نمی دانند.

این کمپانی امروز نسخه جدید بازطراحی شده نرم افزار خود را برای سیستم عامل iOS منتشر کرد. در پستی که به همین مناسبت در بلاگ ویکیپدیا منتشر شده آمده که این اپلیکیشن نسبت به وبسایت ویکیپدیا مدخل ها و دانستنی های بیشتری را در نتایج جستجو برای کاربران به نمایش خواهد گذاشت. برخی از این موارد به طور معمول در نسخه تحت وب نمایش داده نمی شوند.

Wikipedia2

این مدخل های اضافی با کمک قابلیت های جدید iOS۹ و اطلاعات جمع آوری شده از استفاده روزمره کاربران از این وبسایت استخراج می شوند.

حالا تجربه کار با این اپلیکیشن و مرور صفحات وب در مرورگر موبایل ساده تر و لذتبخش تر شده است. به خصوص که پشتیبانی از ژست های حرکتی جدید و 3D Touch به آن افزوده شده است. شاید بتوان جایزه خلاقانه ترین کاربرد ژست سه بعدی «تب طولانی» در آیفون 6s را به این اپلیکیشن داد، چراکه می توانید متن کامل یک مقاله را با این تب طولانی در قالب یک پاپ آپ بخوانید.

Wikipedia3

 

اپلیکیشن جدید ویکیپدیا حالا می تواند از قابلیت های جستجوی Spotlight سیستم عامل نیز بهره ببرد و نتایج دلخواه را در آنجا نیز به نمایش بگذارد.

طراحی مینیمالیستی این نسخه از اپلیکیشن باعث می شود که نگاه ها بیش از پیش به اجرای سازنده صفحه اصلی آن جلب شود. حالا در این بخش می توانید اطلاعات کلی در خصوص جستجوهای روزانه و برخی مدخل های مرتبط با محل سکونت خود را مشاهده کنید. نرم افزار حتی می تواند فاصله فعلی شما تا برخی نقاط مهم چون موزه ها را با نمایش جهت حرکت نشان دهد.

Wikipedia1

و در آخر نیز باید به ابزار مفید گالری تصاویر جدید اشاره کرد که به شما امکان می دهد تصاویر دلخواد را ذخیره کنید و بعداً به صورت آفلاین به مرور مقالات مرتبط با آنها بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی زیبا شده ، از وقتی با اپ ویکیپدیا کار میکنم میزان استفادم از اپ گوگل نصف شده..خیلی کامله و هر روز داره کامل تر هم میشه

  • Lord Vampire
    Lord Vampire | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

    آفرین به ویکی
    آفرین

مطالب پیشنهادی