ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی CD Projekt RED؛ از فروش 20 میلیون واحدی فرنچایز ویچر تا ساخت یک بازی کلان بودجه جدید

کمپانی CD Projekt Red به تازگی گزارش مالی سه ماهه گذشته خود را منتشر کرده که خبرهای خوبی برای طرفداران این استودیوی لهستانی دارد. مدیر عامل CD Projekt RED، آدام کیچینسکی در کنفرانس مالی اخیر، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

کمپانی CD Projekt Red به تازگی گزارش مالی سه ماهه گذشته خود را منتشر کرده که خبرهای خوبی برای طرفداران این استودیوی لهستانی دارد. مدیر عامل CD Projekt RED، آدام کیچینسکی در کنفرانس مالی اخیر، به صحبت درباره استراتژی های کمپانی برای چند سال آینده پرداخته است و برنامه های خود تا سال 2021 را برایمان روشن ساخته.

همان طور که در تصویر پایین می توان مشاهده نمود، کمپانی مورد بحث در تلاش است تا در سال 2016، علاوه بر بسته الحاقی Blood and Wine برای بازی The Witcher 3: Wild Hunt، «یک بازی ویدیویی با فرمتی جدید عرضه کند که پیش از این استودیوی CD Projekt مشابه آن را به انجام نرسانده است».

CDProjektRED-1

استفاده از لغت «فرمت» به جای عبارت سبک یا ژانر، نشان دهنده این مسئله است که احتمالا بازی جدید، با سایر عناوین رایج کنسولی و پی سی تفاوت داشته و برای پلتفرم هایی نظیر پلتفرم موبایل عرضه خواهد شد. با این حال، هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نمی توان به صورت قطعی در این باره نظر داد.

در طی کنفرانس، کیچینسکی اشاره کرد که فعلا نمی توان درباره ماهیت بازی جدید سخنی به میان آورد اما در ماه های آتی، اطلاعات بیشتری درباره آن کسب خواهیم کرد. وی هم چنین افزود که CD Projekt در حال آزمایش فعالیت هایی است که «هیچکس تا به امروز آن ها را به انجام نرسانده است.»

CDProjektRED-3

مضاف بر این، بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 برای انتشار در بازه زمانی 2017 الی 2021 برنامه ریزی شده است. اما این همه ماجرا نیست، چرا که CD Projekt روند ساخت عنوان نقش آفرینی و کلان بودجه را نیز آغاز کرده که انتظار می رود دنباله ای بر سری بازی The Witcher باشد. با این حال، کیچیسنکی در رابطه با این پروژه هم صحبت خاصی به میان نیاورده و باید تا معرفی رسمی آن منتظر بمانیم.

در کنار همه این ها، CD Projekt هم چنین اعلام نموده که تا به امروز، مجموع فروش سه بازی The Witcher 2: Assassin's of Kings ،The Witcher و The Witcher 3: Wild Hunt از مرز 20 میلیون واحد عبور کرده است. با توجه به تصویر پایین، متوجه می شویم که 68.4 درصد فروش The Witcher 3 مربوط به نسخه فیزیکی آن بوده و مابقی در بازار دیجیتالی به دست آمده اند. اما با این وجود، درآمد حاصل از فروش دیجیتالی، با در اختیار داشتن 50.2 درصد از درآمد کل، اندکی بهتر از فروش فیزیکی بازی بوده است.

digitaldiscwitcher3-1152x545

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farshadb10
    farshadb10 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    ویچر سه یکی از بهترین عناوینی بود که تجربه کردم وبه همه دوستان پیشنهاد میدم این بازی رو انجام بدن مطمعن حتی اگر ویچر 4 ساخته شود به این تکامل از گیم پلی و داستان و اکشن نخواهد رسید .

مطالب پیشنهادی