ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش سرعت اینترنت توسط محققین MIT
تکنولوژی

راهکار MIT برای افزایش ۳۴ درصدی سرعت مرور وب

در گذشته و حال افراد و کمپانی های فراوانی برای افزایش سرعت اینترنت تلاش کرده و می کنند. یکی از آخرین تلاش ها برنامه گوگل برای کاهش حجم صفحات وب در هنگام مرور اینترنت در موبایل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

در گذشته و حال افراد و کمپانی های فراوانی برای افزایش سرعت اینترنت تلاش کرده و می کنند. یکی از آخرین تلاش ها برنامه گوگل برای کاهش حجم صفحات وب در هنگام مرور اینترنت در موبایل ها بود. تا به امروز بیشتر این تلاش ها معطوف به کاهش میزان دیتای رد و بدل شده در بستر وب بوده است، اما محققین دانشگاه MIT به راهکاری متفاوت دست پیدا کرده اند که بر طبق ادعای آنها می تواند سرعت بارگذاری صفحات را تا ۳۴ درصد افزایش دهد.

در این روش به جای تمرکز بر فشرده سازی اطلاعات، روی تغییر شیوه بارگذاری محتواهایی چون عکس ها و کدهای JavaScript در مرورگرها تاکید شده است. لابراتوار علوم رایانه و هوش مصنوعی MIT با همکاری گروهی از محققین هاروارد روی طراحی این فریمور جدید کار کرده اند.

این گروه از دانشمندان علوم رایانه ای نام این فریمورک را Polaris گذاشته و روش کار آن را این گونه شرح می دهند: در حالت عادی مرورگر با پینگ کردن سرور بیت های ابتدایی صفحه مورد نظر را دریافت می کند. با آغاز بارگذاری اطلاعات اولیه پینگ های بعدی برای دریافت باقی اطلاعات ارسال می شود. Polaris اما درخواست های خود را با بهینه ترین روال ممکن به سرور ارسال می کند. کلیه این عملیات به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

از آنجا که خود Polaris بر مبنای JavaScript کار می کند، بنابراین می تواند در تمام مرورگرهای فعلی بدون نیاز به تغییری خاص کار کند. البته وبسایت ها می بایست از پیش Polaris را در هاست خود نصب کرده باشند تا بتوانند از مزایای افزایش سرعت آن بهره ببرند.

یکی از محققین دخیل در این طرح اعلام کرده که تیم توسعه دهندگان Polaris مشتاق هستند فریمور مذکور را متن باز کنند. همین مسئله باعث می شود که بتوان آن را در قالب یک افزونه در مرورگرها عرضه کرد، و یا حتی در صورت موافقت کمپانی هایی چون گوگل، اپل و بنیاد موزیلا آن را به عنوان بخشی از کدهای هسته اصلی مرورگرها درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی