ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرگ فرمت فلش در اینترنت
تکنولوژی

بروز رسانی جدید Adobe برای فلش پلیر، برخی آسیب پذیری های بحرانی را برطرف می کند

دیگر هیجانی وجود ندارد؛ همه می دانند فلش، یک پلتفرم نرم افزاری بسیار ضعیف است و اینکه هر روز آسیب پذیری جدیدی در آن کشف شود، دیگر کسی را هیجان زده نمی کند یا حتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۰

دیگر هیجانی وجود ندارد؛ همه می دانند فلش، یک پلتفرم نرم افزاری بسیار ضعیف است و اینکه هر روز آسیب پذیری جدیدی در آن کشف شود، دیگر کسی را هیجان زده نمی کند یا حتی نمی ترساند. همه دیگر به ترس استفاده از فلش خو گرفته ایم.

در هر حال، روز گذشته شرکت Adobe از یک بروز رسانی اضطراری خبر داد و بیان نمود که رخنه های امنیتی بسیار حساس و بحرانی در این نرم افزار وجود دارد که بهتر است هرچه سریع تر، همه کاربران، Flash Player خود را بروز رسانی و آپدیت کنند.

شرکت یاد شده اطلاع می دهد که فلش پلیر برای مرورگرهای کروم، اج، اینترنت اکسپلورر ۱۱ و از طرفی لینوکس، دارای این مشکلات هستند و تا کنون چندین حمله سایبری توسط باگ های موجود انجام شده است.

ادوبی از واژه «بحرانی» استفاده کرده و چنین کلمه ای، در سیستم رده بندی Adobe خبر از بدترین حالت می دهد. به راحتی می توان تصور کرد که همین آسیب پذیری، اجازه اجرای کدهای مخرب را به شکل بومی در سیستم قربانی فراهم می آورد.

در بروز رسانی تازه فلش، ۲۳ باگ خطرناک رفع گشته اند و بر همین اساس است که شرکت Adobe اصرار دارد تا همه کاربران هر چه سریع تر نسخه جدید فلش پلیر را دریافت کنند. گفته می شود که همین باگ ها برای AIR در اندروید، AIR SDK، AIR Desktop Runtime نیز وجود دارند.

البته، تمام گفته های فوق در حالی برای شما حائز اهمیت خواهد بود که همچنان از فلش پلیر استفاده کنید. در سال های اخیر وب سایت های بسیاری با فلش و استفاده از آن خداحافظی کرده اند و حتی در برخی از مرورگرها، فلش به طور پیش فرض غیر فعال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    خودت چرا تبلیغات فلش میذاری دیجیاتو؟
    این به این معنی است که میدونم برای کاربرا خطرناکه، ولی از پول تبلیغات نمیتونم بگذرم

مطالب پیشنهادی