ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست جدید FBI از اپل: در صورت عدم ایجاد رخنه امنیتی باید کد منبع iOS را تحویل دهید

مناظره میان اپل و FBI، فُرم تازه ای از لحن بیان به خود گرفته و کم کم باید منتظر درگیری های لفظی بسیاری بود. اکنون FBI ذکر نموده که اگر اپل رخنه امنیتی مورد نظر را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

مناظره میان اپل و FBI، فُرم تازه ای از لحن بیان به خود گرفته و کم کم باید منتظر درگیری های لفظی بسیاری بود. اکنون FBI ذکر نموده که اگر اپل رخنه امنیتی مورد نظر را برایش فراهم نیاورد، شرکت ساکن کوپرتینو را موظف خواهد کرد تا کد منبع (Source Code) کل پلتفرم iOS را در اختیارش قرار دهد تا خودش اقدام به ایجاد یک درب پشتی در این پلتفرم نرم افزاری نماید.

با در اختیار داشتن کد منبع iOS، اف بی آی می تواند امضای الکترونیکی و خصوصی مورد نیاز برای ایجاد تغییرات را نیز در اختیار بگیرد و در نهایت به خواسته خود مبنی بر توسعه پلتفرم «Govt.OS» برسد و آیفون 5c مورد استفاده در پرونده سان برناردینو را رمزگشایی کند، هرچند که با در اختیار داشتن این حجم از کدها، مشخصا استفاده به رمزگشایی از همین یک عدد آیفون باقی نخواهد ماند.

دولت آمریکا ادعا می کند که در آیفون تروریست پرونده سان برناردینو ، اطلاعات مفیدی وجود دارد، از جمله نام شخص سومی که در این حمله تروریستی دست داشته است.

اپل باور دارد که توسعه یک نسخه اختصاصی برای دولت ایالات متحده، همچون بازی با آتش است و اگر کدها به دست افراد دیگر افتند، امنیت همه کاربران این تلفن هوشمند در سراسر جهان زیر سوال خواهد رفت.

مقامات دولتی در دادخواست اخیر و ۳۵ صفحه ای خود می نویسند: «دولت از همان ابتدا درخواست ارائه کد منبع iOS را ارائه نداده بود چرا که به نظر می رسید این پیشنهاد، برای اپل جذابیت کمتری داشته باشد. از طرفی اپل می تواند به خواسته اولیه توجه نماید و زحمت کمتری به برنامه نویسان خود بدهد.»

این دادگاه در روز ۲۲ مارس - سوم فروردین و یک روز پس از معرفی آیفون SE ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • کیان مهر
    کیان مهر | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    اینها همه اش دعوای زرگریه این جریان گوشی مضنون و اف بی آی دراصل درسته ولی کش آوردن و آب و تاب دادن به ماجرا و سینمایی کردن شگرد آمریکاییهاست و در نهایت ماجرابه نفع هم اپل وهم اف بی آی تموم میشه این شگرد جدید تبلیغات مدرنه و باعث جذب مشتری برای اپل و همینطور قدرت نمایی اف بی آی میشه. این ماجرا در عین اینکه مقامات قضایی و حقوقی و امنیتی رو درگیر میکنه یه تبلیغ مهم برای اپل نیز هست دیگه دوران تبلیغ قدیمی گذشته مدیران باهوش این جور جریانات رو خوب مدیریت میکنن

    • BlackSoft
      BlackSoft | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

      دقیـــــــــــــقا ??

  • مهدیکو
    مهدیکو | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    تازه شده مثل گرفتن گواهی تایید شورای عالی انفورماتیک خودمون که باید سورس پروژه رو بهشون بدی. کارمندهاش هم احتمالا نامردی نمیکنن و کدهاشو توی پروژه های خودشون استفاده میکنن :))

  • ali
    ali | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

    فکر نکنم روز مراسم اپل و دادگاه اتفاقی انقدر نزدیک باشه حتما قصدی دارن ولی اگه کوک فکر کرده با لایک جمع کردن میتونه کاری کنه زهی خیال باطل آقا مسئله امنیت ملی باید چه بخوای چه نخوای یا با زبان خوش یا زبان زور کنار بیای ?

  • خودم
    خودم | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

    در نهایت اپل با توجه به پشتیبانی دولت و شاید حتی مجلس سنا از اف بی آی مجبور به انجام این کار خواهد شد .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی