ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه انتظاراتی از مراسم دوم فروردین ماه اپل می رود؟

کنفرانس خبری آتی اپل قرار است که در تاریخ دوم فروردین ماه سال جدید برگزار شود و در این رویداد انتظار می رود که شرکت مورد بحث از یک آیفون و آیپد جدید رونمایی کند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

کنفرانس خبری آتی اپل قرار است که در تاریخ دوم فروردین ماه سال جدید برگزار شود و در این رویداد انتظار می رود که شرکت مورد بحث از یک آیفون و آیپد جدید رونمایی کند و احتمالا خبرهای جدید دیگری را هم به سمع و نظر حاضران در جلسه می رساند.

گجت هایی که قرار است در این روز معرفی گردند، در واقع نسخه جایگزین برای محصولاتی هستند که اپل در رویداد قبلی خود (یعنی حدودا شش ماه قبل) معرفی کرد.

در آن مراسم شرکت ساکن کوپرتینو آیفون6 اس، آیپد پرو، طرح های تازه برای اپل واچ و آپدیت های iOS را معرفی نمود و در مراسم پیش رو تمامی اتفاقات آن جلسه تکرار می شوند منتها در مقیاسی کوچک تر.

ارزیابی های کنونی حکایت از آن دارند که اپل قصد دارد در این مراسم یک آیفون 4 انچی تازه، آیپد پرو کوچک تر و بندهای اضافی برای ساعت هوشمندش را معرفی نماید و جتی ممکن است آپدیتی را هم برای iOS 9 ارائه دهد.

آیفون کوچک تر

iPhone-5se-in-retail-packaging

شاید این روز ها، دور دور تلفن های هوشمند بزرگ باشد، اما اپل هنوز هم رسالت خود را در مورد موبایل های کوچک به انجام نرسانده است. آنطور که تحلیلگران مختلف و خبرهای گوشه و کنار نشان می دهند، اپل مدتی است که روی یک آیفون 4 انچی کار می کند که بعد از مدل 5S معرفی شده در سال 2013، نخستین محصول چهار اینچی شرکت مورد بحث به حساب می آید. طبق گزارش سایت 9to5Mac این موبایل آیفون SE نام دارد نه 5SE یا حتی 6C.

این دستگاه علیرغم ابعاد کوچکش به هیچ وجه یک موبایل ارزان قیمت با امکانات سطح پایین نیست. آیفون چهار اینچی در واقع ترکیبی از آیفون 6 و آیفون 6 اس است اما در بدنه ای با شکل و شمایل آیفون 5. این یعنی صرفا به خاطر کوچک بودن ابعاد کلی دستگاه نمی توان گفت که از سایر محصولات موجود در بازار چیزی کم دارد.

آیفون SE مجهز به یک پردازنده A9 است (درست مانند مدل 6 اس) و آنطور که سایت 9to5Mac گزارش داده است از یک دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی و همچنین دوربین جلویی 1.2 مگاپیکسلی بهره می برد که نمونه هایشان را در آیفون 6 هم دیده بودیم.

دستگاه ترکیبی از آیفون 5 و 6 خواهد بود.

علاوه بر این گفته می شود که این دستگاه یک حسگر اثرانگشت تاچ آی دی دارد و از NFC هم پشتیبانی می کند و به همین خاطر می تواند از سرویس  اپل پی بهره بگیرید. طبق گزارشات تنها یکی از قابلیت های کلیدی دستگاه های آیفون در این محصول به چشم نمی خورد و آن فناوری 3D Touch است که در حال حاضر صرفا در مدل های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس دیده می شود.

انتظار می رود که شرکت مورد بحث همچنین ظاهر آیفون جدید را هم اندکی تغییر دهد و آن را تاحدودی شبیه به آیفون 6 و آیفون 6 اس در بیاورد. این تغییرات عمدتا شامل کاربرد شیشه خمیده در قسمت لبه ها می شوند تا ظاهر و شکل کلی بدنه اندکی گردی بخش جلویی آیفون های جدید را پیدا کند. از جهات دیگر اما این موبایل بیشتر شبیه به آیفون 5 و 5 اس است که این مساله هم به هیچ وجه بد نیست. گفته می شود که آیفون SE در قالب رنگ های متنوعی عرضه گردد که خاکستری، نقره ای، طلایی و رزگلد را در بر می گیرد.

اما پرسشی که هنوز جوابی برایش وجود ندارد قیمت آیفون SE است. طبق گزارش سایت 9to5Mac این محصول در محدوده قیمت آیفون 5 اس است و احتمالا قیمتی در حدود 450 دلار خواهد داشت.

البته این احتمال هم وجود دارد که اپل قیمتی بالاتر از مدل 5 اس و هم اندازه با آیفون 6 را برایش در نظر گرفته باشد چراکه این دستگاه ظاهرا همان خصوصیات مدل های جدید این تلفن هوشمند را دارد و تنها تفاوتش این است که در ابعاد کوچک تری عرضه می گردد.

آیپد پروی کوچک تر

ipad-pro-vs-surface-pro-4_full-w600

می خواهید بدانید محصول جایگزین برای آیپد ایر چیست؟ شاید هنوز برای اظهار نظر در این باره کمی زود باشد. در حالی که انتظار می رود شرکت ساکن کوپرتینو یک آیپد 9.7 اینچی را در جریان مراسم هفته آینده خود معرفی نماید، سایت 9to5Mac گزارش داده است که این محصول احتمالا با نام آیپد پرو عرضه می گردد و به گروه ایر تعلق ندارد.

اینکه دستگاه مورد بحث بخشی از خط پرو است بدان معنا خواهد بود که ویژگی ها و امکانات این گروه را در اختیار دارد. سایت 9to5Mac گزارش داده که این مدل از آیپد درست مانند آیپد پروی 12.9 اینچی معرفی شده در سال قبل، به چهار اسپیکر مجهز خواهد بود، از استایلوس پشتیبانی می کند و علاوه بر این، رم اضافه تر و پردازنده سریع تری برایش در نظر گرفته شده است و در قالب یک مدل 128 گیگابایت به کاربران عرضه خواهد شد.

اما تفاوت کلیدی این محصول: طبق گزارشات این مدل از آیپد در قسمت کناری بدنه خود یک پورت دارد که امکان اتصال کیبورد به آن را فراهم می کند و همانطور که تایید خواهید کرد این تغییر بسیار بزرگی است زیرا آیپد را به گجتی فراتر از نسخه استانداردش بدل میکند.

این یعنی، آیپد 9.7 اینچی نسبت به محصولات هم گروه خود قوی تر خواهد بود و علاوه بر این یک نکته جالب را در مورد سری ایر نشان خواهد داد؛ در صورتی که چنین محصولی واقعا از سوی شرکت مورد بحث ارائه گردد، تبلت های پیشرفته و اقتصادی این شرکت را به شیوه محسوس تری از هم تفکیک می کند و شاهد همان اتفاقی خواهیم بود که در مورد لپ تاپ های این شرکت رخ داد: این یعنی عاقبت سری تبلت های پرو و ایر از هم متمایز می شوند؛ سری پرو پردازنده و امکانات قدرتمندتری را در خود جای خواهند داد در حالی که سری ایر در گروه محصولات اقتصادی جای می گیرند.

بندهای جدید برای اپل واچ

Apple-Watch-Review-TI

از زمانی که اپل واچ معرفی شد، حدودا یک سالی می گذرد اما ظاهرا باید برای ارائه نسخه جدیدتر از این گجت بیشتر از یک سال منتظر بمانیم. سایت Techcrunch گزارش داده است که امسال خبری از نسخه به روز شده این دستگاه نیست هرچند احتمال انتظار خبرهای تازه در رابطه با آن نیز چندان بعید به نظر نمی آید و برای نمونه پیش بینی می شود که بندهای جدیدی برای این محصول معرفی گردند.

 

سایت 9to5Mac گزارش داده است که اپل می خواهد گزینه های رنگی بیشتر را به مجموعه بندهای قبلی این دستگاه اضافه نماید. این بندها احتمالا از مواد تازه ای ساخته می شوند و یا اینکه حاصل همکاری غول تکنولوژی با برندهای مطرح دنیای مد هستند. یکی از گزینه های احتمالی اما، بند سیاه رنگ از Milanese Loop است که با نسخه مشکی این ساعت همخوانی خوبی دارد.

اپل در کنار بندهای جدید همچنین قصد دارد که آپدیت کوچکی را هم برای watchOS ارائه نماید (نسخه 2.2). در این نسخه اپل مپس اندکی بهبود یافته و امکان کاربرد اپل واچ های متعدد همراه با یک آیفون میسر می گردد.

طبق ارزیابی های صورت گرفته، آپدیت کامل برای اپل واچ در ماه سپتامبر از راه می رسد که البته این مساله نیز حتمیت ندارد. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که شرکت مورد بحث قصد دارد چه تغییراتی را در نسخه به روز شده این گجت پیاده سازی نماید؛ شاید تغییرات آنقدری که در اغلب محصولات این شرکت می بینیم نباشند. برخی می گویند که در آپدیت جدید، احتمالا یک دوربین FaceTime به این ساعت هوشمند اضافه می گردد.

احتمال ارائه آپدیت برای iOS

New-Force-Touch-shortcuts-in-iOS-9.3

اپل معمولا چنین کاری را نمی کند، اما چندی پیش نسخه پیش نمایش بتا از iOS 9.3 را ارائه کرد و از همین رو احتمال می رود که این آپدیت نیز در جریان مراسم پیش رو برای کاربران ارائه شود.

البته iOS 9.3 تغییرات زیادی را در خود ندارد و نمی توان آن را یک به روز رسانی «قابل توجه» برای iOS خواند اما قابلیت های خوبی برایش در نظر گرفته شده، برای نمونه می توان به وضعیتی اشاره نمود که رنگ نمایشگر آیفون یا آیپد شما را به گونه ای تغییر می دهد که برای استفاده در شب مناسب باشد.

البته لازم است اضافه نماییم که شمار اندکی از کاربران می توانند از مهم ترین تغییرات ایجاد شده در iOS 9.3 استفاده کنند. اپل همچنین در نظر دارد که برخی قابلیت های آموزشی را هم در این آپدیت در نظر بگیرد که از آن جمله می توان به امکان ایجاد پروفایل برای دانش آموزان مختلف روی یک آیپد، ابزارهای مدیریتی آیپدهای مورد استفاده در مدارس و امکان گشودن اپلیکیشن ها و وبسایت های خاص در کلاس توسط دبیران و مشاهده نمایشگر آیپد مورد استفاده توسط دانش آموزان اشاره نمود.

البته هنوز خبر ارائه به روز رسانی iOS 9.3 از سوی شرکت مورد بحث تایید نشده است اما پیش بینی می شود که تا آن موقع زمان زیادی باقی نمانده باشد چراکه اپل ترجیح می دهد تا قبل از رویداد مربوط به توسعه دهندگان خود که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود این آپدیت به طور کامل عرضه شده باشد.

خبرهایی در مورد رمزنگاری

Apple-Encryption-Padlock-702x336

احتمالا می دانید که در حال حاضر اپل اختلافاتی جدی با دولت آمریکا پیدا کرده است و در برابر خواست مقامات این کشور برای نفوذ به آیفون رمزگذاری شده بمب گذار سن برناردینو و بازیابی اطلاعات موجود در آن با مشکل روبروست. جلسه رسیدگی بعدی به این پرونده قرار است که در تاریخ سوم فروردین ماه برگزار شود.

این درحالی است که شرکت مورد بحث بارها و بارها طی هفته های جاری مواضع خود در مورد رمزگذاری را به صورت علنی مطرح کرده و نشان داده که حفظ حریم خصوصی کاربران برایش اهمیت زیادی دارد.

خبری از مک بوک یا OS X نخواهد بود

نسخه جدیدتر سیستم عامل OS X احتمالا در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود ارائه می گردد و در مورد مک بوک متاسفانه اوضاع از این هم مبهم تر خواهد بود.

قرار است که هر سه لپ تاپ اپل شامل مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو به روز رسانی شوند و این اتفاق حداکثر ظرف چند ماه آتی رخ می دهد اما این زمان به پردازنده ای باز می گردد که قرار است در این دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

البته پردازنده های جدید اینتل مدتی است که عرضه شده اند، از همین رو، پیش بینی می شود که همین ماه محصولات تازه ای از سوی اپل معرفی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • ramin
    ramin | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    اقا تكنولوژى ميخاييد فقط خودم
    هدفون بلوتوث ساختم مخصوص تقلب سر جلسه امتحان
    عمرا هم ديده بشه يا كسى شك كنه. خيليم از انرويد و ios بهتره
    والاه????
    كسي بخاد سفارش بده واسش ميسازم اونم ب شرط تست
    ٠٩٣٥٥١٠٣٩٢٥

  • OCMAX
    OCMAX | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    اندروید خخخخ بابا جدا چ فکری میکنید واسه این سیستم بیخود.اندروید کپی IOS. هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی