ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کریگ فدریگی: بستن اپلیکیشن ها در iOS، تاثیری بر مصرف باتری آیفون ندارد

بر اساس اظهار نظر یکی از مدیران اپل، اگر شما به شکل مداوم اپلیکیشن های حاضر در پس زمینه آیفون خود را می بندید تا در مصرف باتری دستگاه صرفه جویی کرده باشید، در حال هدر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

بر اساس اظهار نظر یکی از مدیران اپل، اگر شما به شکل مداوم اپلیکیشن های حاضر در پس زمینه آیفون خود را می بندید تا در مصرف باتری دستگاه صرفه جویی کرده باشید، در حال هدر دادن وقت خود هستید.

وب سایت 9To5Mac این سوال در قالب ایمیلی برای «تیم کوک» ارسال نموده اما ایمیل، به دست گریک فدریگی، معاون ارشد بخش نرم افزاری اپل می رسد. وی در پاسخ به این پرسش بیان نموده که بستن اپ های حاضر در پس زمینه هیچ تاثیری بر مصرف باتری نخواهد گذاشت.

Screen Shot 1394-12-22 at 11.29.43-w700

اگر از سال های ابتدایی معرفی آیفون، همراه این تلفن هوشمند بوده اید، حتما اطلاع دارید که تا پیش از سال ۲۰۱۰، اپل در iOS خود چیزی به نام مالتی تسکینگ نداشت، هرچند که این قابلیت از طریق جیلبریک کردن دستگاه و نصب اپ های شخص ثالث برای آیفون 3Gs مهیا شد، اما در صورتی که در آیفون 3G چنین کاری انجام می دادید، با توقف کارکرد موبایل رو به رو شده و مجبور به خاموش کردن دستگاه و سپس روشن کردن دوباره اش می شدید.

در هر حال، مالتی تسکینگ در سال ۲۰۱۰ به iOS 4 وارد شد. برای اولین بار کاربران این پلتفرم نرم افزاری می توانستند با دوبار فشردن کلید فیزیکی هوم، لیست اپ های اخیر را مشاهده کنند. این در حالیست که ضعف باتری، یکی از گلایه های همیشگی کاربران تلفن های هوشمند، مخصوصا آیفون ها بوده است.

در بخش پشتیبانی وب سایت اپل نیز در خصوص اپ های حاضر در پس زمینه و نیاز به بسته شدن آنها، چنین جملاتی نوشته شده است:

به طور عمومی، هیچ نیازی به بستن اپلیکیشن های پس زمینه وجود ندارد، مگر اینکه آن اپ، به طور کلی پاسخگو نبوده و با مشکل مواجه شده باشد. زمانی که دوبار کلید هوم را به سرعت فشار می دهید، لیست اپ هایی را مشاهده خواهید کرد که باز نیستند. همه اپ ها در حالتی بهینه قرار گرفته اند تا صرفا حرکت در بین آنها و انتخاب اپلیکیشن مورد نظر، آسان تر شود.

در این میان لازم به اشاره است که صرفا اپ هایی در حالت پس زمینه، باتری دستگاه را مصرف می کنند که یا از GPS دستگاه استفاده نموده یا به پخش موسیقی یا اعمال نظیر آن مشغول باشند. اپلیکیشن ها در حالت معمول، صرفا به شکل بدون حرکت در RAM دستگاه قرار می گیرند و هیچ تاثیری بر مصرف باتری ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Carrera
    Carrera | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    مگه میشه؟!?
    وقتی از یه بازی بادکمه Home بیرون میای قطعا بازی در RAM فضا اشغال میکنه و این نگهداری به پردازش cpu احتیاج داره چون داره در پس‌زمینه فعالیت میکنه و یقینا به مصرف باطری دچار میشه...
    ?

مطالب پیشنهادی