ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل روی نسخه جدیدی از دستیار Now کار می کند که به اینترنت وابسته نیست

احتمالا شما هم هنگام کار با دستیار هوشمند Google Now به مشکلاتی برخورد کرده اید، چرا که یک سری فرمان ها فقط در صورت اتصال به اینترنت در آن اجرا می شوند. به همین خاطر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۰

احتمالا شما هم هنگام کار با دستیار هوشمند Google Now به مشکلاتی برخورد کرده اید، چرا که یک سری فرمان ها فقط در صورت اتصال به اینترنت در آن اجرا می شوند.

به همین خاطر تیم تحقیق و توسعه گوگل تصمیم گرفته تا با طراحی یک سیستم جدید و قابل شخصی سازی، کاری کند تا دیگر فرمان های صوتی برای اجرا لزوما به اینترنت وابسته نباشند.

برای تربیت این سیستم آنها تاکنون 2000 ساعت از جستجوهای صوتی ناشناس در سرورهای گوگل را به کار گرفته اند که در مجموع شامل بیش از 100 میلیون جمله می شود. مضاف بر این از نویزهای ویدئوهای یوتوب نیز برای تقلید صدای محیط واقعی برای سیستم مورد بحث استفاده شده.

با اضافه کردن این تعداد از مدل های فشرده و قابل محاسبه صوتی، تیم تحقیق و توسعه گوگل موفق به طراحی یک سیستم فرمان صوتی بومی شده که هفت برابر از گوگل ناو فعلی روی نکسوس 5 سریع تر است و ضمنا فضایی در حدود 20.3 مگابایت از حافظه را اشغال می کند.

درست مثل فرمان های صوتی Now سیستم جدید هم می تواند اسامی را به درستی تشخیص داده و دیگر اطلاعات لازم برای اجرای فرمان های صوتی را از دستگاه استخراج و به کار بگیرد.

گوگل قصد دارد تا دستاوردهای جدیدش در این زمینه را در چهل و یکمین کنفرانس بین المللی Acoustics, Speech and Signal Processing که هشت روز دیگر برگزار می شود به معرض نمایش عموم بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    چی الکی مینویسین کار کردین واسه ایران ک باز نیستش اصلا

  • hamed
    hamed | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    چه عجب واقعا این دستیارا باید بدون اینترنتم کار کنن.....

مطالب پیشنهادی